בהצלת חיים, בביטחון ורווחה :

מתנדבי השירות האזרחי בחודש פעילות משמעותי בעורף ובחזית

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי ראובן פינסקי: "בני השירות הם המגן והעתודה של החזית האזרחית וגופי החירום בפרט בזמן מלחמה" (חרבות ברזל).

מתנדבי השירות האזרחי בחודש פעילות משמעותי בעורף ובחזית (צילום: חיים דדוש)

למעלה מחודש חלף מאז מתקפת הטרור האכזרית שחוותה מדינת ישראל, במהלכו התגלו תעצומות הנפש של העם היהודי והחברה בישראל כאשר מכל העם התגייסו למען העורף והחזית כאיש אחד בלב אחד.

בין המתנדבים הרבים שלקחו חלק במאמץ המלחמתי ובסיוע לעורף בלטו בני השירות האזרחי, אשר ממלאים תפקידים משמעותיים במגוון רחב של גופים וארגונים. עוד כשהתחוללו הקרבות מתנדבים רבים מיהרו לזירות הלחימה וחילצו פצועים רבים תחת אש תוך כדי סיכון חיים ממשי. המתנדבים בעמותות החסד נרתמו לסייע למשפחות מהדרום שהתפנו לערים השונות ברחבי הארץ, חלקם נטלו חלק במתן מענה מהיר לאלפי השיחות שהגיעו למוקדי החירום בגופי הביטחון וההצלה.

בני השירות האזרחי הינם קבוצה מובחרת המונה כ-1,300 חרדים צעירים, שבחרו לעשות שירות משמעותי באחד מגופי החירום ובעמותות הפועלות לרווחת הכלל במשך כל השנה. חלק גדול מהם מצליחים לשלב את ההתנדבות למען הקהילה במקביל ללימודי מקצוע איכותי ומפרנס שהם רוכשים במסגרת השירות ומקנה להם ניסיון תעסוקתי יקר ערך בעולם העבודה.

במהלך מלחמת 'חרבות ברזל' מצאו עצמם המתנדבים במוקדי העשייה המרכזיים של מדינת ישראל. מחילוץ פצועים והצלת חיים תחת אש ועד לסיוע וליווי קשישים ומטופלים בבתי חולים. הם התייצבו במהירות במקומות השירות ואיישו משמרות במשטרת ישראל, מד"א, איחוד הצלה, שירות בתי הסוהר, כיבוי והצלה ושורה ארוכה של ארגוני חסד ומיזמי סיוע הפועלים בשגרה למען העם והקהילה וימים קשים אלו נרתמו לטובת המערכה.

סיפורו של יחיאל, בן שירות בתחנת מד"א באופקים, נותן הצצה למסירותם הרבה של המתנדבים. במשך כל שעות הלילה בין שמחת תורה ליום ראשון היה במוקדי הלחימה והעניק טיפול רפואי מציל חיים לפצועים רבים בזמן שעשרות מחבלים מסתובבים ומנסים לרצוח אזרחים וחיילים שבאו לסייע. יחיאל סיפר כיצד היו בדרכם להעניק סיוע לחיילים פצועים באורים ובדרך לשם הזעיקו את כוחות צה"ל לנטרל שני מחבלים שניסו להגיע לכביש המוביל מאופקים לאורים על מנת לפגוע באזרחים נוספים.

מתנדבי השירות האזרחי זוכים להמשיך בפעילותם הברוכה גם לאחר סיום השירות. אחד מאותם בוגרים היה הקדוש אהרון חיימוב הי"ד נהג אמבולנס בתחנת מד"א אופקים שהחל את פעילותו במסגרת השירות אזרחי ובסיום שירותו נקלט לעבוד בתחנה. בשבת-שמחת תורה שימש ככונן חירום ועם שחר כשהחלו להגיע הידיעות על הנפגעים הרבים יצא מביתו להציל חיים. המחבלים הארורים שהגיעו לעיר אופקים ירו בו בדרכו לתת סיוע לפצועים. מנהל התחנה סיפר שאהרון הקפיד לא לדווח בקשר בשבת רק בעת הצורך. כך גם באותה שבת עזב את משפחתו ויצא עם האמבולנס ללא שדיווח על כך. רק לאחר שעות של חוסר ודאות נמצא האמבולנס ובתוכו אהרון ללא רוח חיים, בדרכו לגמול חסד עם אחרים. עליו ושכמותו נאמר במס' ברכות "כל העוסק בתורה ובגמילות חסדים וקובר את בניו – מוחלין לו על כל עונותיו".

בעיר שדרות נרתמה קבוצה של בני שירות ובוגרים בשירות במשטרת מחוז דרום להקים מחדש את תחנת המשטרה בעיר שדרות לאחר שנהרסה עד היסוד בעקבות השתלטות המחבלים עליה. אותם בני שירות מאיישים את מוקד המשטרה ומעניקים מענה מתחילת המלחמה לאינספור אזרחים מודאגים המוצאים בהם אוזן קשבת ומכוונים את כוחות המשטרה למקומות הנדרשים.

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי ראובן פינסקי: "כמו בשגרה כך גם בתקופה קשה זו, בני השירות מוכיחים את המסירות הרבה, הנכונות לסייע ולעמוד לימין עם ישראל במסגרות השונות שבהם פועלים המתנדבים. הם המגן והעתודה של החזית האזרחית וגופי החירום בפרט בזמן מלחמה. אני מבקש לעודד אותם ולשבח את מסירותם הנפלאה".

צפו בגרליית תמונות מהפעילות. צילום: חיים דדוש

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר