נשלח לכלא 10 ימים

אביו של החייל מחברון תוקף: "הם אנרכיסטים, המפקדים שלו צריכים לתת גיבוי"

השר המיועד בן גביר, הגיע היום לתמוך במשפחת החייל שאמר בחברון; "בן גביר יעשה סדר", ונשלח ל-10 ימים לכלא. בן גביר אמר: "אני דורש מהרמטכ"ל לחשוב פעמיים על העונש הזה" | אביו של החייל תקף: "אני מצפה מהמפקדים שלו, לכל מי שמעליו, לתת לו גב" | והעימות של ארבל ובן גביר (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אביו של החייל ובן גביר (צילום: דוברות)

השר המיועד לביטחון לאומי יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, הגיע הבוקר (שלישי) לתמוך במשפחתו של לוחם צה"ל שנשלח ל-10 ימים בכלא.

מוקדם יותר היום פורסם, כי לוחם גבעתי שתועד ביום שישי האחרון מתעמת עם פעילי שמאל ומתבטא: "בן גביר יעשה פה סדר", נשלח לעשרה ימים בכלא צבאי

בן גביר הגיע הבוקר למשפחתו של החייל ונפגש עם אלי לוי, אביו של החייל; "אני נמצא כאן עם אביו של לוחם צה"ל שנשלח לעשרה ימי מחבוש, עשרה ימי מחבוש לאחר שאמר לאותם אנרכיסטים "בן גביר יעשה לכם סדר". אני דורש מהרמטכ"ל ומכל הפיקוד לחשוב פעמיים על העונש הזה. לא יכול להיות שבאים אנרכיסטים, מקללים, יורקים, תוקפים את החיילים הגיבורים שלנו, לוחמים מגיבים, אפשר בהחלט לקחת אותם לצד ולהגיד להם "תגובה יותר מידתית, פחות מידתית", אבל לשלוח לעשרה ימים בכלא? זה לא סביר, זה לא מידתי, זה לא נכון, זה לא ראוי".

עוד אמר בן גביר: "התפקיד שלנו לתת גב ללוחמים שלנו, לתת גב לחיילים שלנו ואני דורש מהצבא, תחשבו פעמיים על העונש הזה. זה מסר רע מאוד".

העימות בחברון (סעיף 27א)

אלי לוי אביו של החייל: "אני שלחתי את הבן שלי לקרבי, להיות לוחם, למען עם ישראל. ככה ראינו במשך שנה שלימה, יום ולילה הילד מסר את עצמו בשביל התפקיד הזה".

"לצערנו הרב הגיעו אחיו אנרכיסטים שקיללו אותו, ביזו אותו, ירקו עליו, הובילו אותו לומר אמירות פוליטיות. יכול להיות שבאמת לא היה צריך להגיד "בן גביר יעשה סדר", אבל על דבר כזה לשלוח לעשרה ימים? אני מצפה מהמפקדים שלו, לכל מי שמעליו, לתת לו גב, לתת לו גיבוי, לחזק אותו ולהיות בעדו, כדי לרומם את רוחו ולהמשיך בתפקיד החשוב שיש לו".

העימות בין ארבל לבן גביר

כפי שדווח מוקדם יותר היום, התחקיר הפיקודי של האירוע כולו יוגש לרמטכ"ל. יצוין כי לא נקבע עונשו של הלוחם שתועד מכה פעיל שמאל בשל העובדה כי המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת האירוע.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה: "מצער מאוד שחייל שסובל מהטרדות של אנרכיסטים ושונאי ישראל שמדביקים לו מצלמה לפרצוף וצועקים לו "בן גביר, בן גביר" והוא מגיב, דווקא הוא נשלח לכלא, רק בגלל שהזכיר את השם שלי והגיב לאנרכיסטים.

בתגובה לדבריו של בן גביר, אמר משה ארבל: "ח"כ איתמר בן גביר ידידי, אני קורא לך להשאיר את צה״ל מחוץ לשיח הפוליטי. אסור לאפשר בשום אופן ללוחם צה״ל במדים להתבטא בעד שום מפלגה באופן הזה. חיילי ולוחמי צה״ל האהובים העומדים על משמר ארצנו חייבים להיות לפחות קומה אחת מעל העסקונה הפוליטית".

בן גביר הגיב לדברי משה ארבל: "ח"כ ארבל שאני מעריך, התבלבל. לא שולחים לוחם בצה"ל שמוסר נפש כשאנחנו ישנים בלילה ל-10 ימים בכלא!!!! רק כי אמר שבן גביר יעשה סדר, במיוחד לאחר שאנרכיסטים עשו לו פרובוקציות. זה לא משפטי, לא מידתי, ולא סביר. מסכים שהלוחם לא היה צריך ליפול לפרובוקציה של האנרכיסטים אך מכאן ועד לשלוח אותו לכלא הדרך ארוכה. מי שמנסה להפוך את הצבא לפוליטי זה בני גנץ. אנחנו נבוא לתקן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר