סערת רפורמת הכשרות

אשר טען: "סעיף בחוק מוכיח שהכל נתפר עבור הרב סתיו"

ח"כ יעקב אשר הציג בוועדה לשירותי דת סעיף שלדעתו נכלל כדי לאפשר לרב דוד סתיו מהעיר שוהם להיות חלק מנותני הכשרות • גורמים חרדים ל'כיכר': "זו נקמתו על אי-היבחרו לרב הראשי" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

המאבק החרדי על רפורמת הכשרות: ח"כ יעקב אשר חשף היום (שלישי) בדיון בוועדה לשירותי דת, סעיף שלתפיסתו נתפר לכאורה על פי מידותיו של הרב דוד סתיו, שהתמודד בעבר לתפקיד הרב הראשי לישראל אך לא הצליח לקבל את התפקיד בשל התנגדות החרדים.

מדובר בסעיף המדבר על קביעת תוחלת החוק, כך שלמרות שהחוק אמור להיכנס לתוקף רק בעוד שנה, נקבעו הוראות לעניין שנת המעבר וההיערכות, כשבין היתר נכתב בחוק, כי "רבני ערים שבהם מעל 20 אלף תושבים יוכלו לתת כשרות גם בשנת המעבר". בכך יופלו לטובה רבנים אלה על פני התאגידים הפרטיים שיוקמו ויוכלו לתת כשרות רק עם כניסת החוק לתוקף מלא בעוד כשנה.

הסעיף

ח"כ אשר אמר בוועדה: "בדיקה קצרה בגוגל מעלה שבעיר שוהם גרים 21 אלף תושבים, כך שהכל נעשה פה בשביל הרב דוד סתיו, הוא תפר את החוק הזה".

גורמים חרדים טענו בשיחות עם 'כיכר השבת': "הרב סתיו תפר את כל הרפורמה כנקמה על כך שלא נבחר לרב ראשי".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, מוני מעתוק, ניסה להגן על הסעיף וטען: "זו כנראה גודלה של עיר בינונית", אך אשר דרש לקבל תשובות מה התבחין המקצועי על פיו נקבע הסעיף הזה.

לאחר התייעצות קצרה עם הייעוץ המשפטי של הוועדה, ענתה היו"ר יוליה מלינובסקי כי אכן ישנה בעיה בנוסח המוצע וכי הנושא ייבחן שוב. אשר השיב: "הבעיה היא לא סעיף כזה או אחר, אלא המהות. הרפורמה הזו היא לא כלכלית, יש פה ניסיון להחריב את מוסד הרבנות הראשית הממלכתי, אל תסתתרו מאחורי מילים יפות, תגידו את זה ואל תנסו להתייפייף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר