ההדלקה והסערה

נשיא המדינה הדליק נרות במערת המכפלה

נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף בהדלקת נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה בחברון. לצד המברכים אותו על בואו טען איימן עודה כי הרצוג הגיע "להבעיר את חברון" (בארץ)

(צילום: קובי גדעון לע"מ)

נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף בהדלקת נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה בחברון. הרצוג נשא דברים ואמר "אחי ואחיותיי, גם היום, עם כל המורכבות, ואינני מתעלם לרגע מהמורכבות – הזיקה ההיסטורית של העם היהודי לחברון, למערת המכפלה, למורשת האמהות והאבות איננה מוטלת בספק. ההכרה בזיקה הזו צריכה להיות מעל לכל מחלוקת".

"כשאנו מאוחדים סביב האור הנפלא של נרות חנוכה, חשוב שנקרא, לכבד את הממלכתיות הישראלית ואת עקרונותיה, להקשיב יותר לאחר, לכבד את השונה, לבנות גשר ועוד גשר כדי לשמר את היחד שלנו, כמובן מבלי לפגוע בכל יחיד וקהילה, בדעותיהם ובאמונותיהם", אמר הנשיא.

"לא נסכים על הכל אבל תמיד נזכור כי "בני איש אחד נחנו". שלכולנו שורשים משותפים היוצאים מהמערה הזו. לצד זאת עלינו לזכור שלא רק שורשינו יוצאים מהמערה הזאת. דווקא היום, ודווקא כאן – במרחב המקודש לבני אברהם כולם, עלינו להמשיך ולחלום על שלום, בין בני כל הדתות והאמונות בארץ הזו, ולגנות כל גוון וסוג של שנאה ואלימות. אני מאחל לכולנו שנאיר את הבתים שלנו באור גדול ונגרש את החושך", הוסיף הרצוג.

אליהו ליבמן ראש מועצת קרית ארבע חברון מסר לאחר הביקור: "התרגשנו מאוד לארח בנר ראשון של חנוכה את נשיא המדינה יצחק הרצוג במערת המכפלה, 700 שנה יהודים לא יכלו להכנס למערת המכפלה, לקברי האבות ואימהות שלנו, עצב גדול היה. ביקור נשיא המדינה כאן בחג שכולו אור וניצחון הוא עוד חותמת לאחיזה שלנו במקום היהודי החשוב והקדוש, נמשיך בעזרת השם לגדול להתפתח ולפרוח".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' בירך אף הוא את הרצוג על בואו וכתב: "כבוד הנשיא הרצוג, בשם עם ישראל בכל הדורות, בשם אבותינו ואמהותינו הקדושים, אני רוצה להגיד לך - תודה. האור והגבורה של ימי החנוכה מנצנצים בעוצמה גדולה ממערת המכפלה אשר בחברון ושולחים את קוויהם לארצנו כולה, חג אורים שמח".

גם השרה איילת שקד בירכה על כך ואמרה: "‏אני מברכת את נשיא המדינה לקראת ביקורו בחברון, ״אחותה של ירושלים״, כפי שהגדיר אותה דוד בן גוריון. כדאי להזכיר את זה לכמה אנשים. חברון הייתה ותהיה חלק בלתי נפרד מסיפור העם היהודי. מאז ולתמיד".

מנגד יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה איים כי הדלקת נר ראשון של הרצוג בחברון תעורר טרור: ״הרצוג לא הלך להדליק נר ראשון, הוא הלך להבעיר את חברון. מי שחוגג עם מעריצי הרוצח גולדשטיין לא יכול להיות הנשיא של כל אזרחי המדינה", מסר חבר הכנסת הערבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר