חשד לשחיתות

האם בל"ד הבריחה מיליוני יורו לישראל במזוודות?

בבל"ד גייסו בשנת 2013 - 2.4 מיליון שקלים כדי לכסות את חובות המפלגה; על פי החשד, החלק הארי של הכסף הגיע בכלל במזוודות עמוסות ביורו דרך גבול ירדן (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

באוקטובר 2021, במסגרת הסדר טיעון, הורשעו 13 אנשי מפלגת בל"ד, לפי הודאתם, בעבירות של מרמה וזיוף של קבלות. מה שמתברר שעומד מאחורי ההרשעה הוא סיפור גדול הרבה יותר, לכאורה, הברחת מיליוני יורו במזוודות כסף מירדן, כך על פי חשיפת 'ישראל היום'.

על פי הדיווח, שמסתמך על דבריו של רואה החשבון של המפלגה במשטרה, בבל"ד נאלצו לגייס 2.5 מיליון ש"ח באופן מהיר לאחר הכישלון בבחירות 2013 בהן השיגה המפלגה שלושה מנדטים במקום היעד - ארבעה.

כדי להתגבר על כך, הנהגת המפלגה, ובתוכה חברי הכנסת לשעבר ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי, באסל גטאס ואחרים, החליטה לצאת במבצע התרמה לכיסוי הגירעון. בסוף שנת 2013 הוכרז המבצע כמוצלח, והמפלגה הצליחה לגייס את מלוא הסכום החסר, אלא שהדוחות שהעבירו אנשי המפלגה למבקר המדינה היו נראים חשודים.

ארז אופיר, סגן מנהל האגף לביקורת מפלגות שטיפל בפרשיה סיפר במשטרה כי שם לב שכל התרומות הם בסכום של מעל 2000 ש"ח, סכומים גבוהים מהרגיל בתרומות מסוג זה. ממבקר המדינה העניין הועבר לחקירת המשטרה. יחידת החקירות "יאח"ה צפון" זימנה עשרות מהתורמים ששמותיהם הופיעו בפנקסי הקבלות של בל"ד.

על פי הדיווח בישראל היום, שמחזיק בעדויות אלו, רבים מהם טענו שלא תרמו כלל ושחתימתם זויפה. אחת מהם, למשל, היא מי שלימים הפכה לחברת כנסת, היבא יזבק. על פי נתוני המפלגה היא תרמה 1500 ש"ח אך היא טענה שאין לה כסף, שחתימתה זויפה ושהיא לא תרמה למפלגה.

כך הגיעה המשטרה לבסוף להבנה, שהכסף הוברח לישראל, ככל הנראה מירדן ומקטאר אליה ברח חבר הכנסת לשעבר של המפלגה - עזמי בשארה, לאחר שנחשד בריגול למען חיזבאללה.

לבסוף, לאחר חקירה ארוכה נעצרו 13 פעילים של המפלגה, שהיו מעורבים בהברחת הכספים דרך מעבר הגבול "נהר הירדן" במזוודות עמוסות ביורו. הפעילים ניסו לטעון מדובר בכסף פרטי שלהם, אך במשטרה הצליחו לעקוב אחר זמן הפקדות של הכספים במפלגה ולהוכיח כי בכל פעם שחזרו לארץ הופקדו מאות אלפי שקלים בחשבון המפלגה כמו גם שמדובר היה בשטרות במספרים עוקבים שלא ניתן היה להרוויח בעסקים מאנשים פרטיים.

כאמור, באוקטובר 2021, במסגרת הסדר טיעון, הורשעו 13 אנשי בל"ד לפי הודאתם בעבירות של מרמה וזיוף של קבלות. פרשיית מזוודות הכסף מירדן נסגרה, וכתב האישום נגד בכירי בל"ד לא כלל אותה.

מבל"ד נמסר בתגובה ל'ישראל היום': "פרסום התחקיר הוא ניסיון להכתים את המפלגה וחבריה. מדובר ברדיפה פוליטית. הפרקליטות חזרה בה מכל ההאשמות וחתמה על הסכם טיעון. באף שלב בתיק לא נקשר שמו של מייסד בל"ד עזמי בשארה למתרחש, והניסיון לעשות זאת חסר בסיס. חברי בל"ד המעורבים פעלו לטובת מטרות המפלגה הציבוריות, ואיש מהם לא הפיק רווח אישי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר