מראות בלתי נתפסים ● תיעוד

חומרי הכיבוי אזלו; ישראל פונה לעולם ומבקשת סיוע

רשף חזי לוי, דובר שירות הכבאות בחיפה אמר כי זו השריפה הגדולה ביותר מאז קום המדינה. "איבדנו לחלוטין שליטה על האש. אני קורא לכל 1,500 הכבאים ליצור קשר עם היחידות שלהם ולהגיע באופן מסודר למוקד השריפה. עכשיו אין במדינת ישראל חומר כיבוי. הכל נגמר". בפנים: עדכונים, תמונות, וידאו (בארץ)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
השריפה משתוללת, הערב (צילום: פלאש 90)

שריפת ענק פרצה ביער נחל חייק שבכרמל. רשף חזי לוי, דובר שירות הכבאות בחיפה אמר כי זו השריפה הגדולה ביותר מאז קום מדינת ישראל, "איבדנו לחלוטין שליטה על האש. אני קורא לכל 1,500 כבאי ישראל ליצור קשר עם היחידות שלהם ולהגיע באופן מסודר למוקד השריפה. המלחמה על הכרמל היא כרגע המלחמה על ישראל", עוד הוא הוסיף כי "נכון לעכשיו אין במדינת ישראל חומר כיבוי. הכל נגמר". בשעה זו הופסקו פעולות הכיבוי מהאוויר בשל החשכה, וימשיכו בשעות הבוקר.

נכון לעכשיו, ידוע על 42 הרוגים, 6 פצועים מהם שלושה בדרגת קשה, והשאר בדרגות בינוני וקל. ההרוגים - הם כבאים צוערים מאזור המרכז שהגיעו לאזור כדי לסייע בפעולות החילוץ וההשתלטות על האש. 22 מגופותיהם של צוערי השב"ס זוהו בוודאות. הסוהרים נסעו באוטובוס של שירות בתי הסוהר שהתהפך ונלכד בלהבות, והסוהרים נשרפו בחיים.

עוד הותר לפרסום כי היה במקום רכב משטרתי ובו 3 שוטרים. 2 מהשוטרים מוגדרים כרגע כנעדרים. השוטרת השלישית היא ניצב משנה אהובה תומר, מפקדת משטרת חיפה, שמצבה הוגדר כאנוש ונמצאת בסכנת חיים. מבדיקה ראשונית עולה כי הרכב המשטרתי היה באזור האוטובוס שנשרף, ונתקל במלכודת האש. ככל הנראה, השוטרים ניסו לברוח אך ללא הצלחה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע בשעות הערב לאזור מוקדי השריפה, אמר כי "זה האסון הכבד ביותר שידענו". נתניהו יקבל סקירות על הטיפול בשריפה ובפצועים ויפקח מקרוב אחר העבודות. ישראל ביקשה באופן רשמי סיוע בהשתלטות על השריפה מרוסיה, יוון, איטליה וקפריסין. נשיא קפריסין הודיע כי ישלח בזמן הקרוב את מסוק הכיבוי היחיד הנמצא ברשותה לכרמל, על מנת להשתתף במאמצי הכיבוי. בנוסף סיכם ראש הממשלה נתניהו עם ראש ממשלת יוון, פפנדראו, כי ישלח לישראל מספר מסוקי כיבוי הנמצאים ברשותה.

נתניהו אמר עוד, כי "אנחנו רותמים את כל הכוחות של המדינה כדי לטפל באסון, לחלץ את הלכודים ולהשתלט על האש. דיברתי עם שר הביטחון שיעמיד את כל כוחות צה"ל שיסייעו בפינוי והשתלטות על השריפה. כל הכוחות פועלים בצורה יוצאת מהכלל - בגבורה, במסירות ובאחריות ומלאכתם לפניהם".

גם מטוס ללא טייס של התעשייה האווירית הופנה לטובת פעילות של משטרת ישראל וכוחות ההצלה בניטור מוקדי שריפה, כיווני התפשטות האש ונתיבי חילוץ בשריפה המשתוללת בכרמל. במקביל, מטוסי החיל האוויר של צה"ל מתכוננים לצאת לכיוון צרפת ולהביא משם חומרי כיבוי, כך אמר שרף לוי. ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אמר כי "בשלב זה אין חשש לתושבי חיפה אך אני קורא להם להיות קשובים לאמצעי התקשורת. האסון הזה הוא מעבר לכל דימיון, לא חשבתי שנידרדר לכזה אסון גדול בנפש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר