המשטרה שילמה כ-16 מיליון ₪ עבור כ-14 נתוני תקשורת מחברות התקשורת

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, התכנסה היום בצהריים לקבל דיווח עפ"י חוק, על נתוני תקשורת מאת גופים המחויבים בדיווח לועדה אחת לשנה, על נתוני תקשורת * המשטרה ביקשה מחודש יוני 2009 – יוני 2010, כ-14,000 בקשות בעלות של כ- 16 מיליון ₪. מס' הבקשות עלה בכ-50% לעומת שנה קודמת

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, התכנסה היום בצהריים לקבל דיווח עפ"י חוק, על נתוני תקשורת מאת גופים המחויבים בדיווח לועדה אחת לשנה, על נתוני תקשורת.

עפ"י החוק, 6 גופים חייבים לדווח אחת לשנה לועדת חוקה, על מס' בקשות שהוגשו לחברות התקשורת. הגופים המחויבים בדיווח הם: משטרה, מחלקת חקירות שוטרים, משטרה צבאית, רשות לניירות ערך, הרשות להגבלים עסקיים ורשות המיסים. הגופים מדווחים לוועדה על מס' בקשות שהוגשו לחברות התקשורת בדבר בעלות קווים, איכוני טלפונים סלולאריים ותעבורת תקשורת.

המחלקה לחקירות שוטרים דיווחה על בקשות נתונים מאת חברות התקשורת מיום 1-6-10 עד 31-5-11.

מס' בקשות לדוגמא: מח"ש ביקשה 371 נתוני תקשורת בחשד לעבירות שוטרים, 112 בחשד לקבלת שוחד, 16 סחר באמל"ח, 13 סחר בסמים, 7 מעשים מגונים, 24 שיבוש מהלכי משפט ועוד.

הרשות לניירות ערך ביקשה מחודש יוני 2010 – יוני 2011, 141 נתוני תקשורת בעלות של כ-80,000 ₪ מס' הבקשות הגדול, היה בגין שימוש במידע פנים.

הרשות להגבלים עסקיים הגישה בשנה החולפת בקשות בודדות בחשד להסדרים כובלים (קרטל).

רשות המיסים דיווחה על ירידה של כ-60% מבקשות הנתונים. גם מצ"ח דיווחה על ירידה של כ-40% מהבקשות.

המשטרה ביקשה מחודש יוני 2009 – יוני 2010, כ-14,000 בקשות בעלות של כ- 16 מיליון ₪. מס' הבקשות עלה בכ-50% לעומת שנה קודמת. במשטרה מסבירים את העלייה בבקשות, בהטמעת השימוש בנתוני תקשורת ככלי חקירתי.

יו"ר הועדה ח"כ דוד רותם מתח ביקורת על הנתונים החלקיים שהוגשו לועדה ואמר כי ידרוש לשנות את החוק, כך שחובת הדיווח תהיה בחוק ולא בהוראת שעה, אחת לששה חודשים ודוח מפורט, לרבות מס' הבקשות שהוגשו, וכמה מתוך בקשות אלו הגיעו לכתבי אישום.

עוד אמר רותם, כי המשטרה משלמת לחברות התקשורת סכומי עתק ללא הצדקה. כל זאת כיון שהתקנות בגין התשלומים לחברות התקשורת, לא הותקנו מזה כ- 3 שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר