הקרב לבלימת הגרעין

הערכת בנט: "יתכן שנראה הסכם עם איראן בתוך זמן קצר"

איראן כבר התפתחו מאז ההסכם הקודם שנחתם עמם. ההסכם החדש צפוי להיות קצר ודליל יותר • בנט מעריך: החתימה בתוך זמן קצר • על המתיחות באוקראינה: "לא מתכוון לפרשן" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט. ארכיון (צילום: EMIL SALMAN/POOL)

בפתח ישיבת הממשלה, שהתקיימה היום (ראשון), התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט להסכם המתגבש בין איראן, העומדת על סף פצצה גרעינית, ובין המעצמות, לדבריו, ההסכם ככל הנראה יתחם בתוך זמן קצר.

בנט גם התייחס למתיחות החריפה בגבול רוסיה ואוקראינה, העומדות על סף מלחמה, ושב וקרא לאזרחים הישראלים הנמצאים באוקראינה - לעזוב את המדינה בהקדם האפשרי.

"לגבי שיחות וינה - השיחות בין איראן לבין המעצמות על חזרה להסכם הגרעין מתקדמות מאוד", אמר בנט. "יתכן שנראה הסכם בתוך זמן קצר. ההסכם החדש המסתמן הוא קצר יותר וחלש יותר מהקודם".

ראש הממשלה הוסיף: "ההסכם המקורי, שנחתם ב-2015, היה הסכם לעשר שנים ועכשיו לשנתיים וחצי. כלומר, ההגבלות על תכנית הגרעין האיראנית אמורות לפקוע ברובן ב-2025. מאז החתימה המקורית קרו שני דברים: האיראנים התקדמו מאוד בבניית יכולת ההעשרה והזמן חלף".

לדבריו, "אם העולם יחתום שוב על ההסכם, מבלי להאריך את מועד הפקיעה, הרי שאנחנו מדברים על הסכם שקונה בסך הכול שנתיים וחצי, ואחריהן איראן יכולה ורשאית לפתח ולהתקין צנטריפוגות מתקדמות, ללא הגבלות. אצטדיונים של צנטריפוגות על פי ההסכם. בתמורה האיראנים יקבלו בהווה עשרות מיליארדי דולרים והסרת סנקציות, כלומר - המון כסף.

"הכסף הזה יגיע, בסופו של דבר, לטרור באיזור. הטרור הזה מסכן אותנו, מסכן מדינות נוספות באיזור - כמו שראינו לאחרונה - והוא יסכן גם כוחות אמריקנים באיזור".

את דבריו חתם: "אנחנו בכל מקרה מתארגנים ונערכים גם ליום שאחרי, בכל הממדים, כדי שנדע לשמור ביטחון אזרחי ישראל בכוחות עצמנו".

כאמור, בנט התייחס גם למתיחות בגבול האוקראיני. "אנחנו נמצאים בזמן רגיש מבחינת היציבות העולמית", אמר. "אנחנו לא יודעים מה ילד יום, ואני גם לא מתיימר לעסוק בפרשנות. הדבר הרלוונטי אלינו הוא לוודא שהישראלים שנמצאים באוקראינה חוזרים הביתה".

בנט הוסיף: "משרד החוץ עושה מאמצים גדולים בנושא הזה. על פי הנתון שקיבלתי מהם הבוקר, קצת מעל 3,000 איש יצאו מאוקראינה. אבל יש עוד הרבה אלפים שעדיין שם, בזמן שחלק מחברות התעופה כבר מבטלות טיסות. אני פונה לאזרחי ישראל שנמצאים באוקראינה: זה לא הזמן ל"יהיה בסדר". עדיף מעט אי נוחות עכשיו, מאשר סכנה ממשית לחיים שלכם מאוחר יותר. בואו הביתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר