הוועד להגנה על הר הזיתים

מוודים שהר הזיתים יהיה בטוח למתפללים גם במלחמה

הוועד להגנה על הר הזיתים ממשיך לעקוב אחר המצב הבטחוני בהר יחד עם נציגי משטרת ישראל וחברי השדולה בכנסת. • משה ברוס: "נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות כדי לוודא שהר הזיתים ימשיך להיות בטוח למבקרים גם בזמן מלחמה" (בארץ)

חברי הוועד להגנת הר הזיתים (צילום: יח"צ)

חברי הועד להגנה על הר הזיתים נענו לבקשתו של מנכ"ל הוועד בישראל משה ברוס והתגייסו לסייע ברכישת ציוד לחיילים הנמצאים בחזית לרכישת ציוד לחימה, אפודים קרמיים, שלוקרים, פנסים וכו'.

במקביל, מתוך הכרה כי הר הזיתים נמצא באזור בטחוני רגיש בכל ימות השנה ועל אחת כמה וכמה בתקופת מלחמה, הוועד להגנה על הר הזיתים ממשיך לעקוב אחר המצב הבטחוני בהר יחד עם נציגי משטרת ישראל ועם יו"ר השדולה בכנסת ח"כ הרב ארז מלול.

זמן קצר לפי פרוץ המלחמה קיימו חברי השדולה להגנת הר הזיתים בכנסת סיור מיוחד בהר הזיתים על מנת לעמוד מקרוב אחר סידורי הביטחון בהר.

בסיור השתתפו חברי כנסת מהסיעות השונות ובהם יו"ר השדולה ח"כ הרב ארז מלול, סגן השר הרב משה אבוטבול, ח"כ הרב משה שמעון רוט, ח"כ הרב אליהו ברוכי, ח"כ הרב יוני משריקי, ח"כ אתי עטיה וח"כ לימור סון הר מלך, אותם ליוו מפקדי המשטרה ונציגי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים בישראל.

במסגרת הסיור בחנו חברי הכנסת מקרוב את בעיות האבטחה והיעדר הביטחון המספיק במקום כמו כן בחנו את תנאי התשתית במקום ובהם תאורה, שיפוץ מצבות, ניקיון ועוד.

במהלך הסיור הציגו מפקדי המשטרה את הנתונים הרלבנטיים בהר ובדרכי הגישה אליו, וסידורי האבטחה הננקטים. כל זה מתחבר לשת"פ המוצלח בין משטרת ישראל וכוחות הביטחון לבין הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים כמו גם משרד השיכון האחראי על ביטחון בית העלמין.

תוך כדי הסיור נחשפו חברי הכנסת לעשיה הרבה של הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים אשר הוקם לפני 12 שנה בידי האחים אברהם ומנחם לובינסקי שגילו את ההפקרות בהר לאחר שהוריהם ז"ל נטמנו שם. בשנים האחרונות פועל הוועד גם באמצעות לחץ בינלאומי על הגורמים השלטוניים בישראל כדי שזו תאשר פעילויות למיגון ההר ולשמירה על ניקונו וכבודו של המקום שליבם של יהודים רבים עורג אליו.

חברי הכנסת הביעו את התרשמותם מהעבודה הרבה שנעשתה, וציינו כי הם מגויסים לתמוך בפעילות החשובה של הוועד על מנת להגביר את תחושת הביטחון באמצעות הוספת מצלמות, הוספת תאורה ושיפות המצבות.

מנהל הוועד בישראל משה ברוס הודה לחברי הכנסת על חברותם בשדולה ופועלם למען הר הזיתים. באשר להתפתחויות בהר הזיתים מאז פרצה המלחמה, מציין ברוס כי "חברי הוועד יחד עם חברי השדולה בכנסת ימשיכו לעקוב אחר ההתפתחויות כדי לוודא שהר הזיתים ימשיך להיות בטוח למבקרים גם בזמן מלחמה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר