ח"כ אברהם מיכאלי יוזם: תמיכה ממשלתית בזק"א

ח"כ אברהם מיכאלי יזם הצעת חוק להקמת הרשות לטיפול בחללים קורבנות אסון. מטרת החוק לעגן בחקיקה ראשית, במסגרת הקמת הרשות לטיפול בחללים קורבנות אסון, את פעולות ארגון זק"א. "יחידות מתנדבי זק"א מהוות כוח מקצועי מיומן ואיכותי המעבות ומחזקות את כוח האדם המקצועי", נכתב בהצעה

איטל קציר | כיכר השבת |

ח"כ אברהם מיכאלי יזם הצעת חוק להקמת הרשות לטיפול בחללים קורבנות אסון. מטרת החוק לעגן בחקיקה ראשית, במסגרת הקמת הרשות לטיפול בחללים קורבנות אסון, את פעולות של ארגון זק"א – איתור, חילוץ והצלה, במדינת ישראל ומחוץ לה, על מנת לעודד, לקדם, לתמוך ולסייע בפעילויות הארגון ומתנדביה בשים לב למטרות הארגון ולחשיבותו כשירות עזר למערך כוחות הביטחון וההצלה במדינת ישראל.

בדברי ההסבר להצעת החוק, נכתב: ארגון זק"א מוכיח יכולת נדירה ביתרונו ויכולתו הייחודית כגוף לא ממוסד, לגייס ולהפעיל אלפי מתנדבים מהמגזר החרדי לשלבם בעשייה בהתנדבות ובתרומה לטובת כלל אזרחי ישראל ללא הבדל דת גזע ומין במצבי שגרה וחירום.

יחידות מתנדבי זק"א מהוות כוח מקצועי מיומן ואיכותי המעבות ומחזקות את כוח האדם המקצועי, של גופי החירום וההצלה בחירום כבשגרה.

זק"א משמש יכולת מקצועית ייחודית, אשר לה חשיבות מיוחדת ביכולתו לעמוד במשימותיו, במציאות בה אנו צפויים להיות מותקפים בכל תרחיש מלחמתי.

ארגון זק"א הוכרז בשנת 2003 כ´ארגון עזר לחירום´ ע"י שר הבטחון וככזה הוא מהווה חלק מהמענה המשולב אותו מוביל פיקוד העורף בעתות חירום ומלחמה. לפקע"ר הסמכות להדריכו ולהפעילו בשעת חירום ע"פ צורך.

ארגון בנלאומי

ארגון זק"א הוכר בשנת 1999 כארגון המטפל בקבורה (חוק הביטוח הלאומי התשנ"ה – 1995).

´ארגון זק"א הוכר ע"י ´המוסד לביטוח לאומי´ כארגון שיכול להפעיל מתנדבים.

ארגון זק"א הוכר בשנת 2005 ע"י האו"ם כארגון בינלאומי. והינו אחד משלשה ארגונים במדינת ישראל שהוכרו ע"י האו"ם כ-NGO, וככזה הוא הוכיח את יכולתו המבצעית בהוצאת משלחות סיוע מישראל לאירועים: הפיגועים בתורכיה, מומבסה, טאבה, מומבאי. כמו גם באירועי אסון: אסון הצונאמי בתאילנד, התרסקות המטוס בתאילנד, התרסקות מטוס בנמיביה, אסון הקתרינה בניו אורלינס, אסון החללית קולומביה, התרסקות המטוס בבפאלו, התרסקות המסוק במכסיקו ולאחרונה רעידה האדמה בהאיטי. כמו גם במאות אירועי שגרה על פני כל רחבי העולם.

הארגון ממלא בישראל את התפקידים של אגודה ארצית.

הארגון הינו גוף מאוגד במתכונת של פריסה כלל ארצית.

הארגון הינו גוף שהתאגד ונרשם בפנקס העמותות והוא רשאי להתקשר בחוזים, להחזיק ולרכוש נכסים ולהיות צד בכל משא ומתן, משפטי או אחר.

מערך יחידות זק"א פועל בחלוקה טריטוריאלית ברחבי הארץ (על פי חלוקה זהה למחוזות המשטרה), מושתת כולו על מאות רבות של מתנדבים אזרחיים יהודים ולא יהודים (יחידת בדואים בדרום ויחידת דרוזים בצפון) המופעלים על ידי הארגון.

במהלך כל שנה, נקראים המתנדבים לאלפי אירועים בעשרות אלפי שעות התנדבות ומבצעים את עבודת הקודש בשקט נפשי ובגבורה עילאית.

אין די צוותים בישראל

זק"א הינו הגוף היחיד במדינת ישראל בעל נסיון, הנמצא בפריסה ארצית ועוסק בצורה יום יומית בנושא כבוד המת.

זק"א הינו ארגון הפועל בתוך הקהילה ויכול לאגד תחת כנפיו כוח אדם רב, חדור מוטיבציה וזמין, מתוך מגוון מקורות.

אין בנמצא במדינת ישראל מספיק צוותים מיומנים ומקצועיים וציוד המאפשרים עבודה רציפה והתמודדות עם כמות גדולה של חללים באירוע רב נפגעים.

הניסיון הרב אותו רכשו מתנדבי זק"א במהלך השנים מאפשר להם להיכנס לנעלי צוותי הזיהוי בצורה מקצועית לאחר הכשרה קצרה, ולהפכם לראשי צוותים בהפעלת אנשים לא מיומנים בנושא הבאה לקבורה.

קיימת במדינת ישראל מסה גדולה של אנשים בגילאים שבין 20-45 שאינם משובצים בשום מסגרת חירום ואשר ניתן לגייסם לעבודה בעתות חירום בצורה מהירה, ולהפעילם על פי הצרכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר