אסון בכרמל ● דיווחים

השריפה מוסיפה להשתולל; עשרות אלפי תושבים פונו

שריפת ענק שפרצה ביער נחל חייק שבכרמל נכנסה היום ליומה השני, לאחר שהתפשטה ברחבי הכרמל כולו. מספר ההרוגים באסון עלה הבוקר ל-41, וכוחות כיבוי מכל העולם התגייסו לסייע ● נתניהו דיבר היום, שוב, על השריפה, והודה באורח נדיר לראש ממשלת טורקיה על הסיוע ששיגר (בארץ)

אברהם הלוי וגלובס | כיכר השבת |

דליקת הענק בכרמל משתוללת כבר יממה שלמה, ולמרות כוחות הכיבוי המאסיביים שנלחמים בה, חלקה נסיגה מזערית בהתפשטות דליקה.

מספר ההרוגים באסון עלה הבוקר ל-41, לאחר שאחד מהפצועים קשה מת בלילה מפצעיו. 15 עדיין פצועים, חלקם באורח קשה. ניצב משנה אהובה תומר, מפקדת משטרת חיפה, נאבקת על חייה.

עד כה עלו כ-30 אלף דונם באש. כ-15 אלף איש פונו עד כה מבתיהם ביישובי הכרמל. כביש 4 נסגר לתנועה מצומת פרדיס. האש הגיעה הלילה גם לפאתי עוספייה. בבוקר, האש חזרה לשכונת דניה בחיפה והתושבים שם התבקשו להתפנות.

לאחר התכנסות הקבינט המדיני-בטחוני הבוקר בקריה אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו "אנחנו נמצאים באירוע מאד קשה" וציין כי ישנם מעל 40 הרוגים, יש נעדרים ופצועים וכ-15 אלף ישראלים שפונו מבתיהם. נתניהו הבטיח "נדאג לשיקום, שיפוץ ופיצוי הכרמל ותושביו".

נתניהו ציין את שיתוף הפעולה היוצא מן הכלל בין הגורמים השונים וציין את ההיענות הגדולה לה זכו פניותיו למנהיגי העולם אשר שלחו וממשיכים לשלוח מטוסי ומסוקי כיבוי וכן צוותי סיוע וציוד הנדרש לישראל על מנת להיתגבר על שריפת הענק.

נתניהו מודה לארדואן

ביניהם ציין נתניהו את ראש ממשלת טורקיה, ארדואן, את ראש ממשלת יוון, את ראש ממשלת בריטניה, קמרון, את ראש ממשלת רוסיה, פוטין ואת נשיא ארה"ב אובמה ועוד רבים אחרים "שעוזרים לנו להתגבר על אסון בקנה מידה בינלאומי". נתניהו קרא שלא לעצור את רכבת הסיוע האווירית כל עוד השריפה לא כבתה.

נתניהו ציין לטובה את התנהלות הפינוי עליו הורה מכל מקום אותו מסכנת האש, על מנת להימנע מפגיעות נוספות בנפש. נתניהו ציין עם זאת כי אמצעי הכיבוי הקיימים אינם יכולים לעמוד בסוג כזה של שריפה ומסר כי ביום ראשון יתכנס הקבינט על מנת לגבש תוכנית לאומית להתמודדות עם המצב אשר תכלול גם רכישת מטוסי כיבוי. עם סיום דבריו יצא רה"מ לצפון.

מוקדם יותר הבוקר עדכן השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ´, על תמונות המצב בשטח: "כל היישובים של חוף כרמל מפונים מכביש 4 ומזרחה, כולל החותרים ומגדים. אין כרגע סכנת חיים לתושבים. בטירת הכרמל, אין צורך כרגע בפינוי נוסף, האש נמצאת במרחק קילומטר מהיישוב. יש לנו כרגע ארבעה מטוסים קלים שעובדים בסבבים, והתחלנו גם להכניס כוחות בקרקע, בזהירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר