בעלי משכנתאות?

תתכוננו לשלם יותר: הריבית תעלה היום שוב בפעם הרביעית

בפעם השביעית ברציפות מאז חודש אפריל האחרון, צפוי להודיע היום נגיד בנק ישראל אמיר ירון, על העלאת הריבית שוב, כנראה בחצי אחוז (כספים)

בנק ישראל (צילום: אוראל כהן, פלאש 90)

בפעם השביעית ברציפות מאז חודש אפריל, צפוי להודיע היום (שני) נגיד בנק ישראל אמיר ירון, על העלאת הריבית שוב. ההערכה הרווחת בקרב המומחים שמדובר יהיה בתוספת של 0.5%, וזאת לאחר שבנובמבר עלתה הריבית בשיעור דומה

בין הסיבות לתחזיות המעודכנות, ניתן למנות בין היתר את מדיניות הבנק הפדרלי בארה"ב, שהודיע בהחלטת הריבית האחרונה שלו כי המדיניות המוניטרית ההדוקה צפויה להימשך וכי הריבית לא תרד במהלך 2023. בארה"ב האניפלציה כרגע בירידה ובישראל בעלייה, לאחר שנים בהן האניפלציה בישראל הייתה נמוכה יותר מארה"ב.

סיבה נוספת היא האינפלציה בישראל, שהגיעה בנובמבר לקצב שנתי של 5.3% ואף צפויה להמשיך לעלות במדד דצמבר שיפורסם בעוד כשבועיים. בבנק ישראל מודאגים מהאניפלציה וצפויים לשמור על ריבית גבוהה בניסיון למתן אותה כדי להקטין את כמות הכסף בשוק ולנסות להביא לירידת המחירים.

עליית הריביות משפיעה קשות על בעלי המשכנתאות שיאלצו לשלם שוב תוספת של כ-150 ש"ח מידי חודש לתשלום המשכנתא. בשנה האחרונה המשכנתאות התייקרו מאד ונושא זה מכביד על משקי בית רבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר