סחר במידע אישי

מכרו את המידע שלכם למשווקי ביטוחים - ונתפסו בפשיטה

הרשות להגנת הפרטיות פשטה על זירות הקשורות לחשודים בסחר במידע על מבוטחים, הוחרמו מחשבים והחקירה תימשך וייתכן ותגיע לכדי כתבי אישום (בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

הרשות להגנת הפרטיות פשטה בימים האחרונים על מספר זירות הקשורות לעובדים בחברת ביטוח, החשודים בהוצאת מידע אישי וכלכלי על לקוחות החברה תוך נקיטת פעולות מגוונות ומתוחכמות להסוואת פעילותם.

מהרשות נמסר כי על אף שהתגלתה התנגדות פיזית בחלק מהזירות, פעילות חוקרי הרשות הושלמה בהצלחה ונתפסו חומרי מחשב רבים אשר הוחרמו על ידי הרשות.

הפשיטה בוצעה במסגרת חקירה פלילית שפתחה הרשות להגנת הפרטיות, שבמרכזה פרשת ריגול מסחרי וסחר במידע אישי וכלכלי על מבוטחים ומבוטחות בחברה, שכלל שליפת מידע רב ומכירתו למשווקים שונים בתחום ביטוחי הבריאות. החשודים נחקרו באזהרה על ידי חוקרי הרשות בחשד לעבירות שונות, וביניהן, הפרת חובת הסודיות שלהם במאגר המידע וכן שימוש במידע הרגיש בניגוד למטרה לשמה נאסף המידע.

ברשות להגנת הפרטיות מדגישים כי מידע כלכלי ורפואי אודות מבוטחים הינו מידע רגיש המוגן על פי חוק, וכי הרשות תמשיך לפעול בתקיפות נגד כל פעילות מסוג זה וכנגד כל מי שסוחר במידע מסוג זה ללא רשות. החקירה נמשכת ובסופה יגבשו ברשות את המסקנות הסופיות ואת ההמלצה בעניין הגשת כתב אישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר