חרדי לא יכול להצביע לגיא-רון / דעה

יורי גיא-רון כשל ברמה המוסרית. אדם שהתפרנס במשך שנים ממכירה של שטחי פרסום המשדלים לכל תועבות ארץ מצרים, לא יכול לבקש את אמון הציבור. לבטח לא קול הציבור שלנו. ציבור עורכי הדין החרדים המבקשים לשמור על האיזון הנכון בין משפט הארץ לבין תורתנו הקדושה אשר אנו נאספים באוהלה (דעה)

יו"ר לשכת עורכי-הדין יורי גיא-רון לא יכול להמשיך לזרות חול בעיני הציבור. הוא פשוט לא יכול. נכון שמדובר במערכת פוליטית ונדמה שכולם נגועים באינטרס כזה או אחר, כולל כותב טור דעה זה. עם זאת אני חייב לומר זאת בקול ברור: השאלה היא לא של אסכולה, לא תפישת עולם ומדיניות, אלא של מוסרי או לא מוסרי. מה הגון ומה לא. מה אפשרי לאדם חרדי, ומה פשוט בלתי אפשרי.

נדמה לי שמערכת הבחירות הזו הציפה את השאלה של ערכים ומוסר באופן שאינו משאיר מקום של פרשנות. יורי גיא רון כשל ברמה המוסרית. אדם שהתפרנס במשך שנים ממכירה של שטחי פרסום המשדלים לכל תועבות ארץ מצרים, לא יכול לבקש את אמון הציבור. לבטח לא קול הציבור שלנו. ציבור עורכי הדין החרדים המבקשים לשמור על האיזון הנכון בין משפט הארץ לבין תורתנו הקדושה אשר אנו נאספים באוהלה.

גיא-רון מעולם לא נקף אצבע למען ציבור עורכי-הדין החרדים, ואף לא הדתיים. נהפוך הוא, הוא סבור שחרדים רבים שהצטרפו למקצוע בשנים האחרונות - הם האשמים בתחלואי המערכת.

אגב עניין זה מצא את ביטויו בעיתון "גלובס" שעה שגיא רון התראיין לעיתון לפני כשנה. הוא טען כי "מכללת קריית אונו" מטפחת שתי קבוצות אוכלוסיה חרדים ואתיופים. לטענתו העובדה שחרדים נכנסו לפקולטה למשפטים היא בעייתית מבחינתו.

באותו ראיון הוא אמר ואני מביא את הציטוט הישיר: "מאד יפה לדודי שוורץ שהוא מאפשר לחרדים ללמוד משפטים בתוכניות מיוחדות אבל זה לא מספיק, צריך להתחיל איתם בשנה שנתיים של לימודי הכנה כדי שיתחילו ללמוד משפטים ברמה של אדם שגמר תיכון עם בגרות".

באמירה זו ניבטת במלא כיעורה תפישת עולמו המוסרית. לא בכדי איגוד יוצאי יהדות אתיופיה גינו אותו נמרצות על ראיון זה. הם טענו כי יש בדבריו אמירה גזענית לכאורה. אני מבקש לקלף את הציניות מהשיח, ולשים את הדברים על השולחן. כיצד אדם שכשל הן ברמה המוסרית, עננה כבדה מרחפת מעל ראשו - והוא ממשיך להתהלך בקרבנו כאילו עולם ומנהגו נוהג.

אינני שופט כל הארץ, ואת ה"בין אדם למקום" של גיא רון, ישפוט בוראו. אולם, כציבור, אני סבור שזכותנו וחובתנו, הן הציבורית והן החינוכית, לדחות על סף מועמד שכבר הוכיח את כשלונו המוסרי, הערכי והיהודי בצורה כה מזעזעת. כפי שאמר שלמה המלך "אכלה, ומחתה פיה, ואמרה לא פעלתי אוון".

אין מדובר בספקולציות עתידיות, אלא בכשלון עם קבלות. בכל תקופת כהונתו, התעלמה הלשכה מ-25%-30% עורכי-הדין הדתיים שבה. על כך אין עוררין. כמעט לא תמצאו דתיים, ובודאי לא חרדים באירועים החוויתיים והתרבותיים של הלשכה. כי מבחינתו, אנחנו פשוט לא קיימים.

התוצאות בשטח מלמדים על כרסום הולך וגובר במעמד המקצוע. אדם שנסמך בעיקר על קולות הערבים, ודעותיו אינן זוכות ללגיטימיות בקרב חוגים רחבים של רוב העם, אדם שמצא לעצמו שותף נאמן ליוזמותיו השונות בכנסת בדמותו של אחמד טיבי ושאר אנשי השמאל הקיצוני, מעמיד את כהונתו באור אדום.

סוגיה נוספת שעומדת על הפרק נוגעת לדיון סביב התורמים הממנים את הקמפיין האישי שלו. גיא-רון נסמך על המשרדים הגדולים והשבעים המבקשים להנהיג מלך בובה בכדי לשמור על האליטה השלטת בלשכה. לכך מצטרפת העובדה שנשיאת בית-המשפט העליון דורית בייניש מצהירה בפומבי שהיא תומכת בגיא-רון.

השאלה מדוע? הסיבות ברורות, הממסד מפחד לאבד את השליטה. איבוד השליטה משמעותה שקולם של רבדים וסקטורים נוספים, שעד היום קולם הושתק ולא נשמע, יתחיל מהיום להשמע. כדוגמת חרדים או דתיים לאומים. הממסד השמאלני הנשלט על ידי אליטה מפחד לאבד את ההגמוניה. מכאן מגיע הרצון לאתרג את יורי גיא-רון אבל זה לא יצלח. ציבור עורכי הדין שינה את פניו.

אנו, ברשימת "טוב ללשכה" למועצת לשכת עורכי-הדין, מקווים ובטוחים, כי בבחירות אלו, גם הלשכה תשנה את פניה, תשקף ותייצג באמת את כלל עורכי-הדין, גם אותנו, ותעמיד בראשה אלטרנטיבה ראויה בדמותו של עוד דורון ברזילי, שהינו יהודי חם, המבין את צרכי עורך-הדין הדתי, ובתקופת כהונתו תהיה הלשכה מקום שגם עורכי-דין דתיים וחרדים ימצאו בה בית מקצועי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר