הגר"ע לנשיא המדינה:

"אחדות העם הביאה אותי לפסיקה של הגיור הצבאי"

במהלך ביקור התנחומים של מרן הגר"ע יוסף אצל נשיא המדינה שמעון פרס, הם שוחחו על פסיקת הגיור. הנשיא: "גדולתך בתורה היא שאפשרה את הפסיקה החשובה הזו המחזקת ומלכדת את עם ישראל". הגר"ע ענה: "מה שעמד כנר לרגליי - היה אחדות עם ישראל במסגרת ההלכה" (חדשות, חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |
בניחום אבלים, היום (יוסף אבי יאיר אנגל)

מרן הגר"ע יוסף שליט"א הלך הבוקר (שלישי), לאחר תפילת שחרית, לבית נשיא המדינה שמעון פרס, היושב "שבעה" על רעייתו סוניה ז"ל.

הגר"ע ניחם את נשיא המדינה ואמר כי "סוניה פרס הייתה אישה צנועה שעסקה כל חייה בגמילות חסדים ומתן בסתר לנזקקים אשר גורלם לא שפר עליהם". במהלך דברי הניחום, אמר הגר"ע לנשיא המדינה דברי תורה.

נשיא המדינה סיפר לגר"ע כי רעייתו אהבה לשמוע חזנות. "היא הייתה אוהבת לשות דברים טובים, הייתה צנועה בכל הליכותיה", ספד לה הנשיא.

במהלך השיחה, סיפר נשיא המדינה כי כשהיה ראש-הממשלה, פנו לרעייתו מספר ארגוני חסד וביקשו ממנה שתעמוד בראש הארגון. "היא אמרה: אני מוכנה לשטוף את הרצפות במשרדי הארגון, אבל לא לעמוד בראש", גילה הנשיא וחשף מעט מהליכותיה.

נשיא המדינה הודה בחום לרב עובדיה על ביקור התנחומים, בירך את הרב על פסיקתו ההלכתית שפתרה את סוגיית גיורם של חיילי צה"ל ואמר כי "גדולתך בתורה היא שאפשרה את הפסיקה החשובה הזו המחזקת ומלכדת את עם ישראל".

מרן הגר"ע ענה לנשיא כי מה שעמד כנר לרגליי היה "אחדות עם ישראל במסגרת ההלכה".

אל הגר"ע התלוו לביקור התנחומים יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי ושר השיכון והבינוי אריאל אטיאס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר