צביעות התקשורת

פתאום אין חוק: קמפיין חצוף נגד השר אלי ישי

קמפיין הסתה חסר תקדים נגד שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי מתנהל בימים אלו, וכולם שותקים. הרקע: שעון החורף. מאחורי הקלעים: התקשורת מנסה להשחיר את דמותו של יו"ר ש"ס לקראת גירושם של ילדי העובדים הזרים השוהים בארץ שלא כחוק. החוצפה: סימה קדמון קוראת היום ב"ידיעות" לצפצף על החוק (בכיכר)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

קמפיין מרושע, חצוף וחסר-תקדים מתנהל בימים האחרונים נגד יו"ר ש"ס הרב אלי ישי, על רקע המעבר לשעון החורף.

מה שעבר בהחלטת ממשלה לפני מספר שנים, הפך על-ידי התקשורת למלחמת דת צבועה ומתחסדת.

מתחילת השבוע שעבר, החלו בכלי-התקשורת לדווח על "עצומות" של כמה עשרות אלפים נגד שעון החורף. לראשונה, עצומות אינטרנטיות שגרתיות הפכו לכותרות ראשיות בעיתונים ובאתרי אינטרנט מכובדים.

השעון, מסתבר, היה רק התפאורה. השר ישי, היה המטרה. גורם בכיר בעולם העיתונות העריך באוזני "כיכר השבת" כי מאחורי מחול השדים עומד משהו אחר לגמרי: גירוש ילדי העובדים הזרים.

"התקשורת נכשלה בקמפיין נגד גירוש הילדים, אז היא מנסה כעת להשחיר את פני השר ישי. לדעתי הם מנסים להכשיר את הקרקע לקראת הסתה פרועה בשבוע של גירוש הילדים מישראל", אומר הגורם.

יודגש: השר ישי פועל על-פי החוק. כך לגביי גירוש ילדי הזרים - השוהים בישראל שלא כחוק, כך גם לגביי שעון החורף שעבר בהחלטת ממשלה.

"ידיעות" קורא למרד

שיא השיאים, היה הבוקר, במאמר של העיתונאית סימה קדמון המתפרסמת בעמוד השער של "ידיעות אחרונות".

תחת הכותרת "ויהי חושך", כותבת קדמון: "אולי כדאי להפסיק לקטר על החושך שיפסיק את שגרת חיינו שעה קודם, ולעשות משהו".

וקדמון תוהה: "מעניין מה היה קורה אילו ראש עיריית תל-אביב, נניח, היה מודיע שאצלו בעיר החיים ממשיכים להתנהל על-פי שעון הקיץ. הלימודים מתחילים ומסתיימים כמו לפני החג, העבודה במשרדי העירייה ממשיכה כמו קודם, וכך גם איסוף האשפה וכל יתר השירותים".

שיא עזות המצח של העיתונאית, באה בשורות שלאחר-מכן: "אז נכון, יש חוק, אבל כולנו יודעים עבור מי נחקק ואיך. תחת אילו לחצים וסחטנות. ואם הפוליטיקאים שלנו מצפצפים על הציבור שאותו הם מייצגים, אולי צריכים פה מנהיגות מקומית אמיצה. לא דיבורים, אלא מעשים".

כן, קראתם נכון. העיתון של המדינה, לשעבר, מנסה לנהל את המדינה, לבד. פתאום, אין חוק.

בגבעתיים רוצים אור

ובכן, היה אדם אחד, שקרא את הדברים והחליט לעשות מעשה. קוראים לו  יורם פומרנץ, יו"ר רשימת "גבעתיים הירוקה", חבר סיעת שינוי ולשעבר סגן ראש עיריית גבעתיים.

"החל מהלילה אנחנו במצב אבסורדי ומטופש שכולו נובע מכך שלסקטור מסויים יש יכולת לאחוז מדינה שלמה בגרון ולכפות מציאות זמן שבינה לבין עונות השנה והמיקום של מדינת ישראל בציר המזן אין שום קשר", הוא אומר בראיון ל"גלובס". לדבריו, "איש לא ינסה לטעון שמבחינת ציר הזמן יש הבדל בין מה שהיה לפני יום לבין מה שיקרה בחודש-חודשיים הקרובים".

"כדי לא להיות חלק מהאיוולת הזאת", כדברי פומרנץ, הוא מתכוון להציע כחוק עזר עירוני יוזמה שלפיה יחול שעון קיץ בגבעתיים מ-1 במארס ועד 1 בנובמבר, "שזה", הוא מסביר, "עפ"י כל המבינים ואנשי המקצוע, לפי מיקומה של מדינת ישראל, אמור להיות הזמן הראוי והנכון להנהגת שעון קיץ.

"בניגוד לעצומה של אקהויז, שעליה אמנם חתמו יותר מרבע מיליון איש אבל לא חוללה שינוי בשטח, לנו יש כוח להפוך את זה למחאה פרקטית", אמר פומרנץ, שאינו היחיד שיצא היום ביוזמה להתעקש נגד הזזת השעון - לאחר שכבר נעשתה: איש העסקים יוסי מימן הורה להנהלות החברות שבשליטתו, 012 סמייל וגדות מיכליות, להמשיך לפעול לפי שעון הקיץ.

פומרנץ יעלה את ההצעה בישיבת המועצה בספטמבר, שלהערכתו תתקיים במחצית השנייה של החודש.

פומרנץ גם משוכנע שיצליח להשיג רוב. משיחות עם חברי המועצה שלו, המונים 17 יחד איתו, הוא מאמין שרובם יצביעו בעד ההצעה, אם כי לא כולם, לטענתו, יודו בכך עכשיו מטעמים פוליטיים.

משמעותה של הצבעה כזו היא שהחוק העירוני יעבור, ומאותו הרגע, כלומר: כבר בעוד שבועות אחדים, יחול על כל תושבי גבעתיים. כל המוסדות הציבוריים יפעלו שעה אחת מאוחר יותר משאר המדינה: בתי ספר, חוגים, מוסדות עירייה, כל האירועים העירוניים וכל החיים הפומביים בגבעתיים. "אני לא צופה שתהיה למישהו התנגדות - אדרבא: כולם ירוויחו שעות אור, סוחרים שירוויחו עוד לקוחות, הורים שייהנו מעוד שעת אור. לא מכיר סקטור שירצה ללכת נגד זה".

פומרנץ לגמרי לא מסתפק בשינוי מקומי. לדבריו, פנו אליו בעקבות היוזמה עמיתים מרשימות מקבילות בערים אחרות, ואמרו כי גם הם מתכוונים להעלות הצעה ומה בישיבת מועצת העיר הקרובה. תל-אביב, רמת-גן, הרצליה, קרית אונו, ת"א, הוד השרון ורמת השרון הן רק חלק מהערים ברשימה.

"אני כמובן מקווה שגבעתיים תוביל את המהלך, אבל אין לי ספק שהאפקט החזק ביותר יווצר יהיה גל שאליו יצטרפו עוד ועוד רשויות", אומר פומרנץ ומדמיין רחוק: "תארי לך ששליש, או אפילו חצי מהרשויות, המקומיות יקבלו את ההצעה. זה יהיה הביטוי הנאה ביותר למחאה שבאה מהשטח".

ישי: "אם שר הפנים לא היה מש"ס - אף-אחד לא היה מדבר"

בראיון לגלי-צה"ל אמר הבוקר השר ישי כי המהומה סביב שעון הקיץ אינה עניינית, והיא מתקיימת רק בשל העניין הדתי.

"מה שמכעיס פה", אמר ישי, "זה הנסיון כל פעם מחדש להכות את הדתיים על כל דבר. חוק שעון הקיץ עבר לפני כחמש שנים בתקופת פורז שהיה שר הפנים, ואנחנו היינו באופוזיציה. אם שר הפנים לא היה מש"ס, אף אחד לא היה מדבר על זה כנראה".

עוד אמר ישי: "יש כאן שתי נקודות עקרוניות לכאורה, העניין הדתי והפער ביננו לבין שאר אומות העולם, שעוברות לשעון החורף רק בסוף אוקטובר. מה קרה אם נעשה משהו שיסייע לכל עם ישראל, גם אם לא עושות כך כל אומות העולם? שנית, זה קורה פעם בשלוש ארבע שנים, בשנה מעוברת. כולה פעם אחת בשלוש שנים, כדי להקל על עם ישראל, ועל זה כל הזעקה והצעקה".

לטענת ישי "ההצעה להחזיר את שעון הקיץ לאחר יום כיפור, זו הצעה הזויה. זה לא רציני, אבל כל הקמפיין הזה הוא לא רציני ולא ענייני, אלא הכל בגלל שזה קשור לדת. כל עם ישראל אוהבים את התורה".

הקמפיין התקשורתי הנכשל בעניין שעון החורף, מצטרף לסדרת הכשלונות של התקשורת ובראשם "קמפיין שליט" ו"קמפיין ילדי העובדים הזרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר