עוברים כל גבול

הפליטים מאשימים: הלינץ' בסודנים - באשמת הרבנים

מי אשם בתקיפת שני הסודנים אתמול ברחובות בני-ברק? לארגוני הפליטים יש תשובה ברורה: הרבנים ● "על רקע היוזמות הגזעניות האחרונות בבני ברק כנגד פליטים, ובראשן קריאת הרב של שכונת פרדס כץ שלא להשכיר דירות לפליטים מאפריקה - אין פלא שזו התוצאה", הם אומרים היום (ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

ביום שאחרי הלינץ´ שבוצע בשני פליטים מסודן, ברחובות בני-ברק, מפנים ארגוני זכויות אדם המסייעים לפליטים אצבע מאשימה אל הרבנים, שקראו שלא להשכיר דירות למסתננים ופליטים מאפריקה.

לפי הדיווח באתר "סרוגים", עמותת "אנו פליטים" אף האשימה את מדיניות ראש הממשלה נתניהו המזניח לדעתם את אוכלוסיית הפליטים ואת השכבות החלשות.

"מקרה מצער זה הוא תוצר ישיר של מדיניות ההזנחה החברתית של הממשלה בראשות נתניהו המזניחה את אוכלוסיית הפליטים ויוצרת באופן זה חבית נפץ חברתית", נמסר מטעם עמותת "אנו פליטים".

ארגון הסיוע האשים את רבה של שכונת בני ברק בהסתה.

"על רקע היוזמות הגזעניות האחרונות בבני ברק כנגד פליטים, ובראשן קריאת הרב של שכונת פרדס כץ שלא להשכיר דירות לפליטים מאפריקה, אין פלא שזו התוצאה, וניתן רק לקוות שזוהי הפעם האחרונה שאנו עדים להתקפה חמורה כגון זו".

תקיפה חמורה

אתמול התרחש אירוע חמור בבני-ברק: המשטרה שני פליטים מסודן הותקפו בשעות הערב על ידי חבורת צעירים בשכונת פרדס כץ שבצפון בני ברק.

בבני-ברק, מתנהלים מזה שבועות ארוכים מאבקים מול מאות עובדים זרים, בהם פליטים מסודן, שבחרו להשתקע בעיר.

אמש, המתיחות הגיעה לשיא: מחקירה ראשונית של חוקרי משטרת מרחב דן בפיקודו של סנ"צ רפי רגב, עלה כי שני צעירים סודנים צעדו ברחובות העיר ובשלב מסוים נתקלו בחבורת צעירים.

בעקבות תגרה שפרצה, שני הסודנים הוכו נמרצות. אחד מהסודנים, נדקר כמה פעמים בגבו ונפצע באורח בינוני.

חברו הוכה גם הוא, ככל הנראה באמצעות מוט ברזל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר