בבית ספר בנתיבות

גזענות מחליאה: המורות פתחו קבוצה; "טיול שנתי שחורות"

"אפס מקום לסובלנו במקרים כאלו במשמרת שלי", הבהיר הערב שר החינוך יואב קיש, על התיעוד בו נראות מורות מבית ספר בנתיבות מתכתבות על תלמידות ממוצא אתיופי (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אחת המורות מסתכלת בקבוצה שעוררה סערה (צילומסך: רשתות חברתיות)

תיעוד שמסעיר בשעה האחרונה (ראשון) את המדינה: קבוצת בנות מבית ספר בנתיבות יצאו לטיול שנתי, המורות שליוו אותן, פתחו קבוצת וואטסאפ למורות, והחליטו לקרוא לה בשם המחליא: "טיול שנתי שחורות", כרמז ברור על גוון העור של התלמידות.

מדובר בבית ספר תיכון שבעיר נתיבות, תיכון שנחשב לאחד הטובים בעיר. במשרד החינוך הבהירו היום, כי המורות יזומנו לשימוע.

בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות, נראות המורות מתכתבות בקבוצה ומגחכות על הבנות האתיופיות ועל השם של הקבוצה.

התלמידות הפגועות, הפיצו הודעה שפורסמה במקומות רבים, בה הן כתבו: "בוקר טוב ל'מחנכות' שלנו, עצוב לנו - כאתיופיות לראות את הרמה שירדתן אליה, במקום שכמורות תשמשו לנו דוגמה - עשיתן את ההפך. פתחתן קבוצה בשם "טיול שנתי שחורות", מבלי שחשבתן שיש מאחוריכן תלמידות, ואם לא די בכך, דיברתן בקבוצה נגדנו וצחקתן עלינו. אנחנו מתביישות שאתן מלמדות את דור העתיד".

המורות כאמור הושעו מהטיול ומנהל בית הספר כתב הודעה חריפה: "ברגע שנחשפנו למקרה, התחלנו לפעול ולברר וישר ערבנו את כלל הגורמים הרלוונטיים ובהם גם העירייה ומשרד החינוך. אנו מתביישים שהגענו למצב זה, מתנצלים מעומק הלב בפניכם ומבטיחים כי יינקטו כל הצעדים הנדרשים בטיפול האירוע, לאחר בדיקות ובירור. אנו עומדים בקשר צמוד עם התלמידות ועם הוריהן על מנת לסייע ולתמוך".

ממשרד החינוך נמסר: "מדובר באירוע חמור מאוד שאסור לעבור עליו לסדר היום. המורות המעורבות באירוע יזומנו לשימוע בהקדם האפשרי".

דבריו של שר החינוך

שר החינוך יואב קיש הגיב בסרטון ואמר: "אין מקום לגזענות ואפליה במדינת ישראל, ובוודאי במערכת החינוך. המורים צריכים להוות דוגמא אישית בנושא. הנושא יטופל בשיא החומרה, בכל הכלים שעומדים לרשותנו. צר לי על עוגמת הנפש שנגרמה לתלמידות. הנושא הזה ייבדק ויטופל. אפס סובלנות למקרים שכאלה במשמרת שלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר