הצעת חוק מפלה: קצבת ילדים כפולה - ליוצאי צבא

חברי-כנסת מישראל ביתנו הגישו הצעת חוק במטרה להיטיב עם המשרתים בשרות לאומי ובצה"ל - לעומת (החרדים) שלא שירתו בצה"ל ובשרות לאומי: על-פי הצעת החוק, יוצאי צבא ושירות לאומי יזכו לקצבת ילדים כפולה דרך הביטוח הלאומי. המשמעות: אפליה נגד המגזר החרדי (חדשות, בארץ)

(צילום אילוסטרציה, למצולמים אין קשר)

חבר-הכנסת ויו"ר וועדת חינוך אלכס מילר (ישראל ביתנו) וחבר-הכנסת דוד רותם יו"ר ועדת חוק ומשפט (ישראל ביתנו) - הגישו הצעת חוק במטרה להיטיב עם המשרתים בשרות לאומי ובצה"ל - לעומת (החרדים) שלא שירתו בצה"ל ובשרות לאומי.

על-פי הצעת החוק, יוצאי צבא ושירות לאומי יזכו לקצבת ילדים כפולה דרך הביטוח הלאומי. המשמעות: אפליה נגד המגזר החרדי הממית עצמו באוהלה של תורה.

מה יקרה עם אדם קיבל פטור מצה"ל בעקבות שיש לו תעודת נכה? החוק יחול גם עליו. מטרת החוק ברורה - החיילים ירוויחו, החרדים יפסידו.

חבר-הכנסת רותם, מה עומד מאחורי הצעת החוק?

"כאשר הצעתי בעבר הצעת חוק שאומרת שיהיה עדיפות בעבודה ליוצאי צבא, אז באו אליי בטענה שאני פוגע בציבור החרדי, מפני שמנסים לשלב את החרדים בשוק העבודה. אז החלטתי להציע חוק אחר שעדיין ייטיב עם יוצאי צבא וישרות לאומי".

אז אתה שוב מפלה את החרדים, רק בצורה שונה?

"אני לא מפלה את החרדים. חרדי שישרת בצה"ל, או בשירות לאומי - יקבל את אותה המילגה".

ביהדות התורה לא מתרגשים מהצעת החוק. "אנחנו לא נתנגד להצעת החוק. רותם מציע - שיציע. אני לא יתנגד", אומר ל"כיכר השבת" יו"ר הוועדה לפניות הציבור, חבר-הכנסת אורי מקלב.

בש"ס, לעומת זאת, מתנגדים בנחרצות."וודאי שנתנגד לחוק הזה, אבל מראש אני אומר לך שהחוק לא יעמוד במבחן בג"ץ" - אומר ל"כיכר השבת" חבר-הכנסת ניסים זאב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר