מהשרה והח"כית

סוער במליאה: לפיד איים שהעם יקרע וספג נאצות | צפו

בזמן נאומו של יו"ר האופוזיציה החלו לצאת בזה אחר זה חברי הקואליציה, לאחר שצעקו במליאה כי הוא מסית והוא זה שגורם לקרע בעם | היועץ של נתניהו ניסה להרגיז את חברת הכנסת שזעמה | הנאום והתגובות (כנסת TV)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
לפיד נואם היום בכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נשא לפני שעה קלה (שני) דברים בישיבת הכנסת המיוחדת לציון 74 שנים לכינון הכנסת, הנאום הרגיז את חברי הקואליציה, שהחליטו לצאת.

לפיד פתח ואמר בנאומו: "הבית הזה סימל במשך שבעים וארבע שנה את יכולתנו לחיות יחד. את היכולת שלנו לגשר על פני המחלוקות. את הרעיון שאנחנו נאבקים ותמיד יש צד אחד שמנצח, אבל הצד השני לא נעלם, יש לו מקום, יש לו קול. הבית הזה סימל את זה שאנחנו שונים אבל יש לנו טוב משותף. בפעם הראשונה בחיי, אני חרד מכך שזה לא ישרוד".

לפיד המשיך להסית וספג צעקות מקרב חברי הקואליציה, "אם הממשלה תשלים את תהליך החקיקה שהיא החלה בו, אי אפשר יהיה לתקן את זה. השבר יהיה עמוק מדי. כבר עכשיו יותר ויותר אנשים אומרים לעצמם שאנחנו כבר לא עם אחד. שהמדינה שלהם ויתרה עליהם".

"הכוח בידכם", המשיך לפיד ואמר: "אתם יכולים להמשיך את התהליך, אתם יכולים להשלים את החקיקה. אתם רק צריכים להבין את המחיר – המחיר הוא אחדות העם. המחיר הוא שהחברה הישראלית לא תשרוד את זה. הלהבות הוצתו בבית הזה, אבל גם מטפי הכיבוי נמצאים בבית הזה. כל עוד יש סיכוי לעצור את החקיקה שמחלקת את העם הזה לשניים, נמשיך להיאבק. אבל אם היא תעבור – היא תחלק את העם הזה לשניים".

עוד אמר לפיד: "נקודת האל חזור של החברה הישראלית נמצאת במרחק של שבועות ספורים מאתנו. אם תעבירו את החקיקה הזו, לא יהיה איך לתקן את זה. אין מזה חזרה. זה ישבור את גבה וליבה של החברה הישראלית. אם לא נעצור הטקס הזה יתקיים כנראה גם בשנה הבאה, אבל הוא יהיה ריק מתוכן. במקום חגיגת יום ההולדת של הכנסת, זו תהיה האזכרה שלה."

השרה גלית דיסטל אטבריאן התפרצה לדבריו של לפיד וצעקה: "אתה מייצר המרדה, תפסיק עם זה". היו"ר קרא אותה לסדר והיא יצאה מחוץ למליאה.

גם חברת הכנסת טלי גוטליב לא חסכה ביקורת, תוך שהיא צועקת: "תפסיק להסית את העם, אנחנו עם אחד", לאחר שיצאה מהמליאה אמרה: "אני לא יכולה לשמוע עוד מילה אחת שלו". במקביל עוד חברי כנסת צעקו לעבר לפיד והחליטו לצאת כמחאה מהמליאה.

על פי הדיווח של העיתונאית עטרה גרמן, יועצו של נתניהו נבו כץ ניגש בנעימות אל טלי גוטליב במליאה בבקשה להרגיע אותה בזמן נאום לפיד. גוטליב התרגזה: "אל תחנך אותי, אתה לא תגיד לי לשתוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר