בסיורו ב׳בית חם

יו"ר ועדת הבריאות: "האתגר הגדול שנתמודד בשנים הקרובות - בריאות הנפש"

יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי אמר בסיום ביקורו: "הסיור כאן פתח את עיניי בהרבה מאוד דברים, ואני צריך להגיד לך הרב מונק תודה רבה, כי מה שאתה עושה לא מובן מאליו" • מנכ"ל בית חם הרב אריה מונק: "בהחלטה מושכלת גרמת למשרד הבריאות לקחת את הסיפור הזה על עצמם" (בארץ)

(צילום: יח"צ)

אחד האתגרים הגדולים עמם תתמודד ישראל בשנים הקרובות הוא בתחום בריאות הנפש, כאשר על פי ההערכות רבים בעם יסבלו מתופעות פוסט טראומה וידרשו לטיפול נפשי.

לקראת דיון החירום של ועדת הבריאות בנושא בריאות הנפש ואשר יתקיים בשבוע הקרוב קיים יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי סיור מקיף בבית חם - המרכז הגדול לבריאות הנפש של הציבור החרדי ועקב מקרוב אחר ההתמודדות והפעילות בימים אלו.

את פניו של יו"ר ועדת הבריאות קיבל מנכ"ל בית חם הרב אריה מונק שנחשב לאחד מברי הסמכא הבולטים בתחומם בישראל. הרב מונק סקר בפני ח"כ הרב משריקי את הפעילות הכללית, בדגש על הפעילות הרבה והמענה שניתן לאלפי מקרים מפרוץ המלחמה.

מנכ"ל בית חם הרב אריה מונק אמר כי כיום מלווה העמותה מידי יום כ-1400 נפגעי נפש אשר מקבלים ברמה יום יומית שיחה טלפונית תוך מתן מענה לשאר צרכיהם כמו מזון ותרופות.

לבית חם יש 400 עובדים מתוכם 170 הם עו"ס, פסיכיאטרים ופסיכולוגים שנרתמו במסגרת בית חם בהתנדבות למשימות הלאומיות.

מוקד היעוץ הטלפוני של בית חם שעובד בכל ימות השנה, מתוגבר בשעת חירום. המוקד, *9518 - נותן מענה במגוון שירותים, החל מייעוץ מיידי ע"י אנשי מקצוע, עובר דרך ארגון מעגלי שיח, מענה לנפגעי טראומה הזקוקים לטיפול, טיפול בצוותי הוראה ועוד.

דבר נוסף אותו עשו בעמותה היה להקים קרן טיפולים שהולכת לטפל ב-1,000 ילדים. ממוצע טיפולים בין 12 ל-24 טיפולים, כולל את מה שההורים יצטרכו.

יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי אמר בסיום ביקורו "הכרתי את עולם הבריאות כיועץ של הרב דרעי במשך שנים, אבל את עולם בריאות הנפש לא הכרתי. בריאות הנפש זה עולם בפני עצמו.

הסיור כאן פתח את עיניי בהרבה מאוד דברים, ואני צריך להגיד לך הרב מונק תודה רבה, כי מה שאתה עושה לא מובן מאליו. הרבה מאוד אנשים בורחים מהמקום הזה, מקום שהרבה מאוד שנים היה סגור בפני הקהילות החרדיות. יש רופאים שמרפאים פיזית את החולים, ואתה מביא מזור ורפואה לטווח ארוך בכ"כ הרבה בתים. הרי זה לא האדם עצמו שמתמודד עם הקושי שלו אלא זה משפיע על כל הקהילה, הבית, והמעגלים שנפגשים אתו.

אתם מסורים בצורה מדהימה, ועכשיו המלחמה הביאה לידי ביטוי את הצורך החיוני במערך שהקמתם. אהיה לכם לפה, איפה שצריך".

מנכ"ל בית חם הרב אריה מונק הודה ליו"ר הוועדה על סיורו ואמר: "אני 22 שנים בוועדות כאלה ואחרות, ולמצוא יו"ר ועדה רציני שכזה הוא לא דבר שכיח. בזכותך יתקדמו הרבה דברים. היינו עד עכשיו בשיח עם הרווחה, פיקוד העורף ואחרים, ואתה בהחלטה מושכלת גרמת למשרד הבריאות לקחת את הסיפור הזה על עצמם, עם כל היכולות שלך ויישר כח על איך שאתה מנהל את העניינים".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר