יהיה יום שיבוש נוסף

גנץ ולפיד בהפגנות: "לא נשתוק כשהם דורסים אותנו"

ראשי המחנה המוביל את ההתנגדות לרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, נאמו הערב בהפגנות נגד הרפורמה באשדוד ובבאר שבע | במקביל, מארגני המחאות הודיעו, כי הם מתכננים השבוע יום שיבוש נוסף (חדשות בארץ)

בני סולומון | כיכר השבת |
לפיד הערב בבאר שבע (צילום: אלעד גוטמן | וידיאו: נתן וייל)

עשרות אלפי אנשים יצאו בערב (מוצאי שבת) למחאות והפגנות כנגד הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט על ידי שר המשפטים יריב לוין.

מובילי המאבק הכריזו על הבמה בהפגנה שנערכה ברחוב קפלן בתל אביב, כי ביום חמישי הקרוב יערך יום ההתנגדות נוסף, תחת הכותרת 'יום החרפת ההתנגדות'.

על פי ראשי המחאה, ביום רביעי הקרוב, מתכוונים לשבש את המראתו של נתניהו לברלין, כשבברלין מתוכננות הפגנות גדולות של ישראלים נגד נתניהו

מהמארגנים נמסר: "זהו אחד השבועות הקריטיים במאבק לשמירה על הדמוקרטיה הישראלית מפני אלו שמנסים להביא לחורבנה. כל ישראלי וישראלית שבליבם ערכי מגילת העצמאות חייבים לצאת בחמישי הקרוב בעוז ובגבורה להגן על מדינת ישראל. לא נקבל שום מהלך שיפגע בדמוקרטיה הישראלית, אנו כאן, על המשמר, נגן על ישראל".

הנאום של לפיד

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נאם בעצרת המחאה בבאר שבע ואמר: "מה שאנחנו עושים כאן היום, גדול יותר מהפגנה נגד הממשלה, גדול יותר מהפגנה נגד המהפיכה המשטרית, מה שאנחנו עושים כאן זה להשבע אמונים למדינת ישראל. לאהוב את המדינה זה לא רק להתרגש בטקס המשואות, או לשים דגל על האוטו ביום העצמאות. לאהוב את המדינה זה להתייצב ביום פקודה. להגן עליה מפני מבקשי נפשה. זה מה שאנחנו עושים היום. ברוב המדינות בעולם אין דמוקרטיה. ברוב המדינות בעולם אין חופש ביטוי, אין זכויות לנשים, אין חופש הצבעה, ולהפגין כמו שאנחנו עושים עכשיו זו עבירה על החוק. זה מה שהם רוצים שיהיה פה. לשם הם מובילים".

עוד אמר לפיד: "אנחנו לא ניתן להם. לא יסתמו לנו את הפה. אנחנו לא נשתוק כשהם דורסים כל מה שיקר לנו וכל מה שקדוש לנו. הם לא נתנו לנו את הזכויות שלנו, והם בטח לא יכולים לקחת אותן מאתנו. ישראל במשבר הגדול בתולדותיה. גל טרור נורא פוגע בנו. הכלכלה מתרסקת, כסף בורח מהארץ. פה בדרום, הבטחון האישי מתרסק כל יום מחדש. האיראנים חתמו אתמול הסכם עם סעודיה שיכניס לתוכנית הגרעין שלהם מיליארדי דולרים".

"אלו אתגרים ענקיים, היסטוריים, אבל הממשלה איבדה עניין. הדבר היחיד שמעניין את הממשלה זה להמשיך לרסק את הדמוקרטיה הישראלית ואת אחדות עם ישראל. הקואליציה אומרת לנו, "נצחנו בבחירות". אף אחד לא טוען אחרת, ניצחתם בבחירות, אז תעשו את העבודה שלכם למען השם. ממשלה נבחרת בשביל לנהל את הכלכלה, את הבטחון, בשביל לחזק את אחדות עם ישראל. לא בשביל לבטל את הדמוקרטיה".

לטענת ראש הממשלה לשעבר: "זה שניצחתם ברוב של חצי אחוז לא אומר שמותר לכם להדיר נשים מתפקידים בכירים, לא אומר שתכתיבו לנו מה מותר לנו ומה אסור לנו לאכול בפסח, לא אומר שמותר לעשות פוגרומים בחווארה, וזה בטח לא אומר שאתם יכולים למחוק את בית המשפט העליון ולהפוך את ישראל למדינה גזענית, חשוכה ולא דמוקרטית".

"הממשלה אומרת, "אסור לסרב פקודה". אני מסכים, אני נגד סרבנות, אבל ממשלה שיש בה שתי מפלגות שכל המהות שלהן היא סרבנות והשתמטות מצה"ל, שלא תטיף לנו מוסר. שלא יטיפו מוסר לטייסים שלנו, ללוחמי סיירת גולני, לגיבורי סיירת מטכ"ל. שלא יטיפו לנו מוסר כשהם מסרבים לכל הצעה לעצור ולדבר. אם מחר בבוקר ועדת החוקה תתכנס ותמשיך בחקיקה המטורפת הזו, זוהי יריקה בפרצופו של הנשיא, בפרצופו של כל אזרח שמאמין באחדות עם ישראל. בעשרת השבועות האחרונים הממשלה גילתה שהיא לא קראה נכון את המפה. זה לא נכון שאנשים צעירים הם אדישים. זה לא נכון שלהפגנות אין השפעה. זה לא נכון שהליכודניקים לא מקשיבים לנו".

לדברי לפיד: "מה שהם שומעים מכאן, מהמקום הזה, זו לא שנאה, אלא אהבת מולדת. זה מה שמפחיד אותם כל כך. שליטים לא מפחדים מייאוש, הם ניזונים מייאוש. שליטים מפחדים רק מתקווה. ומה שהם שומעים מפה זו קולה של התקווה. הם לא יודעים מה לעשות אתכם. הם לא צפו את זה. הם לא ראו את זה בא. הם חשבו שזה יימשך שבוע שבועיים, כמה מאות אנשים, ואז זה ייעלם. לא עלה בדעתם שזה יגיע לבאר שבע, לגוש עציון, לירושלים. הם חשבו שהם יתישו אותנו, יאיימו עלינו, ידרסו אותנו בלי הנד עפעף, אבל אז קרה הדבר ההפוך".

לפיד הוסיף עוד ואמר בהפגנה: "אנחנו נמצאים כאן היום מפני שהילדים שלנו מסתכלים עלינו. מפני שיבוא יום, עוד עשר או עשרים שנה שבו הם ישאלו אותנו איפה היינו בחורף 2023 ואנחנו נגיד להם: היינו פה! היינו בבאר שבע! נלחמנו על המדינה שלנו. זה לא הולך להיות קל. זה לא הולך להיות פשוט, אבל כל מי שמכיר את ההיסטוריה של מדינת ישראל יודע: אין דבר שיכול לעמוד בפני קבוצה נחושה של אנשים שמוכנים להיאבק על מה שהם מאמינים בו. מי שלא מוותר, ינצח. מי שנחוש, ינצח. מי שלא מתייאש לעולם, ינצח. זה לא יהיה פשוט, זה לא יהיה קצר, אבל אנחנו נלחמים על הדבר הכי חשוב בעולם: על העתיד של הילדים שלנו. אנחנו נלחם יחד בכל מקום, נלחם ברחובות, נלחם בכנסת, נלחם בבתי המשפט, לא נפסיק להילחם עד שננצח. הלוחמים של באר שבע. אני גאה להיות פה אתכם. תודה לכם, אין כמוכם בעולם".

הנאום של גנץ

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ומזכ"ל המפלגה איתן גינזבורג הגיעו היום להפגנה באשדוד בה השתתפו מאות אנשים. גנץ נאם בהפגנה ואמר: "המחאה הזו מאוד חשובה, ששייכת לכל חלקי החברה הישראלית. נמצאים פה אנשים מהימין ומהשמאל, מהימין ומהשמאל – כולנו אחים, חיים במדינה דמוקרטית, ורוצים לראות שהיא נשארת כזו. לכן המחאה הולכת וגדלה בכל הארץ. הקול של האזרח מתחיל בקלפי אבל לא נגמר שם – יש בדמוקרטיה ערכים נוספים חוץ מלהיבחר. יש גם מיעוטים שצריך להגן עליהם – היום מישהו אחד הוא הרוב, ומחר זה מישהו אחר. יחד איתכם אנחנו נאבקים. אנחנו לא נוותר, לא נרד מהארץ, נשרת אותה, נגן עליה, ונמשיך להיאבק שתישאר יהודית ודמוקרטית".

עוד אמר גנץ: "אני רוצה להגיד לכם שיש דברים שאי אפשר להתפשר עליהם. לא יהיו פשרות על הדמוקרטיה. אם תהיה עצירה של החקיקה, אנחנו מוכנים להידבר מיד. צריך לעצור קודם את המכבש הנורא שמאיים על ישראל מבפנים ומבחוץ, פוגע בה מדינית, כלכלית ודיפלומטית. המכבש הזה פוגע בחברה הישראלית. את בולדוזר החקיקה חייבים לעצור. אני קורא מכאן מאשדוד היקרה לרומא הקרה לנתניהו - תעצור את הטירוף. אנחנו לא מאוהבים במחאה, אנחנו אוהבים את המדינה. אני בטוח שכך מרגישים כל מי שנמצא פה. אנחנו אוהבים את המדינה ונמשיך להיאבק עליה.
דווקא בעידן הזה של אתגרים ביטחוניים – טרור, איום האש, סכנה של איראן שמתקרבת לגרעין – אסור לפרק את החברה הישראלית מבפנים. צריך לשמור עליה מלוכדת וחזקה, עם גיבוי בינלאומי. כולנו אחים ואחיות – אני קורא לנתניהו, לא לפרק את המשפחה של מדינת ישראל. אנחנו רוצים להישאר ביחד".

עוד הוסיף ואמר גנץ: "אני מבקש להתייחס למשטרת ישראל ולשוטרים שעושים ימים כלילות ברחבי הארץ, כדי להבטיח את שמירת החוק וביטחון הפנים. אני מכבד את המפכ"ל שאני מכיר עשרות שנים, הוא אדם אמיץ וישר. כמוהו גם מפקדים רבים במשטרה. אנחנו מגבים אותם ויודעים שהם עובדים לפי החוק ולמעננו. כמו שאנחנו לא רוצים שתהיה פוליטיזציה במערכת המשפט – אסור שתהיה פוליטיזציה במשטרת ישראל. מדיניות זה דבר חשוב – הפעלת כוח זה תמיד באחריות המפקדים ובאחריות המפכ"ל. תמיד במינימום הכוח האפשרי ובאופן שיאפשר לשמור על הסדר הציבורי. אנחנו מחזקים את השוטרים ומגבים אותם".

לסיום דבריו אמר גנץ: "אנחנו מתקרבים לחג הפסח, חג החירות – והחירות שלנו היא גם חירות לאומית. ומי ששומר על החירות האישית של כל אזרח – יהודי, ערבי,חילוני או דתי - הוא בית משפט עצמאי. לא נוותר על הנכס הזה.
אני רוצה להודות לכם שבאתם, אנחנו צריכים אתכם במסע הזה איתנו. אנחנו את המאבק הזה ננצח ואת הסכנה של המשבר החוקתי שאנחנו ניצבים בפניו נהפוך להזדמנות עבור כל האזרחים ולמען אחדות ישראל. בעזרתכם נצליח."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר