נדחתה ההצבעה על וועדת החקירה

גורם בבית הרב: "מרן לא ילך נגד דעתו של נתניהו"

הוועדה לביקורת המדינה דנה היום בשאלה האם להקים ועדת חקירה בעקבות השריפה בכרמל. אמנון כהן, נציג ש"ס בוועדה, אמר שיצביע נגד. השר ישי הביע תמיכה אולם הבהיר בשיחה ל"כיכר השבת" כי מרן יכריע. בסופו של דבר, בהעדר רוב, הוחלא שלא לקיים את ההצבעה. סיקור מיוחד (פוליטי, חדשות)

מנחם כץ | כיכר השבת |
הרב עובדיה יוסף (מאיר אלפסי, כיכר השבת)

הוועדה לביקורת המדינה, בראשות ח"כ יואל חסון (קדימה), דנה דנה היום בשאלה האם להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת המחדל שהוביל לשריפת הענק בכרמל. בסופו של דבר, הוחלט שלא להצביע על כך בגלל העדר רוב להקמת הוועדה.

בתחילת הדיון התגלע וויכוח סוער בין חברי-הכנסת. שר הפנים אלי ישי החל לדבר בפני הוועדה, כשלדבריו מתפרצים חברי הכנסת ותוקפים אותו. לטענתו, הוא עשה רבות למען שירותי הכבאות ואף הצליח יותר משרים קודמים לו.

שר הפנים ישי נשאל בוועדה, מדוע לא טיפל בנושא הכבאות מיד כשנכנס לתפקיד, ואמר כי "למרות שמייחסים לי כוח רב והצלחתי יותר מקודמי, אבל זה מספיק - זה לא נגמר ביום ולא בשנה - אני מקווה שבמהלך הקדנציה הזו נהיה ערוכים לשעת חירום - זה לא בלחיצת כפתור.

"אני לא מחפש תירוצים, זה אכן נושא חירום והוא יטופל".

מוקדם יותר, הביע נציג ש"ס בוועדה, חבר-הכנסת אמנון כהן התנגדות נחרצת להקמת וועדת חקירה. "זה מיותר ומקשה על המערכת", אמר ל"כיכר השבת".

כהן הוסיף כי הוא הביע את דעתו בפניו של ישי, וסיכם: "אני מקווה ששכנעתי אותו. מיותר לציין שאנחנו ננהג על פיו של הרב עובדיה יוסף".

בשיחה ל"כיכר השבת", אמר ישי: "אני תומך בהקמת הוועדה, כמו שהצהרתי פעמים רבות, אבל רק מרן הרב עובדיה יוסף יכריע בעניין".

בכיר בש"ס התבטא הבוקר כי להערכתו, הגר"ע יוסף יורה לש"ס להתנגד להקמת הוועדה בסופו של דבר. הוא הסביר כי "מרן לא ילך נגד דעתו של נתניהו".

חבר נוסף בוועדה, אורי אריאל, אמר לנו הבוקר כי הוא יצביע נגד הקמת וועדת חקירה ממלכתית. "אני נגד עריפת ראשים, ולכן אצביע נגד. ראש-הממשלה לא שכנע אותי בנושא. כך אני חושב וכך אצביע בוועדה".

האם זה תפקיד האופוזיציה, שאלנו. "אין פה קואליציה או אופוזיציה. יש פה חיי אדם", השיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר