"מציל חיים ממש"

בביקור ראשי מאוחדת אצל הפוסק הגר"י זילברשטיין הוסיף חתימתו ל'קול קורא'

בביקור של מנכ"ל מאוחדת, מנהל מחוז מרכז ובכירים נוספים הדגיש הגר"י זילברשטיין את חשיבות הציווי של ונשמרתם מאד לנפשותיכם ובקיום בדיקות למניעת תחלואה (בארץ)

"ואנו תפילה שיקויים בנו מקרא שכתוב כל המחלה אשר במצרים לא אשים עליך כי אני ד' רופאך" (צילום: יח"צ)

הגר״י זילברשטיין הוסיף את חתימתו לקריאת הקודש שעליה חתומים מרנן ורבנן גדולי ישראל שמדגישים את חשיבות הבדיקות התקופתיות החיוניות ביותר לנשים כהשתדלות חיונית למניעת המחלה הקשה רח"ל • מנכ"ל מאוחדת עוזי ביתן: "רואים באופן חד משמעי כי הבדיקות מצילות חיים. בבדיקה פשוטה, קלה ונגישה, אפשר למנוע תחלואה ולהציל חיים. אנו מנגישים את השירות לציבור החרדי גם ע"י המיזם החדש של הניידות שמגיעות לכל מקום ברחבי הארץ"

ביקור מיוחד קיים מנכ"ל מאוחדת עוזי ביתן אצל חבר מועצת גדולי התורה הפוסק הגר"י זילברשטיין ברקע פרסום ה"קול קורא" עליו חותמים בימים אלה מרנן ורבנן פוסקי ההלכה על חובת בדיקות 'ונשמרתם' למניעת מחלות קשות.

המשלחת המכובדת בראשות מנכ"ל מאוחדת עוזי ביתן ומנהל מחוז מרכז הרב משה כהן, כללה את הרב דוד שוורץ יועץ המנכ"ל, הרב משה ברים מנהל המגזר החרדי ור׳ שמשון פרג מרכז הציבור החרדי במחוז מרכז.

את פני חברי המשלחת קיבל הגר"י זילברשטיין בחמימות רבה, כשהוא קורא בפניהם בפתח הביקור את הלכות דעות מהרמב"ם על שמירת הגוף. בדבריו אמר הפוסק למנכ"ל מאוחדת: "אתה נמצא בתפקיד חשוב כל כך, ולכן אני רוצה שתראה את הרמב"ם על ענייני רפואה".

הגר"י זילברשטיין האריך בפני המשתתפים בנושא חשיבות שמירת הגוף על פי התורה, ושיתף במקרים רבים אליהם נחשף בתחום זה, כאשר גם גויים להבדיל מבקשים לדעת ולברר את דעת ההלכה בנדון.

דיון ממושך התקיים בכל הנוגע לקיום בדיקות הסקר התקופתיות למניעת תחלואה, וציין כי בקול קורא צריך להוסיף ולהדגיש את המילה "מאוד" מאחר שמדובר בציווי חמור ביותר, וכן הוסיף את חתימת כת"י לקול קורא.

תחת הכותרת "ונשמרתם ׳מאד׳ לנפשותיכם", קוראים גדולי הרבנים שליט"א ובראשם חבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי דוד כהן שליט"א, ראש ישיבת חברון, וחבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף שליט"א, ראש כולל 'יחוה דעת', ומציינים את דברי גדולי פוסקי הדור מרנן ורבנן, מרן הגר"ש אלישיב זצ"ל, מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל, מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, מרן הגראי״ל שטיינמן זצ"ל, מרן הגר"נ קרליץ זצ"ל ומרן הגר"ש בעדני זצ"ל שהביעו את דעתם לעניין הבדיקות התקופתיות לנשים, "שיש לשמוע להדרכת המומחים בנושא זה להיבדק מגיל ארבעים וחמש ומעלה ובכך ניתן למנוע מחלות קשות רחמנא ליצלן".

עוד ציינו הרבנים הגאונים שליט"א, כי "לאחר שנים שהוכח ונתברר ביותר חשיבות ונחיצות בדיקה זו למניעת המחלה, באנו בזה לחזק את דברי מרנן ורבנן ודעתם דעת תורה שכל אשה מגיל ארבעים וחמש ומעלה תיבדק בכל שנתיים... ובמקרים מסוימים אם נצרך ע"פ דעת הרופא בדיקות נוספות או אף בטרם גיל ארבעים וחמש - הכל ע"פ הנחיות המומחים והרי זה בגדר חובת השתדלות לשמירת הבריאות".

בקריאתם הביעו הרבנים דברי שבח לפועלה של מאוחדת אשר עשתה כל מאמץ ועמדה בכל דרישות ההלכה המוקפדות הנחוצות לקיומן של הבדיקות: "והנה בקופת חולים מאוחדת פעלו להנגיש את השירות לציבור באופן מיוחד ואף להתאימו על פי כל כללי ההלכה וגדרי הצניעות".

את מכתבם חותמים הרבנים הגאונים שליט"א בתחינה שלא יישמעו עוד בבתי ישראל מקרים של אסון ושבר, "ואנו תפילה שיקויים בנו מקרא שכתוב כל המחלה אשר במצרים לא אשים עליך כי אני ד' רופאך".

חבר מועצת גדולי התורה הוסיף והעיד על ששמע אצל חמיו מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל רבות על חשיבות קיום בדיקות הסקר לנשים – שהדבר מציל חיים ממש, וכן הזכיר גם את דעת קודשם של שאר גדולי ישראל זצ"ל, אשר הצטרפו לדעה זו ופסקו על חשיבות קיום הבדיקות למניעת תחלואה.

במהלך השיחה ביקש הגר"י זילברשטיין לשבח את מנהל מחוז מרכז הרב משה כהן וציין כי פניה שמועברת אליו, הופך הרב כהן עולמות כדי להיות לעזר ולאחיסמך.

לקראת סיום הביקור הודה הרב למנכ"ל מאוחדת על פועלו והעניק את ברכתו שיצליח להמשיך ולהוות שליח למען בריאותם של ישראל.

מנכ"ל מאוחדת עוזי ביתן: "רואים באופן חד משמעי כי הבדיקות מצילות חיים. בבדיקה פשוטה, קלה ונגישה, אפשר למנוע תחלואה ולהציל חיים. אנו מנגישים את השירות לציבור החרדי גם ע"י המיזם החדש של הניידות שמגיעות לכל מקום ברחבי הארץ".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר