"דין לימין ודין לשמאל"

היועמ"שית אישרה לחקור את ח"כ צביקה פוגל בחשד להסתה

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן אישרו למשטרה לחקור את ח"כ צביקה פוגל מ'עוצמה יהודית' בחשד להסתה לטרור. בן גביר תקף את ההחלטה (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90 ולפי סעיף 27א)

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן אישרו למשטרה לחקור את חבר הכנסת צביקה פוגל (עוצמה יהודית), יו"ר הוועדה לביטחון פנים, בחשד להסתה לטרור.

כזכור, פוגל עורר סערה ביום שני, לאחר שהתבטא בריאיון כשהתייחס לליל הנקמה בחווארה, שעות לאחר פיגוע הטרור שבו נרצחו האחים יניב הי"ד, כשאמר: "חווארה שרופה וסגורה - זה מה שאני רוצה לראות".

את הדברים אמר בראיון לשרון גל ברדיו 'גלי ישראל'. לדבריו, "אתמול יצא מחבל מחווארה - חווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה. אם נפסיק להתיישב לא נשיג ריבונות".

פוגל הוסיף ואמר: "ראש הממשלה ושר הביטחון נרדמו בשמירה. הם לא עושים את מה שצריך לעשות ואני מנסה להעיר אותם".

פוגל הבהיר לאחר מכן את דבריו ואמר, "אמרתי שהמדינה היא זו שצריכה לפעול להרתעת הטרוריסטים, בשום אופן לא האזרחים, תפקידו של הדרג המדיני וצה"ל הוא לספק את ההגנה הנדרשת - באמצעות התקפיות ונחישות, לא באמצעות הכלה".

יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד הגיב בחריפות לדברים ואמר: "זו לא ממשלת ימין על מלא, זו ממשלת אנרכיה על מלא. ח״כ פוגל צריך ללכת לכלא על הסתה לטרור". חברי כנסת נוספים מהאופוזיציה תקפו את פוגל וכעת כאמור הוא ייחקר במשטרה על דבריו.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב להחלטה ואמר: "אותה יועמ"שית שמגוננת על איימן עודה שתקף את השר בן גביר, עופר כסיף שתקף שוטרים, רון חולדאי שאמר שקרא לדם ברחובות, אהוד ברק שקרא למרי אזרחי, אהוד אולמרט שקרא ל"קרב פנים אל פנים", דן חלוץ שקרא לסירוב פקודה ועוד קריאות להמרדה, אותה יועמ"שית ממהרת לחקור חבר כנסת שהבהיר בצורה חד משמעית שהתכוון לכך שצה"ל יעשה את העבודה ולא שאזרחים יקחו את החוק לידיים, וכי הוא לא בעד פגיעה בכל הערבים, אלא בתומכי הטרור בלבד. דין אחד לימין ודין אחד לחלוטין לשמאל והוכחה מובהקת לנחיצות הרפורמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר