סאגת משפט נתניהו

הפרקליטות מבקשת להכריז על דוד שרן כ"עד עוין"

הוים החלה עדותו של מנהל לשכתו לשעבר של נתניהו, דוד שרן, בתיק 4000. שרן תקף באופן חריף את התנהלות הפרקליטות שבתגובה אמרה שהיא רוצה להכריז עליו 'עד עוין' (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דוד שרן בבית המשפט (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

משפטו של נתניהו חושף שוב ושוב את התנהלותה התמוהה של הפרקליטות שניסתה היום (שלישי) להכריז על עד נוסף מטעמה כ'עד עוין'. הפעם היה זה דוד שרן, מנהל לשכתו לשעבר של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, שהחל היום את עדותו בתיק 4000.

שרן אמר כבר בפתח עדותו, כי הסכים להעיד בעקבות איומים עליו ועל משפחתו: "אני עד מטעמכם, אבל אני תחת איום. מנהלים נגדי משפט בתיק הצוללות, אני תחת החרב של אותה היחידה. במשך 5 שנים מתעללים בי ובמשפחתי".

כמה דקות לאחר מכן כבר ביקש התובע עו"ד אמיר טבנקין להכריז עליו כעד עוין ועורר מהומה באולם. זו כבר הפעם השלישית שהפרקליטות מנסה להכריז על עדים מטעמה כ'עדים עוינים' במטרה להפעיל עליהם לחץ וחשש מפני כתב אישום נגדם. בפעמים הקודמות היו אלה שלמה פילבר וד"ר יפעת בן חי שגב.

שרן התבקש על פי הפרקליטות להעיד על הפגישה בה נתניהו הורה לפילבר לסייע לבזק לאחר מינויו במטרה לקבל את הסיקור האוהד ב'וואלה'. שרן עצמו טוען כי לא שמע את השיחה האמורה.

שרן טען בפתח עדותו, כי "הטרידו אותי גם לפני הכניסה לאולם. עיתונאית תקפה אותי. זרקו אותי מהעבודה. כל שלושה חודשים יש ישיבה אישית על דוד שרן. דאגו לפטר אותי ושלא אוכל להגן על עצמי. אני מיוצג על ידי הסנגוריה הציבורית בגלל לחץ של הפרקליטות. אני עובד מדינה מ-2009, אני לא מכיר שנעשו דיונים על בן אדם ספציפי ללא זכותו להביע את דעתו. אמרו לי 'תצא עדיף לך ככה'".

לפי שרן הוא אוים על ידי הפרקליטות בדברים הזויים הקשורים למשפחתו, "איימו עלי שלא אראה את אשתי, כי היא בידיים שלהם. איימו שייקחו את הילדים שלנו מהרווחה".

הוא הוסיף: "להגיד שאני רגוע מעדות כזאת כשהתליין נמצא ליידי, אני מרגיש מאוים לקראת העדות הזאת" ואמר במהלך העדות כי בעקבות תיק הצוללות שם הוא מאוים בכתב אישום הוא "תחת חרב מתהפכת" וכי הוא "תחת איום טוטאלי".

שרן חשף עוד מהתנהלות הפרקליטות בעניינו ואמר, "לא היה חוקר אחד שהסתכל עלי כאדם נקי - כפי שהייתי כל חיי".

שרן פנה לפרקליט טבנקין, ואמר: "באותו יום שישי שהזמינו אותי לאחת החקירות שאמרו לי שזה לזמן מועט, כי זה יום שישי, הוציאו אותי חצי שעה לפני כניסת שבת. החוקר אמר לי 'תגיד תודה ששחרנו אותך בגלל ששבת נכנסת'. אני אדם נקי. תמיד הייתי".

שרן אמר לתובע: "שאני נכנס אליכם ליחידה, אני רואה טוב את האנשים שיושבים שם - זה חצי הטיית בית משפט. נאמר לי שאמי ואחותי מעולם לא זומנו לחקירה. תירוש טענה שזה לא נכון. הדבר הראשון שעשיתי זה להתקשר לאשתי ולאחותי 'אולי לא הייתם ביחידה הזאת'. הן אמרו לי 'היינו ואתה יודע שסגרו לאשתך את חשבון הבנק'".

לאחר מכן, טבנקין מסר כי אפשר לחקור את העד כעד עוין. שרן השיב כי "אני לא עד עוין, אני עד מאוים". תומכי נתניהו באולם זעמו על הכוונה לחקור את שרן כעד עוין, והשופטת רבקה פרידמן-פלדמן כעסה עליהם: "תפסיקו עם הגיחוכים, זו לא הצגה בתיאטרון. זו אזהרה חד פעמית".

היום גם הסתיימה עדות ד"ר יפעת בן חי-שגב, לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, שעברה גם הפעם חקירה נגדית בידי בעז בן צור, סנגורו של נתניהו.

בשלושת ימי עדותה תקפה בן חי-שגב בחריפות את החוקרים במשפטה על התנהלותם ועל כך שהמטרה סומנה מראש. אתמול אמרה בעדותה: "הבנתי שהמטרה סומנה וצריך לסמן את החיצים. לכן הייתה אטימות אוזניים ולא רצון לברר את שורש האמת. החוקרים לחצו עליי. אמרתי שאין לי עניין להגן על נתניהו, אני לא באה מהמחנה הפוליטי שלו. זה לא עזר. הם ציפו שאבוא עם סכין בין השיניים ואשים את הראש של נתניהו. כשזה לא קרה הם התחילו עם טקטיקות והטעיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר