ההמלצות התקבלו

המדיניות משתנה: אלו כללי הבידוד החדשים בגל החמישי

ראש הממשלה בנט ושרי הבריאות והחינוך, קיבלו את המלצת משרד הבריאות ועדכנו את כללי הבידוד החדשים • מחוסן שנחשף למאומת יבודד עד לקבלת תוצאות הבדיקות • כל הפרטים (חדשות בריאות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אוליבר פיטוסי, פאלש 90)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים היום (שלישי) דיון על עדכון מתכונת מדיניות הבידוד בישראל למחוסנים, שנחשפו למאומת בנגיף הקורונה, בדיון השתתפו, שר הבריאות, ניצן הורוביץ, שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, וגורמי המקצוע.

בהתאם להצעת גורמי המקצוע במשרד הבריאות, הוחלט כי: מחוסנים שבאו במגע עם מאומת לנגיף הקורונה (ללא הבחנה בין הוריאנטים), יידרשו לבצע בדיקת קורונה וישהו בבידוד רק עד לקבלת תוצאת הבדיקה.

על פי הכללים שנקבעו, בעשרת הימים שלאחר מכן, יימנעו אותם אנשים מהימצאות במקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה. החלטה זו תחול על כלל אזרחי ישראל שגילם 5 ומעלה.

לגבי אנשים שאינם מחוסנים ובאו במגע עם מאומת לנגיף הקורונה (ללא הבחנה בין הוריאנטים), נקבע כי הם יחויבו בבידוד שאורכו שבעה ימים, וביצוע בדיקות בתחילת הבידוד וביום השביעי שתוצאותיהן שליליות כתנאי לסיומו.

יצוין, כי הגדרת מחוסן תתייחס לאנשים שקיבלו את מלוא מנות החיסון שבאפשרותם לקבל, בהתאם לנסיבות אישיות (החלמה, מצב רפואי ועוד).

ההחלטה תיכנס לתוקף החל ממחר (רביעי), ותיעשה באמצעות צו שייחתם ע"י מנכ"ל משרד הבריאות, באישור ועדת הבריאות של הכנסת.

בדיון השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"לית משרד החינוך, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, המשנה ליועמ"ש לממשלה, המשנה לראש המל"ל, מפקד פיקוד העורף, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון וגורמי מקצוע נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר