המורשת של ליאל:

החבר של גיבור צוק איתן שמשנה לצעירים את החיים

בצלאל ויברמן שירת עם סמ"ר ליאל גדעוני שנהרג בצוק איתן. על שמו ולזכרו הוא הקים מכינה לנוער בסיכון בבקעת הירדן שנותנת להם בית והכוונה לחיים טובים יותר. קרן עם ישראל חי מתגייסת גם השנה לסייע להם לשנות את חייהם של הצעירים ואתם יכולים לקחת חלק: "עבודת קודש של ממש" (בארץ)

כיכר בשיתוף | מקודם |
העמותה מטפלת בנערים שהם בהגדרה עם מצבי סיכון (צילום: באדיבות המצלם)

בצלאל ויברמן היה צריך אדם אחד שיאמין בו. אדם אחד שילמד אותו עד כמה לצד החיבוק הוא צריך מישהו שידחוף אותו. את התחושה הזאת הוא החליט לקחת לעשייה לטובת נערים כמוהו. שצריכים חיבוק, ודחיפה קדימה. בצעירותו הוא חווה אירוע טרור שהשאיר על נפשו. ויברמן היה מה שקרוי נוער בסיכון. על כל המשתמע. רק כאשר בצלאל הגיע לצבא הוא פגש את האדם שעזר לו לעלות על דרך הישר.

גם בצבא בהתחלה הדברים לא מיהרו להסתדר. "אחרי אחת הפעמיים שבהם נכנסתי לכלא, אמר לי אחד המפקדים שכאשר אני יוצא אני חוזר לעשות כל מה שהחבר'ה בצוות עושים. אבל כפול מהם. הוא האמין בי וביכולות שלי. שאבתי המון השראה מהמפקד הזה".

ויברמן שירת בסיירת גבעתי. אחד החיילים ששירתו איתו היה סמ"ר ליאל גדעוני ז"ל, שנהרג בתקרית החטיפה המפורסמת. אחרי שנהרג הגיע ויברמן לבית הוריו של גדעוני בירושלים. "סיפרתי להם שאני רוצה להמשיך את המורשת של ליאל. שאני אתחיל לקחת חבר'ה בשעות אחר הצהריים שקצת מתקשים, שמתלבטים האם הם רוצים להתגייס ואתן להם את המוטיבציה להתגייס לצה"ל. התחלתי עם כמה קבוצות, זאת הייתה תחילת הדרך של 'מכינת ליאל'".

כנסו לתמוך וגם אולי תזכו בדירה >>

לפני שבע שנים בסוף 2015 החליט ויברמן שהגיע הזמן לקחת את הפרויקט שלו למקום אחר. להקים מכינה מסודרת. הוא הבין שהחבר'ה צריכים יותר מרק לשבת ולדבר. הם צריכים מקום שיתמוך בהם. הם צריכים בית. הוא עלה לגבעת אלומות באיתמר, התלבש על כמה קרוואנים שהיו במקום והתחיל ביחד עם כמה חבר'ה להריץ את העסק עם סיוע של כמה אנשים שהוא מכיר.

בסוף 2018 קיבל ויברמן הצעה לעבור עם המכינה למחנה גדי הנטוש בבקעת הירדן. "מקום בו כמה מבנים להם ארבעה קירות ושום דבר מעבר לכך. אל החזון לסייע לחבר'ה בסיכון ולהוביל אותם לשירות משמעותי התווספה השליחות של יישוב ארץ ישראל. היום יש במקום כבר 32 משפחות. יישוב חדש שקם".

"ברגע שהעסק נהיה יותר ממוסד הבנו שצריך עמותה", מספרת לינור בסון סמנכ"לית התפעול של המכינה, "הקמנו את העמותה 'סיכוי' – על שם ליאל גדעוני. היום העמותה מטפלת בנערים שהם בהגדרה עם מצבי סיכון. טיפול עם בעלי חיים, הכנה לשירות בצה"ל ויישוב הארץ על ידי חקלאות. יש לנו 30 חבר'ה בכל מחזור וכבר מעל למאה בוגרים. יש רק חמש מכינות כאלו בכל הארץ".

כנסו לתמוך וגם אולי תזכו בדירה >>

"בשלב הזה נוצר גם הצורך בתרומות לצד הסיוע מהמדינה על מנת לסייע לכמה שיותר צעירים ועל מנת להמשיך ולפתח פרויקטים נוספים לטובתם ולטובת הבוגרים שהולכים ומצטברים, כדי שלא יחזרו למצבי הסיכון".

מי שהתגייס לסייע לחבר'ה הצעירים במשימה שנטלו על עצמם היה שמואל סקט, יו"ר קרן 'עם ישראל חי'. "את מכינת ליאל ואת בצלאל אני מכיר כבר מספר שנים", מספר סקט, "שמחתי מאוד להתגייס ולסייע להם. הם עושים עבודת קודש של ממש. אני נהנה כל פעם להגיע למקום הפסטורלי בו נמצאת המכינה ולראות את ההתפתחות שלה".

את הכספים לטובת מיזמים מרגשים ומיוחדים כמו מכינת ליאל מגייסת קרן עם ישראל חי מההגרלה הגדולה הנערכת מדי שנה על דירה בירושלים הצופה אל הר הבית. גם השנה נערכת ההגרלה ממש בימים אלו וכך למעשה מתאפשר לכל אחד ואחד מרוכשי הכרטיסים להצטרף ולסייע לבצלאל ולינור וכל האנשים הטובים שאיתם להמשיך ולעזור לחבר'ה שהמקום הוא בית בשבילם.

כל מה שצריך לעשות כדי לסייע לעוד בחור צעיר למצוא את מקומו והדרך שלו בעולם זה לקנות כרטיס אחד או יותר להגרלה, להיות שותפים לאפשרות לזכות בדירה, אבל יותר חשוב מכך לתרום את כספכם למטרה טובה ואיכותית נוספת אליה מכוונת קרן עם ישראל חי.

כל המטרה של ההגרלה הזאת היא לגייס את הכספים הנדרשים בשביל אנשים טובים. אנשי מכינת ליאל הם אנשים נפלאים וחדורי מסירות נפש לטובת הנוער שלנו. לקנות כרטיס להגרלה זאת הדרך לוודא שהם יוכלו להמשיך.

לא תצטרפו ותהיו חלק? כנסו לתמוך וגם אולי תזכו בדירה >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר