"מי ייתן ויהיה לרווחת חולי עמך בית ישראל"

הגר"י יוסף ביציקת אבן הפינה למרכז רשת 'עלה'

מתוך רגשי קודש והתרוממות רוח יצק הראשון לציון הגאון הגדול רבי יצחק יוסף את אבן הפינה למרכז הרפואי-שיקומי שמקימה רשת 'עלה' בימים אלה | "מברך אתכם שתזכו לתת מענה לכלל ישראל שזקוק כל כך לשיקום, שיבריאו החולים ולא יזדקקו לכך עוד", אמר הראש"ל לראשי 'עלה'(בארץ)

(צילום: יח"צ)

המרכז הרפואי הענק שמקימה רשת 'עלה' לילדים ואנשים עם מוגבלויות במרחק נסיעה קצר מכל ערי המרכז, עתיד לתת מענה מיטבי לאלפי משוקמים, הן במחלקות ייעודיות באגפי השיקום השונים והן באשפוז יום שיקומי. כיום, המחסור במיטות אשפוז בעיקר לצעירים סיעודיים, הינו חמור ביותר.

אל מול המחסור האדיר והזעקה שמהדהדת מקרב המשפחות, נטלו ב'עלה' את המשימה, והרב יהודה מרמורשטיין, מייסד ומנכ"ל רשת 'עלה', הנושא על שכמו את עול הרשת כולה, הוסיף נדבך נוסף של חסד, והעמיס על כתפיו גם את משימת הקמת המרכז השיקומי הענק החדש.

כך, מצוקת מיטות האשפוז והעומס על אגפי הטיפול השונים בבתי החולים השיקומיים בישראל עתידה לקבל מענה הולם, בהקמתו של המרכז הרפואי-שיקומי של 'עלה' על פני שטח בן מספר דונמים, בקומפלקס הענק שבנייתו כבר החלה. המרכז הרפואי-שיקומי החדש של 'עלה' יעניק מענה מקצועי, חדשני ומיטבי לכלל האוכלוסייה המתמודדת עם מוגבלויות, תוך שימת דגש על הזכות לחיים בכבוד ולכישורי חיים.

השבוע, כחלק מתהליך הבנייה, עלו ירושלימה, ראשי הנהלת 'עלה' - המייסד והמנכ"ל הרב יהודה מרמורשטיין, יחד עם בנו המנהל הרב שלמה מרמורשטיין, ובלשכת הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, הציגו את חזון המרכז הרפואי-שיקומי שיעניק מענה לכלל האוכלוסיה הזקוקה לאגפי השיקום השונים.

הרב מרמורשטיין ציין, כי הרשת נותנת מענה תמידי, טיפולי ושיקומי, לכל "אותן נשמות יקרות שהפקיד בידינו הקב"ה, המתמודדות עם אתגרים שונים כאוטיזם, תסמונות דאון, שיתוק מוחין, מוגבלות שכלית התפתחותית ובמוגבלויות הכרוכות במורכבות רפואית מאתגרת".

הרב שלמה מרמורשטיין הוסיף, כי "המרכז החדש יכלול ארבעה אגפים מרכזיים, אגף שיקום שיתמחה בסוגי שיקום שונים: שיקום אורתופדי, נוירולוגי, פודיאטרי ונשימתי, ויכלול ציוד חדיש וצוות מובחר של כלל המקצועות הנדרשים לכך. מלבד זאת יכלול אגף השיקום בריכה טיפולית, חדר כושר שיקומי ומכון פיזיותרפיה.

"כמו כן", הוסיף, "בקומפלקס הענק שיוקם, ייכללו אגף סיעוד צעירים המיועד לתת מענה לצעירים מתחת גיל 40, שמאות (!) מהם שוהים כיום במחלקות גריאטריות ואינם זוכים לטיפול המיטבי עבורם; אגף סיעודי מורכב ואגף לאשפוז יום שיקומי".

"הגר"י יוסף שמע את הנתונים והזדעזע, כשהוא מגיב: "נתפלל, אם כך, שלא יהיה צורך בכל אותן מיטות אשפוז, שהקב"ה ישלח ישועה ורפואה לעמו ישראל. מי ייתן ויהיה לרווחת כל חולי עמך ישראל...", ומיד הוסיף: נקווה שבעז"ה יביא הבניין החדש שאתם מקימים, רפואה ורווחה מרובה, הן למען הילדים והן למען החולים, צעירים כמבוגרים".

לאחר מכן יצק הראשון לציון מלט לאבן הפינה, חתם על מגילת היסוד, ובירך את ראשי הרשת שהזכירו את מצוקת הבנייה בימים אלה, של מחסור בפועלי בניין, כי "בעז"ה תצליח הבנייה באופן הטוב והנכון, ומי יתן ומשמיים ישלחו רפואה שלמה ונהורא מעליא לכל החולים, ויוושעו בכל דבר שהם זקוקים לו.

"וגם אתם", פנה אל הרב יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל הרשת ומייסדה, ואל הרב שלמה מרמורשטיין מנהל הרשת, "בזכות המצוה תזכו לאריכות ימים ושנים ותתברכו בכל הברכות, וכל אשר תפנו תשכילו ותצליחו".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר