חוק שנפל בעבר

במרצ יוזמים: ביטול שעון חורף; 'איכות חיים'

פחות משבוע להחלפת שעון קיץ בשעון חורף, במרצ הגישו היום הצעת חוק לביטול שעון החורף, לדבריהם, ההצעה הוגשה בשל בקשת האזרחים לשיפור ואיכות חיים (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

החל משנה הבאה: מפלגת מרצ, החברה בקואליציה, הגישה היום (רביעי) הצעת חוק, שעניינה ביטול שעון החורף בישראל, החל משנה הבאה.

על פי החוק שעון החורף, ייכנס לתוקפו במוצאי השבת הקרובה, החל מהשעה 02:00 בלילה, במרצ מעוניינים לבטל כליל את שעון החורף, החל משנה הבאה.

על ההצעה חתומים ארבעה מבין חברי מרצ; חברי הכנסת עלי סלאלחה, מיכל רוזין, מוסי רז וגבי לסקי, וזאת לטענתם, בשל פניות רבות של אזרחים, שפנו אליהם.

לדבריהם, ישנן שורה של מדינות (באסיה אפריקה ודרום אמריקה( שהחליטו לבטל את שעון החורף, וזאת על מנת להגדיל את החיסכון באנרגיה וחשמל, הפחתה בתאונות דרכים, הארת כבישים, רחובות ומדינה שלמה.

בהצעה נכתב: "הרעיון המרכזי של שעון הקיץ הוא למעשה ניצול שעות האור באופן המיטבי ביותר. מחקרים שונים בישראל ובעולם הצביעו על הפעלת שעון הקיץ כגורם שיכול לתרום לחיסכון של עשרות מיליוני שקלים חדשים למשק, בין היתר עקב הגברת התפוקה. כמו כן, מצביעים מחקרים על צמצום במספר תאונות הדרכים. שעון הקיץ מאפשר לציבור הרחב – עובדים, משפחות וילדים – ליהנות מעוד שעת אור ובילוי.

עוד נכתב בהצעה: "לאחרונה החליטה הנציבות האירופית להמליץ למדינות החברות באיחוד האירופי לוותר על הזזת השעון פעמיים בשנה. כ-6.4 מיליון תושבי האיחוד האירופי השתתפו בסקר שהנהיג האיחוד בקיץ 2018 והרוב המכריע, כ- %84 ,ענו כי הם תומכים בביטול הזזת השעון".

"על כן, מוצע כי שעון החורף יבוטל לאלתר ובכך להגיע לחפיפה רבה ככל האפשר בין שעות הפעילות האנושית ובין שעות האור במהלך היממה".

יצוין, כי בעבר עלתה הצעת חוק כזו, אך המפלגות החרדיות היו בין המתנגדות להצעה וזאת בשל השעה המאוחרת בה השמש תתחיל לזרוח ובכך אנשים רבים יפסידו תפילת שחרית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר