הרצח שזעזע את המדינה

עוה"ד גבה סכום עצום ממשפחת הנרצח - לאחר ביקורת ציבורית, השיב את רוב הסכום

"כשהחלטתי להכריז על מועמדותי לראשות לשכת עורכי הדין לקחתי בחשבון שינסו לפגוע בי", נימק היום עורך הדין הבכיר, כדי להסביר מדוע החליט להחזיר חלק משכר הטרחה העצום שגבה ממשפחת הנרצח במעבר החצייה בחולון | פוליטיקאים, אישי ציבור, משפטנים ועוד, ביקרו בחריפות את שכר הטרחה | המשפחה: "תחזיר את כל הכסף" (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
עורך דין בסרגליק וצילום הצ'ק ששלח למשפחה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 | מהטוויטר של בסרגליק)

ביקורת ציבורית אדירה הוטחה בעורך הדין הבכיר אייל בסרגליק, שגבה ממשפחת הנרצח במעבר החציה בחולון, סכום של קרוב ל-600 אלף שקלים, לפני שעה קלה (חמישי), הוא הודיע על החזרת רוב הכסף למשפחת וולקוב.

לפני יותר מחודשיים, יורי וולקוב, נרצח במעבר החצייה בחולון, לאחר שהוא ורעייתו העירו לנהג אופנוע על אופי נהיגתו, הרצח זעזע את המדינה, ונפתח קמפיין המונים ברשת לטובת המשפחה.

סך התרומות הגיעו לכ-915 אלף שקלים, ועל פי הפרסום בכלי התקשורת, עורך הדין בסרגליק גבה מהמשפחה סכום אסטרונומי של 585 אלף שקלים.

אישי ציבור, אנשי תקשורת, פוליטיקאים ועוד - מכל גווני הקשת הפוליטית בישראל, הביעו תדהמה והטיחו ביקורת נוקבת על הסכום הענק שלקח בסרגליק, מהמשפחה שאינה משופעת בכספים - כאשר הכסף שגבה בסרגליק נלקח מכספי התרומות.

עו"ד גיורא אבן צור, המייצג את בני משפחתו של יורי וולקוב ז"ל, כנגד עו"ד אייל בסרגליק, אמר היום לרדיו ללא הפסקה: "לא נשקוט עד שיוחזר מלוא הסכום. אני מתבייש לא רק כעורך דין, אלא כאדם - המשפחה נתקלה פעמיים בחודש אחד ברוע האנושי הכי צרוף".

עורכת הדין וחברת הכנסת טלי גוטליב תקפה אף היא את בסרגליק, שנחשב מקורב מאוד ליו"ר הליכוד ואמרה ברדיו ללא הפסקה: "מקרה מצער ודוחה למדי. אם הוא היה לוקח 30 אלף, בסדר גמור, לא 600 אלף". כמו כן, עוד שורה של עיתונים, אישי ציבור ועוד תקפו בחריפות את שכר הטרחה העצום שגבה בסרגליק ואף היו שטענו שהוא לא באמת פעל הרבה בתיק.

על פי הפרסום בווינט, בפרקליטות מחוז תל אביב, הבהירו כי לאחר סיום החקירה ורגע לפני הגשת כתב אישום, נודע להם שיש למשפחה עורך דין פרטי, והם הודיעו לו כי הם מתכוונים להגיש כתב אישום, לאחר שהגישו, הקשר עמו היה רק לעדכוני מידע טכני על מועדי הדיונים.

אחותה של האלמה של הנרצח, אמרה לאחר החזרת רוב הכסף: "הוא צריך להחזיר לנו אגם את השאר, גם 117 אלף שקל, זה סכום גדול בשבילנו".

היום כאמור - שעות לאחר הפרסום ולאחר הביקורת האדירה שקיבל ברשתות החברתיות, בסרגליק הודיע, כי החליט להחזיר את רוב הכסף - 468 אלף שקלים ולהשאיר לעצמו 117 אלף שקלים, העו"ד צירף את ההמחאה שהעביר לאלמנתו של יורי וולקוב.

בדברי ההסבר להחלטתו, כתב בסרגליק פוסו ארוך: "ועכשיו הזמן שלי להגיב: בעשרים השנים שאני עובד בתחום הפלילי הגיעו אלי מאות לקוחות עם סיפורים טראגיים. אנשים שנמצאים במשבר עמוק, נאשמים, נתבעים ונפגעי עבירה. כל אחד מהם מקבל ממני את הטיפול המשפטי המסור ביותר, בכל שעות היממה".

"משפחת וולקוב הגיעה אלי בעקבות האסון הנורא שפקד אותה, רצח אבי המשפחה על בסיס המלצה. באותה עת, המשפחה היתה מלווה על ידי סיוע משפטי חינמי, אשר לטענתם לא נתן להם את מבוקשם. בנוכחות עורך דין מטעם המשפחה ומתורגמן, הבהרתי למשפחה שעלויות הטיפול צפויות להיות יקרות, אך בתמורה אעמיד לרשותם את צוות המשרד כולו לטיפול בכל היבטי התיק כנפגעי עבירה – עד ואחרי הגשת כתב האישום, ליווי תקשורתי, ייצוג בהליך הפלילי וכלה בטיפול בתביעה נזיקית. מאות שעות עבודה שיתפרסו על פני מספר שנים".

"המשפחה", כך לדברי בסרגליק, "לא חתמה על ההסכם באותו רגע, אלא רק יומיים לאחר מכן, לאחר התייעצויות והתלבטות מבלי שהופעל עליהם כל לחץ, ואז נחתם עמם הסכם שכר טרחה מסודר שכלל את כל הפרטים עליהם סוכם. ממש באותו הלילה פורסמה בתקשורת ידיעה לפיה ישנה חוות דעת פתולוגית שמצביעה על כך שהאישום בתיק יהיה המתה בקלות דעת ולא רצח, על כל המשתמע מכך. לבקשת המשפחה, עזבתי את הכל והגבנו בכל החזיתות ומשם המשכנו את הייצוג. לאחר עבודה מאומצת כתב האישום שהוגש היה בגין רצח – סעיף חמור יותר וגם המשפחה הוגדרה כנפגעת עבירה".

עוד אמר בסרגליק: "תכתובות שיש לי עם המשפחה מראות כי בכל שלבי העבודה מולם הם היו שבעי רצון מאוד ואסירי תודה, ואין סיבה להניח שלא היו ממשיכים להיות מרוצים מהמשך הטיפול בתיק – ההליך הפלילי והנזיקי שיבוא אחריו. לתדהמתי, לפני מספר ימים, צד שלישי פנה בדרישה לקבל את כל כספם בחזרה. ניסיונותיי ליצור קשר עם המשפחה לא צלחו. ביקשתי לקיים מפגש לדון בדברים, אך סורבתי. מיד לאחר מכן פורסם בתקשורת מידע שקרי המציג אותי כביכול כמי שעשק את המשפחה. לדברים אין כל שחר. אין לי שום טענות כלפי המשפחה האבלה, זכותה לסיים את ההתקשרות עמי, ולכן אני מחזיר לה את הסכום היחסי עבור העבודה שטרם בוצעה. אני מאחל להם כל טוב ומקווה שהייצוג המשפטי החדש שיקבלו ידע לשמור על האינטרסים שלהם באופן מקצועי".

"כשהחלטתי להכריז על מועמדותי לראשות לשכת עורכי הדין לקחתי בחשבון שיהיו גורמים שינסו לפגוע בי בכל מחיר. צר לי שמישהו בחר לעשות סיבוב על משפחה אבלה בניסיון לפגוע בי, כמועמד לראשות לשכת עורכי הדין, ולפרסם בשמם פרטים לא מדויקים. למרות הגל העכור של הודעות מאיימות ומכפישות כלפיי אני יודע כי האמת לצדי, וניסיון הסיכול הזה לא ירפה את ידי לעשות את אשר נדרש כפי שתמיד עשיתי.>עו"ד ולקוחות רבים מחזקים אותי, הם מכירים את תופעת חוסר ההערכה או ניסיון לצאת מהסכם שירותי שכ"ט. בשיח האלים שנוצר לא היה לי כל סיכוי. אלחם על שמי ועל שמם של עו"ד שחווים זאת יום יום. חבריי היקרים עוה"ד, לא יצליחו להציג אותנו משל היינו דמון. אנו מסורים ועובדים קשה עבור הלקוחות שלנו", כתב בסרגליק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר