עם זק"א ת"א

רמ"ט שר הבריאות והפנים סייר באבו כביר – "נפעל לזרז את שחרור הנפטרים במהירות"

את הרמ"ט ישראל אוזן אירחו מנכ"ל זק"א ת"א הרב צבי חסיד ומנהל המכון המשפטי ד"ר חן קוגל, שקיימו סיור מקיף ברחבי המכון, ולאחר מכן התקיימה ישיבת עבודה מקצועית עם מנהלים במכון ובזק"א ת"א (בארץ)

את ראש המטה אוזן אירחו מנכ"ל זק"א ת"א הרב צבי חסיד ומנהל המכון המשפטי ד"ר חן קוגל, שקיימו סיור מקיף ברחבי המכון (צילום: באדיבות המצלם)

"נפעל לקיים דיון מקיף על מנת לזרז את יכולות המכון המשפטי באבו כביר לשחרר נפטרים במהירות", כך אמר ישראל אוזן ראש מטה שר הבריאות והפנים בביקור מיוחד שקיים יחד עם ארגון זק"א תל אביב במכון באבו כביר.

את ראש המטה אוזן אירחו מנכ"ל זק"א ת"א הרב צבי חסיד ומנהל המכון המשפטי ד"ר חן קוגל, שקיימו סיור מקיף ברחבי המכון.

לאחר מכן התקיימה ישיבת עבודה בראשות מנהל המכון ד"ר חן קוגל ובהשתתפות מנכ"ל זק"א ת"א הרב צבי חסיד, מנהל החטיבה הבינלאומית בארגון ברוך נידאם, הגאון הרב אשר לנדאו רב המכון, ד"ר נ. בובליל מנהלת המעבדות, ד"ר אלון קריספין מנהל הדימות, עו"ד ש. בכר היועמשי"ת.

במהלך הישיבה קיבל הרמ"ט סקירה על המכון, משימותיו ומצוקת כ"א ותקצוב המאיימת על המשך תפעולו, בהעדר רופאים מומחים ומתמחים, ולמעשה משליך על האפשרות לשחרר בזמן קצר את הנפטרים.

במפגש עלה באופן חמור, מצבו של המכון הלאומי של מדינת ישראל הסובל מחוסר קיומי של כח אדם מקצועי ומשאבים לפיתוח המכון, הנותן מענה למדינה שלימה, דבר שאין לו אח ורע בכל העולם. הנוכחים ציינו כי במדינות מפותחות, גודלו של המכון בישראל מתאים לעיר של עד מליון תושבים ולא יותר, ואילו כאן הוא מעניק שירות לכלל אזרחי המדינה.

מנהל המכון ד"ר קוגל, הסביר כי הוא מבין לליבם של אלו הפונים לשחרר נפטרים במהירות האפשרית אך ידו קצרה מלהושיע, מאחר שאין מי שיעשה את העבודה. יתירה מזאת, דוחות מתעכבים ולפעמים גורמים עוול לעצורים הממתינים לפיענוח האירוע שיכול לזכותם בדין. הוא ציין כי הנושא אמנם מוכר וידוע במשרד הבריאות אך לא מקבל מענה במשרד האוצר.

עוד ציין ד"ר קוגל, כי עזרתם המבורכת של מתנדבי זק"א תל אביב מידי יום במכון תורמת למניעת עיכובים בשחרור נפטרים ובלעדיהם המצב היה חמור שבעתיים.

ישראל אוזן סיכם בסיומו של הדיון ואמר כי יהיה שליח להעלות את המצוקה בפני הגורמים הרלוונטיים וכי כבר בשבוע הקרוב יתקיים דיון בראשות מנכ"ל משרד הבריאות בכל הנוגע לפעילות המכון ותפעולו נוכח מצוקת המשאבים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר