רכבי החירום של 'הצלה גוש דן' יוחזרו בשבתות על-ידי נוכרים

רכבי החירום של ´הצלה גוש דן´ יוחזרו בשבתות לאחר אירוע רפואי על ידי צוות סיירי החירום הנכרים של חברת ´שומרי ישראל´ מקבוצת 101. באסיפה מיוחדת שנערכה השבוע במעונו של הגרש"א שטרן שליט"א הותוו הנחיות והוראות ההלכות למתנדבים, וכללים ברורים לסיירים בהתאם לדיני פיקוח נפש

הצלה כהלכה: הכרעה מבית מדרשו של בעל שבט הלוי שליט"א מחוללת מהפך בפעילות השבת של ארגון ´הצלה גוש דן´. לפי הכרעתו כפי שנמסרה לרב הארגון הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, רכבי כונני החרום שהוזנקו לקריאות במהלך השבת מוחזרים בשנים האחרונות על ידי כונן נכרי מיוחד שמפעיל הארגון בשיתוף עיריית בני ברק הודות לפעילותו הברוכה של ראש העיר הרב יעקב אשר.

אלא שלאור ריבוי הקריאות והתדירות הגבוהה נוצר צורך דחוף בצוות שילווה את פעילות הכונן וישנע אותו בהתאם להלכה לנקודת האירוע וממנה לנקודת ההזנקה, ללא כל עיכוב בפעילות פיקוח נפש של ציבור המתנדבים.

לאחר תקופת הפעלה המוצלחת של יחידת ´סיירי השכונות´ של חברת ´שומרי ישראל´ מבית ´מוקד 101´ הפועל בשכונת העיר במהלך השבת על ידי צוות סיירים נכרים במטרה למנוע עבירות רכוש, נועד הגרש"א שטרן שליט"א עם הרב אשר שלומוביץ יו"ר ´הצלה גוש דן´ והנהלת חברת ´שומרי ישראל´ במטרה לבחון את שילוב הסיירים בפעילות החירום הרפואית המתבצעת בשבת על ידי מתנדבי ´הצלה´.

ואכן, לאור פניית רב הארגון שליט"א נרתמה ´שומרי ישראל´ כשהיא נוטלת על עצמה את הפעלת המיזם הכרוך בעלויות רבות, מתוך הערכה לפעילות הקודש הנעשית על ידי ´הצלה גוש דן´ ובמטרה לסייע לפעילות המתנדבים כהלכה ללא כל חשש.

לפי המתווה החדש שייושם בהצלחה במהלך השבועות האחרונים, צוות סיירי החירום הנכרים מטעם חברת ´שומרי ישראל´ מבית ´מוקד 101´, משנע את הכונן לנקודת הקריאה וחזרה בהתאם להלכות פיקו"נ למקרה שיהא צורך נוסף ח"ו, כאשר רכבי המתנדבים מוחזרים לכתובת המתנדבים על ידי הכונן המיוחד וצוות הסיירים, במטרה למנוע כל פעילות שיש בה גרם חילול שבת שלא במקום הצלת נפשות וודאית.

באסיפה מיוחדת שנערכה השבוע במעונו של הגרש"א שטרן שליט"א הותוו הנחיות והוראות ההלכות למתנדבים, וכללים ברורים לסיירים בהתאם לדיני פיקוח נפש וחשש סכנה. בסיום האסיפה המיוחדת העניק הגרש"א שטרן שליט"א תעודת הוקרה מיוחדת מטעם ´הצלה´ המשבחת את הנהלת ´שומרי ישראל´ על היענותה למיזם, כאשר הוא מברכם בחמימות שבשכר הסיוע לשומרי שבת ולהצלת נפשות, יראו ברכה והצלחה בעמלם.

שלומוביץ הסביר כי "המיזם המיוחד שאין לו אח ורע בפעילות מתנדבי חירום, מעיד בחותם הלכה מיוחד על פעילותו של ארגון ´הצלה גוש דן´ המפוקח באופן רציף וישיר על ידי גדולי התורה שליט"א, והם הקובעים את כל סדרי פעילות הארגון, בכל פרט קטן כגדול".

לדברי איציק ציזר סמנכ"ל ´שומרי ישראל´ מקבוצת 101 "החברה שמחה להשתתף ולסייע לפעילות הקודש הנעשית על ידי מתנדבי ´הצלה´ שלא על מנת לקבל פרס, וגאה על עשייתה המשולבת למען כבוד השבת ושלוותה בעיר".

הפעילות החדשה מהווה מודל ראשון ויחידני מסוגו, מה שמעורר תקוות רבות כי מודל הלכתי זה המיושם לראשונה בעיר בני ברק, יועתק ויוטמע גם ליתר הריכוזים החרדיים, ויהווה מודל קבוע בפעילות כל ארגוני החירום בשבתות ומועדי ישראל, למען כבוד השבת ושמירתה כהלכתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר