עובדי "ביקור חולים" בכותל:

"אבא, פתח את ליבם של ליצמן וגפני שתהא פרנסה"

בצעד אחרון, עובדי בית-החולים "ביקור חולים" ערכו תפילה מיוחדת בכותל - בעקבות הליכי סגירת בית-החולים. הצוות נשא תפילה מיוחדת: "ריבונו של עולם, אבינו שבשמים, פתח את ליבם של ראש-הממשלה בנימין נתניהו, של שר האוצר שטייניץ ושל חברי-הכנסת ליצמן וגפני. שתהא לנו פרנסה בטוחה" (בארץ)

חנה בורט | כיכר השבת |
מתפללים, היום (פלאש 90)

פונים לקדוש ברוך הוא: בצעד אחרון, עובדי בית-החולים "ביקור חולים" ערכו היום (רביעי) תפילה מיוחדת ברחבת הכותל המערבי - בעקבות הליכי סגירת בית-החולים.

צוות בית-החולים נשא תפילה מיוחדת: "ריבונו של עולם, אבינו שבשמים, פתח את ליבם של ראש-הממשלה בנימין נתניהו, של שר האוצר שטייניץ ושל חברי-הכנסת ליצמן וגפני. שתהא לנו פרנסה בטוחה ושביה"ח לא ייסגר".

למרות ששמם של הנציגים החרדים הוכנס לתפילה המיוחדת, הם דווקא - בניגוד לנתניהו ושטייניץ - כן פועלים למען הצלת בית-החולים.

לפני שבוע נחשף לראשונה ב"כיכר השבת" כי "ביקור חולים" בירושלים החל בהליכי סגירה. בית-החולים עמד באחרונה בפני בעיות רבות הנוגעות לניהולו, אולם הבוקר החליטו סופית על סגירתו.

בית-החולים נכנס בתקופה האחרונה למשבר כלכלי גדול של למעלה מ-30 מליון שקל. גורמים שונים ניסו להציע פתרונות, אולם כולם נכשלו.

סגירתו של בית-החולים מהווה מכה קשה למגזר החרדי לאוכלוסיה החרדית בירושלים - שנהנה משירותי בית-החולים.

יומיים לאחר הפרסום, נערך דיון סוער בועדת הכספים על עתידו של "ביקור חולים". כשמחוץ למשכן הכנסת מפגינים עשרות עובדים, התכנסה הועדה בנוכחות סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, נציג האוצר מר משה בר סימן טוב, הבעלים של בית החולים ארקדי גאיידמק, וחברי כנסת רבים מכל סיעות הבית.

במהלך הדיון, אמר יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר כי "מעבר לדאגה לחולים, ומעבר למטרה הנעלה של המשך קיומו של בית חולים במרכז העיר, הרי שעיקר דאגתנו הוא עתיד העובדים".

לדברי מוזס, "700 עובדים עומדים להיות מושלכים לרחוב. אמהות לילדים נותרות ללא פרנסה. האוצר מציע לשלב את העובדים בבתי החולים האחרים כמו הדסה או שערי צדק. זהו מצג שווא ובלתי ראוי.

"העובדים של ביקור חולים שנתנו נפשם עשרות שנים במסירות ללא קץ, יהפכו להיות מעובדים לעבדים. הם יגיעו ללא זכויות, וללא פנסיה, ויהוו סרח עודף למצבת העובדים הקיימת בהדסה ובשערי צדק".

עובדי בית-החולים שבעו הבטחות. "כולם מבטיחים ולא עושים דבר", הם רוטנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר