"מבצע בנימין"

לוחמי מבצע אנטבה יחסמו את ראש הממשלה נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא הבוקר לברלין, לביקור מדיני, אך בדרך לנתב"ג הוא צפוי להיתקל בשיבושים של מפגינים נגד הרפורמה המשפטית, בהם לוחמי מבצע אנטבה (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
המחאה בנתב"ג, בשבוע שעבר (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא הבוקר (רביעי) לברלין, לביקור מדיני שיימשך יומיים, אך בדרך לנתב"ג הוא צפוי להיתקל בשיבושים של מפגינים נגד הרפורמה המשפטית.

בסביבות השעה 11:00 בבוקר תנוע לכיוון שדה התעופה שיירת רכבים תחת הכותרת 'מבצע בנימין', כאשר את השיירה יובילו פקודיו של יוני נתניהו ז"ל מסיירת מטכ"ל, יחד עם לוחמים מגולני ומהצנחנים אשר לקחו חלק במבצע יונתן, בו נהרג ובמסגרתו שוחררו בני ערובה ממטוס שנחטף והוחזק על ידי טרוריסטים בשדה התעופה באנטבה, אוגנדה, בשנת 1976.

בין המשתתפים: פנחס בוכריס, אדם קולמן, נעם מלמוד, איל שפרוני, מקה מגל, אמיר עפר, ולצידם צפויים לקחת חלק גם חטופים מהמטוס ולוחמים נוספים.

השיירה תמנה מספר ג'יפים ורכבי שטח ובראשה רכב שחור מסוג מרצדס, הדומה לרכב ששימש את הלוחמים הישראלים בעת הפשיטה על המטוס באנטבה.

המארגנים מציינים בין השאר כי "כמעט 50 שנה אחרי המבצע ההוא, אנחנו מסתערים היום שוב על שדה תעופה, באופן דמוקרטי ולא אלים, במטרה לשחרר ראש ממשלה שנחטף על ידי קיצוניים, ואיתו מדינה שלמה הדוהרת לעבר הפיכה משטרית מסוכנת. אז יצאנו למבצע יונתן, היום אנו יוצאים למבצע בנימין - ומשחררים את נתניהו מחוטפיו.

"בשיירת רכבי שטח, והמרצדס השחור והאגדי אשר יוביל את ראש החץ - אנחנו - בוגרי גולני, צנחנים וסיירת מטכ"ל, נגיע מכל הארץ ללוות את נתניהו בעודו ממריא לעוד נסיעה בזבזנית באירופה, ומזכירים לו כמה התרחק מדרכו של אחיו, חברנו ומפקדנו יוני נתניהו זכרונו לברכה".

בוגרי היחידה מציינים כי "יוני הקריב עצמו למען המדינה - ביבי מקריב את המדינה למען עצמו. אנו מזועזעים מהתהום אליה מוביל נתניהו את ישראל. ביבי - נגיע לנתב"ג, עם מרצדס אבל בלי רולקס, בשבילך ועבורך, לזכרו של יוני מפקדנו האהוב ובשביל מדינתנו האהובה. בוא איתנו, חזור איתנו ושוב להיות חלק מאיתנו".

מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון, ערך אמש דיון מבצעי במטה המחוז, לבחינת ההיערכות המשטרתית לקראת המחאה הצפויה בגזרת מרחב נתב"ג. בתום הדיון, ציין הממ"ז כי משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית ולכן אנו מאפשרים לכל אזרח לממש את זכותו הבסיסית להפגין.

עם זאת, הדגיש כי יש משמעות מיוחדת לצירי נתב"ג, כאשר ניסיון לחסום צירים אלה עלול לעכב הגעתם של כוחות הצלה בחירום ובכך לסכן עשרות אלפי נוספים בטיסות הממריאות ונוחתות בשדה מדי יום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר