לך תבנה מדינה

אנשי שגרירות ארה"ב תועדו מרגלים אחרי בנייה בישראל

האח הגדול: בימים האחרונים נשלחו צוותים מטעם השגרירות האמריקאית לעקוב אחרי מאחז "אובמה" שנבנה בין ירושלים למעלה אדומים, כתגובה ל"נאום גבולות 67" בסוף-השבוע שעבר ● ח"כ מיכאל בן-ארי: "מדובר בפעולות ריגול לכל דבר" ● האם מחר נראה פקחים גם במודיעין-עלית? (בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

ממשל אובמה פוגע בריבונות הישראל, לעיני כל. בימים האחרונים נשלחו צוותים מטעם השגרירות האמריקאית לעקוב אחרי מאחז "אובמה" שנבנה בין ירושלים למעלה אדומים, כתגובה ל"נאום גבולות 67" בסוף-השבוע שעבר. המאחז נבנה על-ידי פעילי "התנועה לבניין יהודה ושומרון". בשגרירות האמריקאית לא הכחישו את הדיווח.

כזכור, ביום שני שעבר עלו על הקרקע שלושה מאחזים חדשים, בהם המאחז במבשרת אדומים - שטח שאותו סימן הממשל האמריקאי בעבר כשטח שאסור לבניה יהודית.

מאז יום שני נותרו במאחז מספר בני-נוער וצעירים שאוחזים במקום ומפתחים אותו. ביום שלישי הופיעו בשטח רכבים מפוארים עם חלונות כהים כאשר יושבי המאחז ידעו לספר שהיושבים ברכבים תיעדו וצילמו את המאחז, אך לאחר זמן קצר הסתלקו מהמקוםאולם כעבור דקות, הגיעו שוטרים שהחרימו אוהלים מהצעירים.

גם ביום רביעי שעבר חזר הריטואל על עצמו כאשר הפעם יצאו יושבי אחד הרכבים לשטח והציגו עצמם בפני מספר נערות שהיו במקום כאנשי משטרה, בכך למעשה התחזו אנשי השגרירות וביצעו עבירה פלילית, אלא שהנערות עקבו אחריהם והצליחו לצלם מספר זיהוי של אחד הרכבים.

מאוחר יותר אישרה השגרירות האמריקאית כי מדובר ברכבים השייכים לה.

בתגובה על הדברים אומר ח"כ ד"ר מיכאל בן-ארי ( האיחוד הלאומי) כי הוא מתכוון לפנות ולבקש דיון מיוחד בכנסת בשל מה שהוא מגדיר "פגיעה בריבונות של מדינת ישראל".

לדברי בן-ארי: "מדובר בפעולות ריגול לכל דבר. מעניין מה היה קורה אם בארצות-הברית דיפלומטים מטעם ישראל היו מרגלים, מצלמים, מתעדים ותרים אחרי פעילים אזרחי ארצות-הברית. כולנו זוכרים על מה ולמה יושב ג´ונתן פולארד ונרקב בכלא האמריקאי, אך אובמה בלי בושה שולח את המרגלים שלו באור יום ופוגע בישראל".

בן-ארי הוסיף ואמר כי "הפעולה של הצעירים הגיבורים מהתנועה לבניין יהודה ושומרון רק מוכיחה כי אובמה ונתניהו יכולים לדבר בשטח אך עם ישראל ימשיך להתיישב בארצו".

גם ראש התנועה לבניין יהודה ושומרון מאיר ברטלר אומר כי "בשטח האסטרטגי e1 חייבת לקום שכונה יהודית ואנו מצפים ממשלת הליכוד להודיע שכך יהיה. הפינויים הרבים במקום עקב הלחץ האמריקאי לא ירתיעו אותנו. אל מול אובמה ואנשיו נענה תשובה ברורה של התיישבות ואחזיבה בכל הארץ אנו נמשיך לבנות ולהקים יישובים בכל מקום ביהודה ושומרון".

האם מחר נראה גם פקחים אמריקאים במודיעין-עלית וביתר-עלית? על-פי מה שנראה כעת, התשובה, לצערינו, חיובית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר