לא עוצרים עד איתור הנעדר האחרון:

ההזדמנות שלכם לסייע ליחידה שעובדת מסביב לשעון

יחידת הכלבנים לישראל (יכ"ל) עוסקת מזה שנים באיתור נעדרים בכל רחבי הארץ, אך שום דבר לא הכין אותם לאירועי ה-7 באוקטובר • נעזור להם להגדיל את הפעילות (בארץ)

(צילום: באדיבות המצלם)

יחידת הכלבנים לישראל (יכ"ל) עוסקת בשגרה באיתור מאות נעדרים מדי שנה ברחבי הארץ. מאז 7 באוקטובר, אנשי היחידה לוקחים חלק מרכזי באיתור נעדרי הטבח הנורא בשמחת תורה מסייעים לעשרות משפחות נעדרים ופועלים בשיתוף פעולה עם צה"ל וגורמי הביטחון וההצלה. ההגרלה השנתית על דירה יוקרתית בירושלים של קרן 'עם ישראל חי' שמסייעת לאורך שנים ליחידה, תוקדש הפעם להגדלת והרחבת הסיוע ליחידה שנדרשת כעת למימון רחב של הפעילות.

יחידת הכלבנים לישראל (יכ"ל) עוסקת מזה שנים באיתור נעדרים בכל רחבי הארץ, אך שום דבר לא הכין את אנשי היחידה לאירועי ה-7 באוקטובר. "כבר בשעות הבוקר התחלנו לקבל טלפונים ממשפחות של נעדרים ממסיבת הנובה ומהיישובים בעוטף עזה שמבקשים סיוע מיידי באיתור יקיריהם. קיבלנו פניות מ-70 משפחות של נעדרים- והאנשים שלנו יצאו מיד לשטח." מתאר מפקד היחידה מייק בן יעקב את תחילת פעילות היחידה בפרוץ המלחמה.

כנסו ורכשו כרטיס להגרלה וקחו חלק בפעילות החשובה >>

יחידת הכלבנים לישראל עוסקת בהצלת חיי אדם עם כלבי הצלה והגנה מיוחדים כשזרוע מרכזית שלה עוסקת בהצלה ואיתור נעדרים (הזרוע השנייה עוסקת בתחום הבטחוני). מדובר ביחידה האזרחית המובילה בארץ לאיתור נעדרים והצלת חיי אדם עם כלבי הצלה. לצד הכלבים, מתנדבים מפעילים רחפנים, רכבי שטח, צוללנים, סירות ועוד לאתר את הנעדרים. מדובר על מאות מקרים בשנה של נעדרים, לרוב עקב מצב רפואי ונפשי, שהיחידה פועלת על מנת לאתר אותם.

"ברגע שהגיעו הפניות ב-7 לאוקטובר, האנשים שלנו לא חשבו פעמיים. חשוב להבין, שהשטח היה סגור לכניסה, אך היה לנו ברור שזה קריטי עבור המשפחות לאתר בהקדם את היקירים שלהם. יצאנו בלי קסדות ובלי שכפ"צים לאזורים בהם עדיין פעלו מחבלים ושהיו אסורים בכניסה כדי לנסות לסייע", מתאר בהתרגשות בן יעקב.

רוכשים כרטיס להגרלה ולוקחים חלק בפעילות החשובה >>

במשך חודשיים אנשי היחידה פעלו מסביב לשעון, כשבהמשך פעלו בשיתוף פעולה עם צה"ל וגורמי הבטחון וההצלה. הם הצליחו לאתר ממצאים בשטח- בכפר עזה, בניר עוז, בכיסופים, באזור המסיבה ברעים ועוד. הממצאים הועברו לבסיס הזיהוי בשורה וסייעו באיתור עוד ועוד נעדרים. גם היום, יש עדיין נעדרים – והיחידה פועלת במגוון דרכים על מנת לאתרם בהקדם.

יכ"ל היא עמותה שאינה זוכה למימון של המדינה, כשאחד הארגונים שמסייע לה להתקיים היא קרן "עם ישראל חי" שהקים שמואל סקט- "כבר לפני שנים זיהינו את החשיבות האדירה של היכ"ל- הן בתחום איתור הנעדרים והן בתחום הביטחוני, ועל כן כבר סייענו להם בתרומות בהיקף של מאות אלפי שקלים". בין היתר, הקרן סייעה להקמת בסיס של היחידה באיזור מירון- בימים אלה הם מתגברים שם את האימונים לאור האיומים מגבול לבנון על מנת שיהיו מוכנים לכל תרחיש.

קרן "עם ישראל חי" מימנה באופן מיידי רכישת קסדות ורכישת רכבים חדשים ליחידה (באדיבות המצלם)

מאז פרוץ המלחמה, היכ"ל היה זקוק לסיוע רחב ומיידי וקרן "עם ישראל חי" מימנה באופן מיידי רכישת קסדות ורכישת רכבים חדשים. עם זאת, היכ"ל זקוק למימון גדול נוסף- ברכישת רחפנים, מימון הבסיסים, תחזוק כלבי היחידה ועוד ועוד.

על כן, בקרן "עם ישראל חי" החליטו כי חלק משמעותי מהכנסות הגרלת הדירה השנתית של היחידה יגיע באופן ישיר לסיוע ליחידת הכלבנים לישראל. מדובר על הגרלת דירת יוקרה הצופה אל הר הבית בשווי מיליון דולרים. הכספים שיגויסו מכרטיסי ההגרלה שיקנו הרוכשים ישמשו כולם לסיוע לחקלאי העוטף ולארגונים שונים הפועלים ביתר שאת בעורף מאז פרוץ המלחמה -ביניהם, כאמור, היכ"ל.

כרטיס אחד להגרלה עולה 600 שקלים וכעת גם ניתן במבצע מיוחד לקבל כרטיס נוסף באותו מחיר. בכסף שתשלמו לטובת כרטיס להגרלה תוכלו לסייע לאיתור מאות נעדרים מדי שנה- בדגש על נעדרי מלחמת שמחת תורה.

אז כנסו ורכשו כרטיס להגרלה וקחו חלק בפעילות החשובה >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר