העליון קבע: ההורים החוטפים יישארו במעצר

בני הזוג החרדים המואשמים בחטיפת בתם, עדיין במעצר. היום ביטל בית משפט העליון את פסיקת המחוזי וסרב לשחררם. עו"ד ששי גז הגיב: "זו החלטה מוזרה והרסנית שיכולה לגרום לנזק נפשי בלתי הפיך להורים". לדברי גז, "חשוב לזכור שמדובר באנשים חרדים, שהישיבה בכלא קשה להם שבעתיים"

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

שופט בית המשפט העליון, צבי הנדל ביטל את החלטת השופט ציון קאפח מבית המשפט המחוזי בתל-אביב והחליט להשאיר את זוג ההורים מלונדון החשודים בחטיפת בתם במעצר, עד תום ההליכים.

השופט קבע כי ההורים עדיין מסוכנים וכי קיים יש חשש שיחזרו על מעשה החטיפה בשנית.

לדברי עו"ד אבי לביא המייצג את ההורים, מדובר בהחלטה עצובה הפוגעת בראש ובראשונה בבת, אשר ביקשה מבית המשפט לשחרר אותם, ואין ספק כי מצבה הנפשי רק ילך ויחמיר בעקבות מעצר ההורים.

"בית המשפט העליון התעלם ממה שטוב לבת, והעדיף על פניה שיקולים אחרים", דברי לביא.

גם עו"ד ששי גז ציין כי "זו החלטה מוזרה והרסנית שיכולה לגרום לנזק נפשי בלתי הפיך להורים". לדברי גז, "חשוב לזכור שמדובר באנשים חרדים, שהישיבה בכלא קשה להם שבעתיים".

ההערכה היא כי למרות התערבות הרבנים, בית המשפט התקשה לקבל את דעתם והעדיף את ההערכה הפסיכולוגית שנערכה להורים.

המחוזי קבע, העליון ביטל

לפני כמה שבועות הגיעו משפחות ההורים לבית-המשפט המחוזי בת"א, מגובים בשחקני חיזוק רציניים שסייעו להפוך במעט את התמונה העגומה.

בנוסף לעו"ד אבי לביא ועו"ד ואתורי - הצטרפו לדיון הדיין הרה"ג רבי מנדל שפרן, בעסקן ר´ שמחה קרקובסקי ובעו"ד הבכיר ששי גז שצורף לתיק.

ראשון דיבר הרב שפרן שאמר לשופט כי "ההורים מבינים שאסור היה להם לעשות את המעשה וכי לביתם יש צרכים ורצונות משלה, למרות שהם גם רק חפצים בטובתה ודואגים לה". עוד אמר, כי "אני מתרשם מהכנות שלהם".

התפנית הדרמטית התחוללה כשהרב שפרן הצהיר לבקשת השופט שהוא פוסק פסק הלכה שאסור להורים לחזור על מעשיהם בשנית והאב והאם הודיעו בבכי חנוק שהם מקבלים את הפסק.

בשל כך ובשל התרשמות השופט כי ההורים אכן מבינים את טעותם ולא ישובו לסורם, הסכים השופט ציון קאפח לשחרר אותם. באותו יום, בעקבות מאמציו של עו"ד נהוראי, שוחררה העסקנית הירושלמית שנחשדה במעורבות.

ההורים נשארו במעצר עד להגשת הערעור. היום, כאמור, קבע בית המשפט העליון כי ההורים ישארו במעצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר