הוסרה הצעה לביטול הסדר הקומות הכשרות בחברות הסלולר

בעקבות פעילותו של חבר-הכנסת מנחם-אליעזר מוזס: הוסרה מסדר היום - הצעה לביטול הסדר הקומות הכשרות בחברות הסלולר (כלכלה)

חנה בורט | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

הרפורמה בחוק התקשורת, הכוללת את החסימות הקיימות כיום, אושרה בועדת הכלכלה לקריאה שניה ושלישית.

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה היום (שני) הצבעה חוזרת בנושא הקומות הכשרות בחברות הסלולר, כחלק מן הרפורמה בשוק התקשורת שמציע משרד התקשורת. בכך אושר סופית סעיף שיאפשר המשכת הפעלת החסימות בקומות הכשרות.

לפני שבוע, אישרה ועדת הכלכלה את החוק על כל סעיפיו, כולל סעיף 2(9) המאפשר לחברות הסלולר להיענות לבקשת יחיד או קבוצה לקבלת קו לשיחות בלבד, החסום ליישומים נוספים.

על פי הסעיף, שהוגש על ידי ח"כ הרב מוזס יחד עם ח"כ וקנין מש"ס, לקוח ב"קומות הכשרות" לא יוכל להתחבר ליישומים נופים במסגרת אותה קומת המספרים ולא ניתן יהיה לבקש הסרת החסמים.

אלא שהאישור בוועדה נתון היה בסכנה. ח"כ שמלוב-ברקוביץ מקדימה, הגישה בקשה לדיון מחדש בסעיף. לדבריה יש לציין בחוק מפורשות שההיתר ניתן לקומות מספרים שיוגדרו בחוק כ"כשרות" ולא לגבי שאר הלקוחות המבקשים ביטול החסימה.

הבוקר נפתחה ישיבת הועדה בהצבעה על הסעיף. קודם לדיון פעל יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מוזס כדי ליצור רוב קואליציוני שיצביע נגד בקשת ח"כ שמלוב-ברקוביץ. הוא דרש הן מיו"ר הקואליציה זאב אלקין והן מיו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אופיר אקוניס כי יכבדו את בקשתו ויצביעו נגד הצעתה.

הרב מוזס אף גייס למשימה את חברי סיעת ש"ס החברים בוועדה ובסופו של דבר ברוב ברור נפלה הצעתה והחוק אושר בוועדה לקראת אישורו הסופי במליאה כמתכונתו הרצויה.

יצוין, כי בפתח דבריה, הבהירה ח"כ שמלוב -ברקוביץ, כי אין לה כל כוונה לפגוע בציבור החרדי ובקומות הכשרות של חברות הסלולר וכי אם לא יימצא הנוסח המשפטי שיענה גם על דרישתה וגם על דרישת הרב מוזס תמשוך את בקשתה.

כאמור הסעיף אושר והוא יובא לאישור המליאה יחד עם חוק ההסדרים וכמכלול לרפורמה שמבצע שר התקשורת משה כחלון בשוק הסלולר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר