נתניהו עצר את הפינוי

אלימות משטרתית: לוחם מג"ב בעט למפגין בפנים, 3 לוחמים הושעו

עימותים אלימים פרצו הבוקר במהלך הרס כרמי הזיתים בגוש שילה; שוטר תועד בועט למפגין בפנים וחברת הכנסת לימור סון הר מלך טענה כי הוטרדה; במג"ב השעו את הלוחמים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: ארגון חוננו)

עימותים אלימים פרצו הבוקר (רביעי) במהלך הרס כרמי הזיתים בגוש שיל.; שוטר תועד בועט למפגין בפנים תוך שהוא נעצר באלימות בידי שוטרים נוספים. מפקד מג"ב הורה להשעות את הלוחמים.

חברת הכנסת לימור סון הר מלך טענה כי הוטרדה על ידי אחד השוטרים כשאלו מנעו ממנה לממש את זכותה הפרלמנטרית וחסמו את דרכה.

בנתיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לעצור את הפינוי לאור פניותיו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

מהמשטרה נמסר כי "בבירור ראשוני מפקד מג"ב רואה בחומרה את האירוע שלא משקף את ערכי החיל ומקצועיותו, מפקד מג"ב הנחה כרגע בשלב הראשוני להשעות את שלושת הלוחמים המעורבים עד שיושלם תחקיר האירוע".

באשר לחברת הכנסת, נמסר מהמשטרה כי "בעקבות האירוע החמור הנחה מפקד מג"ב שבסיום הפעילות יבוצע תחקיר מיידי ע"י ס' מפקד מג"ב איו"ש".

ממשטרת ישראל נמסר עוד כי "מטרתם של המפקדים והלוחמים היא בראש ובראשונה שמירה על חיי אדם. מפקד מג"ב עודכן לאורך האירוע, וחשוב להדגיש כי לצד החסינות וחופש התנועה שיש לחברת הכנסת, הלוחמים פעלו ברגישות רבה ונחישות תוך הכלה וניהול שיח מכבד וטיפול מקצועי לאורך כל האירוע. נמשיך לפעול ברגישות ונחישות בכל משימה ובכל מקום".

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מ'עוצמה יהודית' הגיעה הבוקר למקום בנסיון לעצור את עקירת הכרמים ואמרה כי "זהו הרס מביש, אנטי ציוני ואנטי מוסרי שמבוצע בעקבות פסק שבג"ץ שנשען על "צו שימוש מפריע" - צו דרקוני שמופעל כנגד יהודים בלבד".

כאשר חברת הכנסת לימור סון הר-מלך נעמדה מול הטרקטור כדי לעכב את הפינוי ולאחר שסירבה לזוז, שוטרי מג"ב יצרו סביבה טבעת ומנעו ממנה לחסום את הטרקטור. בהמשך, כאמור, היא טענה כי אחד השוטרים פגע בה.

הבוקר, פנה השר בצלאל סמוטריץ' במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להקפיא באופן מיידי את עקירת הכרם. תחת הכותרת: "הנדון: בהול! עקירת כרם בבנימין בשל התמהמהות מימוש ההסכם להעברת הסמכויות על המנהל האזרחי והמתפ"ש", כותב סמוטריץ' לנתניהו, "לפני כחודש הנחיתי כשר במשרד הבטחון הממונה על המתפ"ש והמנהל האזרחי לבטל את צו השימוש המפריע שהוצא באופן שערורייתי כנגד חן בן אליהו. למרבה התדהמה שר הבטחון הפר בגסות את ההסכם הקואליציוני והפך את החלטתי.

"לא זו אף זו, במקום לממש מדיניות בטחונית התיישבותית השר גלנט בחר להמשיך במדיניות השמאל של השר לשעבר בני גנץ ולעקור את הכרמים אף על פי שהטענות כנגד הכרם הוכחו כשקריות במסגרת ההתדיינות המשפטית.

"אני דורש ממך להקפיא באופן מיידי את עקירת הכרם ולהעביר עוד היום את הסמכויות לידי כפי שמחייב ההסכם הקואליציוני ולמעלה מזאת השכל הישר ומחויבותינו למליוני הבוחרים שהתחייבנו להם לשנות את מדיניות השמאל של בני גנץ ביהודה ושומרון". סמוטריץ' מאיים בסיום מכתבו כי "הפרת הסכמים תקשה מאוד על התנהלות תקינה של הממשלה והקואליציה".

גורם בטחוני בכיר הגיב על הפינוי ואמר כי "חן בן אליהו פלש לקרקע פרטית לפני מספר שנים, במשך שנים התנהלו הליכים משפטיים ומהלכם הוא התחייב בבית המשפט העליון לפנות את הקרקע וביקש שנה להוצאת העצים, הוא היה אמור לפנות אותם ולא פינה, מערכת הבטחון חיכתה ורק אז אכפה את פינוי, זאת החלטה של בית משפט".

בהמשך, השר בצלאל סמוטריץ' צייץ בטוויטר כי "עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמים שאפשר וצריך היה למנוע. עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג"ץ. בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון.

"התכחשותו של שר הביטחון גלנט להסכם החד משמעי וגרירת הרגליים של ראש הממשלה בעניין אינם מקובלים ולא ניתן להם להימשך. מדובר בסעיף שלכולם היה ברור שהוא מרכזי בהסכם שלנו והבסיס לקיומה של קואליציה הוא קיום ההסכמים הקואליציוניים. אני דורש מרה"מ להעביר לידי את הסמכויות לאלתר.

"אם לגלנט יש עם זה בעיה הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שיש רבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון".

גורם בממשלה אמר כי "בן גביר סמוטריץ ועוד חברים בממשלה ידעו על פינוי הכרם, הם עושים באירוע הזה שימוש לצרכים פוליטיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר