לראשונה: מרכז רכיבה טיפולי - למגזר החרדי

באירוע מרגש ויוקרתי שנערך בכפר הנוער "שדה חמד" נחשף מרכז רכיבה טיפולי חרדי ראשון מסוגו עבור המגזר החרדי. מרכז הרכיבה הטיפולית יתחיל כבר בימים אלו להעניק שירות רכיבה טיפולי לילדים בעלי מחלות קשות. למרכז החדש יש שיתוף פעולה מלא עם פרויקט ´כפר השמחה´ (בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(שוקי לרר)

באירוע מרגש ויוקרתי שנערך בכפר הנוער "שדה חמד" נחשף מרכז רכיבה טיפולי חרדי ראשון מסוגו עבור המגזר החרדי.

מאות ובהם רבנים, שרים, חכי"ם, אישי ציבור, צמרת עסקני הרפואה והחסד במגזר החרדי ונכבדים נוספים הגיעו להשקת האגף החדש בכפר הנוער "שדה חמד" בראשון לציון. במסגרת האירוע נחשף המיזם הטיפולי החדש בו הושקעו כספים רבים לטובת צעירים בעלי צרכים מיוחדים והוא ראשון המותאם באופן ייחודי לצרכי המגזר החרדי.

במהלך האירוע הרבו המוזמנים לשבח את פועלו של הרה"ג יצחק לורינץ יו"ר עמותת "שדה חמד" ואת אביו, הרב שלמה לורינץ זצ"ל שייסד את הכפר המסייע רבות לבחורים צעירים ולמשפחותיהם. "הרב שלמה לורינץ היה גאון ובעל ידע רב בתורה שפעל רבות למען הציבור" אמר הרב הראשי הרב לאו, "אנחנו שמחים לראות את בנו ממשיך את דרכו ומסייע לעם ישראל".

על הכפר החדש

הרב יצחק לורינץ היה נרגש אתמול לאור הצלחת הפרויקט המרחיב את האפשרות לסייע לאלפי משפחות נוספות, "במסגרות הטיפוליות השונות שב"שדה חמד", משתמשים המחנכים ואנשי המקצוע בטכניקות וכלים טיפוליים החדשנים ביותר. האירוע היום הוא בעצם ביטוי של עידוד והזדהות עם העשייה האדירה של שדה חמד בתחומים ייחודיים אלו, היום הזה הננו חונכים את מרכז הרכיבה הטיפולי, אשר עשוי לחולל פלאים במגוון רחב של קשיים. ובמיוחד ילדים הסובלים מבעיות רגשיות אקוטיות" אמר הרב לורינץ שהוסיף כי, "מרכז הרכיבה הטיפולי יהיה פתוח גם לציבור הרחב שמחוץ לשדה חמד לטובת אלו הזקוקים לכך".

עוד אמר: "גולת הכותרת של שדה חמד – הינה בכך שהכל על טהרת הקודש. הננו שומרים בקפידא על פך השמן הטהור. ב"מהות" וב"תוכן" אין חידושים, ולא עוד אלא גם כשמדובר ב"אמצעים טכניים" המסייעים לאלו הזקוקים לכך, כל פרט ופרט נשקל בכובד ראש, ומאושר רק אחרי שהדברים עולים על שולחנם של מרנן ורבנן שליט"א, ומקבלים את ברכת הדרך”.

מרכז הרכיבה הטיפולית יתחיל כבר בימים אלו להעניק שירות רכיבה טיפולי לילדים בעלי מחלות קשות. למרכז החדש יש שיתוף פעולה מלא עם פרויקט ´כפר השמחה´ שמיקומו בחבל לכיש סמוך לקריית גת ושעתיד להעניק סיוע רוחני ופיזי לילדים עם מחלות קשות, ויספק עבורו את השירותים הטיפוליים ברכיבה.

זה נהנה וזה לא חסר

מנכ"ל הכפר מאיר מרק היה נרגש גם הוא מהגיוס של אנשי כפר הנוער למשימה ואמר כי "הטיפול היום יומי שבמרכז מתבצע על ידי חניכי כפר הנוער, בהדרכת מומחים בעלי ניסיון. כך יוצא שכל הצדדים יוצאים נשכרים, בחינת זה נהנה וגם זה נהנה, חניכנו, הילדים, המטופלים ואפילו בעלי החיים".

בין המכובדים שכיבדו בנוכחותם את האירוע היו: הרב הראשי הגרי"מ לאו, שר התחבורה ישראל כץ, שר השיכון אריאל אטיאס, סגן שר החינוך הרב מנחם אליעזר מוזס, חבר הכנסת הרב אורי מקלב, חבר הכנסת הרב ישראל אייכלר, הרב מאיר פורוש יו"ר אגודת ישראל, ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול, ראש עריית אלעד הרב יצחק עידן, יו"ר ועד כפר חב"ד הרב בנימין ליפשיץ, סגן ומ"מ ראש עיריית ראשון לציון מוטי אג´מי, הרב ישראל פורוש סגן ראש עריית אלעד, הרב חיים מאיר כץ סגן ראש עריית אלעד, הרב יעקב ולנשטיין סגן ראש עריית מודיעין עילית, יו"ר מגן לחולה בני פישר, יו"ר זק"א יהודה משי זהב, יו"ר איחוד הצלה זאב קשש, יו"ר הצלה ישראל דוקי גרינוולד, יו"ר הצלה גוש דן אושי שלומוביץ, יו"ר חיים לילד ראובן סקלר, יו"ר רפואה וחיים יצחק שטרן, הרב יצחק גולדקנופף יו"ר פתחיה, יו"ר עזרת אחים אברהם קאפ, יו"ר המרכז לעזרת הזולת חיים מילר, איש החסד הרב חיים יצחק כהן, יו"ר "לב מלכה" הרב אהרן-לייב הברמן, יו"ר ביקור ועזרת חולים חיים מרדכי פריד, מוטי מייבסקי – ידידים, שמעי גשייד – רחשי לב, אישי ציבור, אנשי תקשורת ועוד.

שר התחבורה ישראל כץ שיבח את הציבור החרדי ואמר כי "הציבור החרדי הוא הכור הגרעיני של העם היהודי והוא זה שמעניק לעם היהודי את האנרגיה. הציבור החרדי מאוד יקר לליבי והוא מוכיח שאפשר לעמוד ולשמור את המסורת גם אחרי אלפי שנים למרות השינויים הגדולים בעולם" השר גם התייחס לשינויים המדיניים וציין כי, "אנחנו רואים שהפלסטינים מתחבקים וכורתים בינם בריתות שלום, מה שמאחד אותם זה שנאת עם ישראל ולכן עלינו להישאר מלוכדים".

השר כץ החמיא לרב לורינץ וציין כי, "במקום המבורך הזה בשדה חמד מתקיים הפסוק ואהבת לרעך כמוך ומראה עד כמה הציבור החרדי מסייע ותורם בגלוי ובסתר למי שיש אפשרות לעזור לו, המסורת של הרב לורינץ שהחלה לפני עשרות שנים ממשיכה במלוא עוזה אצל בנו".

השר כץ כונה מאוחר יותר על ידי שר השיכון ישראל כץ כ´ידיד הציבור החרדי´, השר אטיאס שיבח את פועלו של הרב לורינץ ואמר כי, "אני מאחל לו שהקב"ה יתן לו כוח לעמוד לצד הציבור החרדי במקומות שאף אחד לא נמצא, במקומות שאין אנשים הוא האיש".

כפר הנוער שדה חמד הממוקם בשכונת נחלת יהודה בראשון לציון מהווה אכסניה עבור מאות חניכים ומקיים מספר מסגרות לימודיות ברוח יהודית תורנית וביניהם ישיבה גבוהה, ישיבה קטנה טיפולית ומערך דיור שיקומי. מייסד כפר הנוער היה הרב שלמה לורינץ זצ"ל ומי שעומד בראשו כיום הוא הרב יצחק לורינץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר