יעזור לבחורי ישיבה

אושר בקריאה טרומית: יהיה ניתן לעדכן כתובת מגורים שתשמש לצורכי בחירות

ברוב של 38 חברי כנסת, אושר בקריאה טרומית, לאפשר לכל אזרח למסור לפקיד הרישום הודעה על כתובת לצורכי הצבעה בבחירות לכנסת ויראו בה ככתובתו לצורך ההצבעה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מצביעים בבחירות (צילום: פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של חבר הכנסת רם שפע, לפיה, ניתן יהיה לעדכן כתובת שתשמש לצורכי בחירות, גם אם אינה כתובת המגורים.

הצעת חוק הבחירות לכנסת של חבר הכנסת רם שפע, אליה הוצמדה הצעה של ח"כ מיכל רוזין, עברה ברוב של 38 חברי כנסת שתמכו מול 6 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת חוקה.

על פי הצעת החוק, כל אזרח יוכל למסור לפקיד הרישום הודעה על כתובת לצורכי הצבעה בבחירות לכנסת ויראו בה כמען לצורך זה. זאת, בתנאי שיודיע על כך 74 יום לפני הבחירות לרשות האוכלוסין.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "סעיף 7 לחוק הבחירות לכנסת, קובע את עקרון הריתוק לקלפי. בהתאם לאמור בסעיף זה, זכותו של בוחר להצביע בקלפי מותנית בכך שרשימת הבוחרים הקשורה אליה כוללת את שמו של הבוחר".

"הסדר זה", מוסבר בהצעת החוק, "הוא אנכרוניסטי ומכביד על האזרחיות והאזרחים במדינת ישראל משום שעליהם פעמים רבות לכתת רגליהם לקלפי אשר אינה קרובה למקום מגוריהם".

לפי ההצעה, החוק יעזור גם לבחורי ישיבות: "ישנן קבוצות אוכלוסייה רבות שכתובת המגורים האמיתית שלהן אינה תואמת את הכתובת הרשומה במרשם האוכלוסין. כך למשל, סטודנטיות וסטודנטים, תלמידים בישיבות, קשישים וקשישות בבתי אבות ועוד. כמו כן, שוכרים ושוכרות רבים לא מחליפים חדשות לבקרים את מקום מגוריהם הרשום ברשות האוכלוסין, מגמה שרק מחריפה משום שבשנים האחרונות אחוזי הבעלות על דירות פוחתים. הצעת החוק זו נועדה להקל על אזרחים ואזרחיות אלה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר