צפו בתיעוד

בראשות האלמנה והמשפחה אלפים בחומש

אלפים רבים, לדברי המארגנים מעל 15,000 הגיעו לעצרת בחומש לזכרו של יהודה דימנטמן הי"ד. המשפחה תקפה את בנט והממשלה בחריפות על הרצון לפנות את היישוב (בארץ)

(צילום: ברלה קרומבי, וידאו: עזרי טובי)

מעל 15,000 בני אדם הגיעו בגשם השוטף לצעדה ממקום הרצח של יהודה דימנטמן הי"ד, לעצרת לזכרו בחומש, שם למד ומשם הגיע כשנרצח בפיגוע ירי לפני שבוע בדיוק. את הצעדה הובילה אלמנתו אתיה דימנטמן שקראה לציבור ביום שני האחרון להצטרף אליה לצעדה לחומש מייד בתום השבעה, בדרישה מהממשלה שלא להרוס את ישיבת חומש ולהסדיר אותה.

חברי כנסת רבנים ואנשי ציבור נענו לקריאה ועלו עם האלפים לחומש. בהם: ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, חכ עמיחי שיקלי (ימינה) חכ בצלאל סמוטריץ, חכ אורית סטרוק, חכ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) חכ משה ארבל (ש"ס) חכ אבי מעוז (נועם) הרב דב ליאור מבכירי רבני הציונות הדתית, הרב אליקים לבנון רב השומרון, הרב יעקב שפירא ראש ישיבת מרכז הרב, הרב מיכה הלוי רבה הראשי של פתח תקווה, הרב דוד פנדל ראש ישיבת שדרות. הרב דודי דודקביץ רבה של יצהר ואחרים.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תקף את הממשלה ואת ראש הממשלה בעצרת ואמר: "אנחנו הגענו כאן לחומש להחזיק את ההר הזה בידי עם ישראל ולתקן את הפשע האיום והנורא של עקירת ישובים מגוש קטיף ואת 4 הישובים כאן מצפון השומרון. ואנחנו אומרים לממשלת ישראל אנחנו לא נוותר על חומש בחיים! אנחנו עומדים כאן ןאומרים לראש הממשלה נפתלי בנט- האחריות היא עליך! אתה צריך להחזיר את עם ישראל לכאן! אתה צריך לאשר את ישיבת חומש ולתת מענה לדם השפוך".

"אנחנו מצפים ודורשים מהממשלה היום לאשר את הישיבה בחומש ואנחנו דורשים היום מהממשלה וממך ראש הממשלה להודיע עכשיו שהבושה וחרפה הזו עקירת הישיבה כאן, אותו פרס לטרור, יורד מהפרק ואנחנו בונים את חומש מחדש", אמר דגן.

אחיו של יהודה, אביגדור דימנטמן אמר: השבוע בא נשיא המדינה לנחם אותנו בשם עם ישראל ושוחחנו איתו על כך שזה ברור, דבר פשוט לכולם, שאי אפשר לנצח שום מאבק ושום מלחמה עם כלי נשק. מלחמות, מאבקים ואת ההיסטוריה מנצחים רק ואך ורק עם רוח. אנחנו פה על הבמה קרוב ל-4000 שנה רק בגלל הרוח, ברוב התקופה הזאת היינו בכלל בלי כלי נשק, ואנחנו פה בגלל הרוח. יש כאלה שחושבים שחומש זה רחוק וזה רחוק מהעין ורחוק מהלב ורחוק מהתודעה.

ואני אביגדור מההתנחלות כפר ורדים, בתוך הקו הירוק ואני רוצה לבטא פה את מה שביטאנו לנשיא שהחל ממאי האחרון איבדנו משהו, איבדנו קצת את צידקת הדרך, יש רפיסות, כן רוב אזרחי ישראל יודעים בדיוק על מה אני מדבר, לא רק תושבי יו"ש, אי אפשר לנצח את המאבק בחומש ולא בעכו ולא בלוד ולא ביפו ולא בשום מקום בלי אמונה בצידקת הדרך. ובלי רוח. ואני רוצה להגיד עכשיו תודה בשם כל עם ישראל ליהודה אחינו הקטן שהפך להיות אחינו הגדול על כך שלימד אותנו והוא וחבריו פה בישיבת חומש, כאלה שלפעמים עושים לנו דהלגיטימציה, ופה עולים להר הזה 15 שנה, יום יום, מה זה אהבת ישראל, מה זה אמונה בצידקת הדרך, ומה זה רוח ובזכותך יהודה אנחנו ננצח.

אנחנו מאוד מקווים, ואני פונה מפה לממשלת ישראל, שננצח היום ומחר, אבל אם אתם תבחרו להשתייך לצד הלא נכון של ההיסטוריה, אנחנו ננצח. יקח לנו 5 שנים, 10 שנים, 20 שנה אבל אנחנו נחזור לפה ולכל רחבי ארץ ישראל!
וגם נחלת שבט מנשה בן יוסף שחומש ועמק דותן זו נחלתו, אנחנו נחזור לפה, לא נמכור שוב את יוסף.
יהי זיכרך ברוך יהודה אחינו הקטן ואנחנו אוהבים אותך ומתגעגעים אליך ואתה חסר לנו".

אביה של האלמנה, הרב זאב אלק, תקף את הממשלה ואת ראש הממשלה ואמר: "אדוני ראש הממשלה, נפתלי, איפה הכל נעלם רק דיבורים רק סיסמאות, אנחנו מבקשים ממך ודורשים, הכל בידי הקב"ה גם אתה! תחזור בתשובה, תתחבר אל העם תתחבר אל הארץ, שלא יהיו לנו קורבנות שלא ישפך דם בישראל. בהזדמנות זו צריך להודות לכוחות צה"ל כמה שהם עובדים קשה וגם אתה נפתלי שהיית בסיירת המובחרת, תתחבר לסיירת היהודית, ולא לדברים זרים, ואנחנו מבקשים ממך ודורשים שעם ישראל ירצה לחזור לעצמו, תחזירו את התורה זו הצוואה של יהודה, ששאלנו אותו אם זה שווה ואמר ששווה, בחור צעיר בן 25 שנים מביא לפה את התורה הגואלת, את העם הגואל שיגאל את המקום הזה, ולא להניח אותנו פה עם אלמנה צעירה, איך תנחם ילד בן 8 חודשים, איך תעמוד מולו? תרים את קרן ישראל כי אתה יודע בדיוק מה הם רוצים ואל תשתף פעולה איתם.

תחזור לעמך אתה נמצא בתוכם העם רק רוצה לחזק רק אתה חווה בילבולים וחבל, לכם תלמידי הישיבה בחומש הצדיקים המכבים של הדור, לא בשביל כבוד לא בשביל כסף להרים את תורת ישראל את קרן ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר