שיבושי תנועה בכל הארץ

הפגנות השמאל נגד הרפורמה: צירים בת"א נחסמו, נמל חיפה נחסם | שוטרים מחלקים דו"חות בנתב"ג

מפגיני השמאל הכריזו כי היום יהיה "יום השיבוש", לקראת השעה תשע בבוקר הם הגיעו לנתב"ג שם נתקלו במכת"זיות של המשטרה, שהחלה לחלק דו"חות | מפגינים מוחים בכל רחבי הארץ וצמתים מרכזיים בתל אביב נחסמו לתנועה | קצין בכיר נעצר במחאה מול משרדי פורום קוהלת בשכונת גבעת שאול בירושלים | כל העדכונים (חדשות)

המחאה בתל אביב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90 )

מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית, הכריזו כבר בתחילת השבוע, כי היום (חמישי), הוא יום השיבוש, והם מתכננים לשבש את סדר היום של אזרחי מדינת ישראל, כאשר עיקר הפוקוס התמקד בנתב"ג, בשל הטיסה של ראש הממשלה נתניהו לאיטליה לקראת השעה 13:00 בצהריים.

המחאה הבוקר בכפר סבא

עד לשעה 11 בבוקר, המשטרה עצרה 15 מפגינים בכל רחבי הארץ, לאחר שהפרו את הסדר הציבורי, בין העצורים גם קצין בכיר, שחסם את הכניסה למשרדי פורום קהלת.

בשעות הבוקר המוקדמות החלה המשטרה להיערך באזור נתב"ג כדי למנוע מהמפגינים לחסום את הצירים המובילים למקום, ואף הוצבו במקום מכת"זיות, והמשטרה הודיעה כי היא תיתן קנס בגובה 500 ש"ל לכל מי שיאט את התנועה במקום - כפי שתכננו המפגינים.

לקראת השעה 8 בבוקר, הגיעו עשרות אנשי מילואים, למשרדי פורום קוהלת בירושלים, וחסמו את הכניסה למשרדים עם שקי חול וגדר תיל, מי שנעצר במקום, הוא קצין בכיר.

"בשעה האחרונה המשטרה עצרה ארבעה חשודים נוספים (בנוסף לשניים שנעצרו מוקדם יותר הבוקר) בחשד להפרת סדר שכללה חסימת משרד באמצעות חוטי תיל, שקים וכיו״ב בבניין משרדים בגבעת שאול הבוקר. כלל החשודים שנעצרו נלקחו לחקירה במשטרה", נמסר בהודעה הרשמית של המשטרה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע בשעה 09:30 להערכת מצב בחפ"ק המשטרתי בנתב"ג, עם מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון ומפקדת מרחב נתב"ג נצ"מ אתי גניס.

השר בן גביר בחפ"ק המשטרה בנתב"ג

"משטרת ישראל שבה ופונה לציבור המשתתפים במחאה להימנע מחסימת צירי התנועה המובילים לנתב"ג בשל החשש כי כוחות הביטחון וההצלה לא יוכלו לטפל באירוע חירום במקרה הצורך", נמסר בהודעת המשטרה.

מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון שב והדגיש בעת שהותו בנתב"ג כי "זכות המחאה היא אבן יסוד במדינה דמוקרטית, אך יש לזכור כי יש משמעות מיוחדת לחסימות בכניסה ובתוך נמל התעופה".

הניצב מזהיר • צפו (דוברות המשטרה)

לקראת השעה 10:30, החלו להיווצר בנתב"ג עומסי תנועה כבדים בשל המחאה של מתנגדי הרפורמה, והמשטרה החלה לחלק דו"חות למפגינים שמשבשים את התנועה במקום.

המפגינים החליטו גם לחסום את התנועה של האוניות בנמל הים בחיפה: "התיצבנו בפתח נמל חיפה היום, כי במשך עשרות שנים אנו מפליגים ימים ולילות ושומרים על עורק החיים העיקרי של מדינת ישראל. מדינת ישראל היא אי וקיומה תלוי ביכולת לשמור על הגבול הימי בטוח ועל נתיבי השיט פתוחים. אנו לוחמי ולוחמות מילואים בספינות הטילים ובספינות הבט״ש, לוחמי הצוללות והקומנדו הימי לדורותיהם, פועלים גם בימים אלו לשמירה על מדינת ישראל בגבולותיה הימיים ועל נתיבי השיט שלה פתוחים. בחרנו לשבש את פעילות נמל חיפה, כדי לקרוא בקול ברור לממשלת ישראל לעצור את ההפלגה חסרת השליטה שתעלה את מדינת ישראל על שרטון", נמסר בהודעת המארגנים.

מחאת הסטודנטים ליד פורום קוהלת (קרדיט: מחאת הסטודנטים)

עוד הם מסרו בהודעה: "יכולתנו להמשיך לפעול כאנשי מילואים במשימות ימיות בטווחים רחוקים ולמשך שבועות רבים תלויה בבטחון המלא שלנו, שנשלחנו על ידי מנהיגות הרואה בבטחון ישראל מטרה עליונה ואשר נתונה לביקורת ברוח התפיסה הדמוקרטית. זוהי שעת חרום וזוהי קריאתנו- אס או אס - קריאת מצוקה ימית להצלת ספינת הדמוקרטיה הישראלית ועצירה מהפיכתה למדינה ללא איזונים ובלמים".

יצוין, כי למפגינים מול פורם קהלת בירושלים, הצטרפו בהמשך גם סטודנטים. אביה שרון, סטודנט שנה ג' באוניברסיטה העברית, נאם ואמר "מדברים על רצון העם, מה שמנהל אותנו זה רצון קהלת. למה מי בחר בקהלת? איפה הפתק הזה היה בקלפי?". ממחאת הסטודנטים נמסר: "הגיע הזמן להצביע על האחראים על ההפיכה המשטרית. בשם אג'נדות זרות לישראל פועלים מכוני מחקר להפוך את ישראל למדינה קנאית. נפגין נגדם בכל מקום".

המחאה היום בתל אביב - מרוקח לעזריאלי

בהמשך הבוקר המפגינים חסמו צמתים מרכזיים, כדוגמת מחלף הכפר הירוק, צומת רעננה, מחלף ינאי, כאשר גם צמתים מרכזיים בתל אביב - דרך נמיר, שדרות רוקח, קפלן (עזריאלי) ועוד נחסמו לתנועה על ידי המפגינים.

מהמשטרה נמסר: "היום צפויים להתקיים ארועי מחאה ברחבי תל אביב. בשעה זו נחסמים לתנועה רחוב קפלן מאבן גבירול ועד רחוב מנחם בגין, לשני הכיוונים. צומת מנחם בגין – קפלן לצפון ולדרום. התנועה תופנה לשיקועים. החל מהשעה 09:00 ייחסמו לתנועה העליות והירידות במחלף השלום לשני הכיוונים. צומת יגאל אלון פינת דרך השלום ייסגר למערב. עקב החסימות יתכנו עומסי תנועה גדולים ברחבי העיר. ▫️יש להישמע להוראות השוטרים המוצבים בחסימות ולהשתמש בדרכים חלופיות".

המחאה היום בתל אביב - מרוקח לעזריאלי
המחאה היום בתל אביב - מרוקח לעזריאלי
המחאה היום בתל אביב - מרוקח לעזריאלי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר