אחרי הפשרה

זה השכר הגבוה שירוויח משה בר סימן טוב במשרד הבריאות

הביקורת הובילה להורדה קלה, אך עדיין שכרו של מנכ"ל משרד הבריאות החדש ישן יהיה גבוה לא מעט משכרם של שאר המנכ"לים (חדשות ארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
בר סימן טוב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מנכ"ל משרד הבריאות החדש-ישן, משה בר סימן טוב, ישתכר ב-60 אלף שקלים לחודש. כך לפי המתווה שגובש בלשכותיהם של שר האוצר סמוטריץ' ושר הבריאות המפוטר אריה דרעי, שדווח לראשונה אמש (ראשון) ב'כאן 11'.

מדובר בשכר הגבוה בכ-50% משכרם של שאר מנכ"לי משרדי הממשלה. שכרם של שאר המנכ"לים עומד על כ-40 אלף שקלים בחודש.

לפי הדווח בכאן חדשות, הממונה על השכר באוצר קובי סימן טוב הביע התנגדות חריפה למהלך והודיע כי יהיו לו השלכות רוחב. "מדובר בהצעת החלטה פרסונאלית בעלת השלכות רוחב משמעותיות המובאת לשולחן הממשלה ללא עבודת מטה מסודרת".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בעבר הביעו בכירים במערכת הבריאות ביקורת על מינויו של בר סימן טוב לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. "הוא צריך להבין שעבודת משרד הבריאות אינה עבודה של איש אחד", אמרו בכירים במערכת הרפואית ל"ישראל היום".

הביקורת הייתה לאור השכר שאז היה צפוי בר סימן טוב לקבל - 90 אלף שקלים בחודש. כעת כאמור הוחלט כי השכר יהיה נמוך מידי, אך עדיין גבוה ביחס לאחרים.

בכיר לשעבר במשרד הבריאות נחרץ יותר וצוטט בישראל היום: "המשרד עוד לא הספיק להשתקם אחריו. יש כאלה שאומרים שיעזבו כשהוא יחזור. אנשים במערכת מודאגים. לא מתים עליו. הוא הפך את משרד הבריאות ל'משרד האוצר 2'. הפעם הוא יבוא חזק יותר עם אג'נדות של האוצר, שליצמן בזמנו מנע ממנו ליישם. חזרתו מטרידה".

מנגד יש השמחים על חזרתו. "בר סימן טוב מגיע מנוסה ומצולק מהקדנציה הראשונה שלו", אומר בכיר במערכת הבריאות לישראל היום. "אז נתקל בשליטת יתר של האוצר ובחסימת כל יוזמה שלא באה מאגף תקציבים. זה הביא אותו לדרוש בהסכם הקואליציוני עם דרעי נושאים שקשורים להתנהלות כלכלית עצמאית".

בר סימן טוב, בעל תואר ראשון ושני בכלכלה ובמנהל עסקים עם התמחות במימון ובעל ניסיון עשיר בשירות הציבורי. הוא כיהן בעבר 5 שנים כמנכ"ל משרד הבריאות, כציר הכלכלי בוושינגטון ובשורה של תפקידים באגף התקציבים של משרד האוצר, בהם המשנה לממונה על התקציבים.

במסגרת תפקידיו, שימש כרכז תחום הבריאות באגף התקציבים וחבר בוועדת סל הבריאות. כמשנה לממונה על אגף התקציבים היה אחראי בין השאר על תקציבי הבריאות ועסק בפתרון שביתת הרופאים וניסוח הסכם קיבוצי לרופאים במגזר הציבורי.

אריה דרעי מסר בעקבות מינויו: "ניסיונו המקצועי העשיר של משה בר סימן טוב ויכולותיו המוכחות במשרד הבריאות והאוצר, הופכים אותו לאדם הנכון ביותר להובלת הרפורמות שאנו מתכוונים לקדם בשנים הקרובות במשרד הבריאות. אני מאחל לו הצלחה רבה בתפקיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר