מחדל ירושלמי

"מעלה מרגלית" נסגר בגלל קור עז, תלמידה אושפזה

קור משתק: הלימודים בבית-הספר מעלה מרגלית בירושלים אינם מתקיימים ביומיים האחרונים. שתי תלמידות התלוננו כי פניהן שותקו. בעיריית ירושלים הגיבו: "העירייה עושה מאמצים רבים לבוא לקראת ההנהלה בנושאים הקשורים לשיפוץ המבנה. מקצת השיפוצים נעשו בשטח ומקצתם בהליכי מכרז וביצוע"

שושי הלר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

זה יומיים שהלימודים בבית-ספר "מעלה מרגלית", מושבתים, וזאת בשל בעיה בעומס החשמל בבניין, אשר כתוצאה מכך לא פועלת מערכת החימום בבית הספר, וקור עז שורר במקום.

כ-650 תלמידות ספרדיות מתחנכות בבית-הספר ובסמינר הנקרא על שמה של הרבנית מרגלית יוסף ע"ה, רעייתו של נשיא מועצת חכמי התורה מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א.

רק בסוף שנת הלימודים הקודמת קיבלה ההנהלה את המבנה בו שכן בעבר התיכון החילוני ´רנה קאסין´, בשכונת ´מעלות דפנה´ בירושלים, לאחר שבמשך שנים התקיימו הלימודים בתנאים קשים. השמחה עם קבלת המבנה המרווח, היתה, מסתבר, מוקדמת מידי. במבנה התגלו ליקויים רבים ובעיות במערכת החשמל. דו"ח משרד הבריאות קובע כי "המצב בבית הספר לקוי ביותר באופן המהווה מפגע תברואתי".

אז איך מתקיימים במקום הלימודים בימי חורף אלה? והאם אפשרי בכלל לקיים מערכת לימודים סדירה בתנאים כה מחפירים? מתברר שהדברים חמורים הרבה מכפי שאפשר היה לחשוב.

מכתבתה של מיטל שוויגר, אשר שודרה בחדשות ערוץ 1 אמש עולה, כי שתי תלמידות מתלוננות על שיתוק בחצי הפנים עקב הקור השורר בבית הספר. א´, אמה של אחת הבנות מספרת: "לפני כשבועיים בתי קמה בבוקר כשהיא לא מרגישה את חצי הפנים שלה. היינו אצל רופאים שקבעו כי מדובר ב´שיתוק חלקי´. כואב לי לחשוב על זה שהבת שלי יושבת קפואה בבית הספר בעוד אני נמצאת במקום עבודה חם ובבית מוסק היטב..." היא אומרת בכאב.

בשיחה איתה מתבררת תמונת המצב העגומה: "מתחילת השנה אין חימום בבית הספר. הבנות יושבות בכיתה עם מעילים. הן הביאו מהבית מפזרי חום, אבל מערכת החשמל לא עמדה ב´עומס´ ולא ניתן היה לחמם את הכיתות."

כאמור, המצב הבלתי אפשרי הביא לידי השבתת הלימודים במקום.

עד מתי תמשיכו את השביתה?

"מבחינתי אינני מתכוונת לשלוח את בנותיי כל עוד המצב לא יטופל. הבת שלי שנפגעה לומדת בכיתה י"ב, וכבר שבועיים שהיא מפסידה לימודים חשובים, דבר שהוא בעל משמעות בגיל זה. אני חושבת שיש להמשיך בשביתה עד לשינוי המצב. אתמול בת נוספת אובחנה עם אותה הבעיה בשיתוק חצי הפנים וזה כבר אומר דרשני".

שבר באף, בגלל מדרגה שבורה

מסתבר שבכך לא תמו הארועים הקשים בין כתלי בית הספר. אחת התלמידות עברה ניתוח בבית החולים ´הדסה עין כרם´ לאחר שנפלה לאחרונה ממדרגה שבורה ונפצעה. "היא אובחנה עם שבר באף. עכשיו איחו לה את השבר באופן זמני, שכן בלתי אפשרי כעת לעשות לה ניתוח פלסטי מורכב." אומרת האם, דבורה בן סימון, הנמצאת עם בתה בבית החולים, ומוסיפה "היא כנראה תיאלץ לעבור את הניתוח בעתיד".

מישאל לוי, אביה של אחת התלמידות בבית הספר: "בית ספר הזה – "בית מרגלית" – קם בגלל האפליה העדתית. במשך 18 שנה עברנו שישה מבנים, עד שלאחר מאבקים גדולים הצלחנו לקבל מבנה – אך הוא לא ראוי לשמש בית ספר".

גב´ רבקה ווקנין, יו"ר ועד ההורים אומרת בנחרצות: "כל עוד לא יחל תהליך הטיפול בליקויים, נמשיך בשביתה. יש לנו אישורים ממשרד החינוך שהמבנה מסוכן. פנינו לעירייה בבקשה לתקן את הבעיות. זה לא רק החימום. יש בנות שנפצעו מזכוכיות, ישנם מקרים רבים של נפילות מהמדרגות השבורות, כוויות קור חמורות, ועוד. לא מדובר על דברים חסרי חשיבות כמו צבע או אסתטיקה. איך יכולים להיות בבית ספר של 650 תלמידות שלושה חדרי שירותים תקינים בלבד?! איך יכולות התלמידות היוצאות להפסקת האוכל ליטול ידיהן כאשר אין זרימת מים נורמלית בברזים?!" היא תוהה בקול.

היא מוסיפה: "כל פניותינו לעירייה לא מקבלות התייחסות ראויה. אני בטוחה שהשיבוש במתן השירותים הוא נקמה על כך שהתנגדנו להתחלק במבנה עם בית הספר של ברסלב ופתחנו בהליך משפטי". לטענתה "בעירייה לא מנסים אפילו להסתיר זאת. לאחת האמהות שהתקשרה למנח"י חרדי לברר היכן עומדים הדברים, נאמר כי הבניין יישאר במצבו זה והם מוכנים לסייע לה למצוא בית ספר חלופי."

מה עושות הבנות בינתיים?

"הבנות יושבות בבתים, אנחנו חושבים לקחת אותן לכיכר ספרא, ללמוד שם במבנה המחומם והמוסק ושהפקידים יעברו לשבת בבניין שלנו." היא אומרת ללא צחוק.

"לסיום, אני רוצה להודיע כי למרות שנעשים נסיונות להעביר קשר ולהודיע שהשביתה הסתיימה, זה לא נכון. השביתה תמשך גם מחר ועד להודעה חדשה."

תגובת עיריית ירושלים לכתבה: "העירייה עושה מאמצים רבים לבוא לקראת ההנהלה בנושאים הקשורים לשיפוץ המבנה. מקצת השיפוצים נעשו בשטח ומקצתם בהליכי מכרז וביצוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר