נצחון יהודי: עיקול לבניין ערבי בשמעון הצדיק

אחרי מאבק משפטי ממושך, עוקל בנין בן 14 יחידות דיור הנמצא סמוך לשמעון הצדיק ושייך לאיש העסקים ערבי. בשיחה שערך "כיכר השבת" עם אריה קינג מהקרן לאדמות ישראל, הוא אומר: "הקרקע בגודל 22 דונם שייכת לקבוצת יהודים ישראלים מאזור תל אביב והרצליה, שרכשו אותה להשקעה לפני כשלושים שנה"

שושי הלר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

עוקל בנין בן 14 יחידות דיור הנמצא סמוך לציון שמעון הצדיק ושייך לאיש העסקים הערבי, איברהים אבו עדל ג´ולאני, בעקבות צו שהוציא בית המשפט המחוזי בירושלים.

הצו הוצא בשל תביעת קבוצת יהודים ממרכז הארץ, לאחר שנמצא כי ג´ולאני השתלט על קרקע בבעלותם בשטח הכפר עקב, הנמצא בשטחה המוניציפאלי של ירושלים. הטיפול בתיק נעשה על ידי "הקרן לאדמות ישראל", עמותה הפועלת לגאולת אדמות הארץ מידי ערבים.

בשיחה שערך "כיכר השבת" עם אריה קינג מהקרן לאדמות ישראל, הוא אומר: "הקרקע בגודל 22 דונם שייכת לקבוצת יהודים ישראלים מאזור תל אביב והרצליה, שרכשו אותה להשקעה לפני כשלושים שנה. השטח נמצא 400 מטר משדה התעופה בעטרות.

"בשנת 2004 התגלה להם שערבי בונה בניה בלתי חוקית על הקרקע, הם פנו לרשויות החוק, המשטרה והעירייה, נגד הפולשים אך לא זכו לסיוע. הערבים לא רק פלשו, אלא התברר כי מסמכי הבעלות על הקרקע זויפו, וכך היא נמכרה לערבים אחרים, כאשר בטאבו היא רשומה על שם קבוצת היהודים מהמרכז. על הקרקע נבנו 8 בנייני פאר בני 1,000 מ"ר, למגורים של ערבים מרמאללה, בבנייה יוקרתית עם שיש ובריכות שחיה."

לדברי קינג, "בעלי הקרקע התייאשו. פשוט לגמרי הרימו ידיים. כדי להגיש את התביעה היה צריך את שמות הפולשים, אך במשטרת ישראל לא הסכימו לסייע להם ובעצם המשטרה לא נכנסת לאזור למרות שזה שטח ירושלים. הקרן לאדמות ישראל נכנסה לפעולה, הגענו לשטח לפגוש אותם פנים אל פנים כדי לדעת את שמותיהם, וכך הצלחנו לגבש את התביעה

נצחון משפטי

"לאחר הליך פלילי בשנת 2009, הוטל על אחד הנאשמים בזיוף עונש של שנתיים מאסר, ועל הנאשם השני איברהים אבו עדל ג´ולאני, 4 חודשי עבודות שירות. זה העונש מצד המדינה ובנוסף פיצויים זעומים של כמה עשרות אלפי שקלים בלבד, למרות שהנזק הוא של מיליוני שקלים. לכן הגשנו תביעת נזיקין, בהיקף שלמעלה משישה מיליון שקלים, נגד שני עו"ד ערבים ישראליים, ונגד כל יתר המעורבים בפרשה, וביניהם איש העסקים ג´ולאני."

קינג מוסיף ומספר: "כחלק מהתביעה ביקשו התובעים מבית המשפט להטיל עיקול על נכסי העבריינים, וכעת אושר צו העיקול על נכסיו של ג´ולאני שהוא איש עסקים מכובד במזרח ירושלים. בין המעוקלים בנין בן 14 יח"ד ב"נחלת שמעון" סמוך לקבר שמעון הצדיק, שעליו חל כעת צו העיקול שאושר בבית המשפט."

קינג ממשיך לבדוק את הסיפור שלדבריו מהווה רק קצה חוט למעשי תרמית נוספים, למשל לטענתו, הבנין בשמעון הצדיק שעובד מדינה רכש ממשפחת ששון הירושלמית ומכר אותה לג´ולאני.

"לשמחתנו הצלחנו להציל להם משהו. לצערנו התופעה של ערבים שקונים שטחים מיהודים רחבה, ויש גם הרבה זיופים. אני בטוח שיש הרבה אנשים שחוו דברים דומים וילמדו מהמקרה הזה שאפשר לטפל בבעיה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר