יום המנוחה

ימות המשיח? ביהמ"ש קנס ב-60,000 ש"ח בגין חילול שבת

משתלת וונדי שהורשעה בהעסקת שלושה עובדים בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה, נקנסה ב-60,000 שקלים. עוד קבעה השופטת, כי באם לא תיחתם התחייבות שלא לעבור שוב עבירה דומה, יוטל על מנהל וונדי מאסר של 30 יום, זאת לאחר שהוברר, כי בעבר כבר הורשעה המשתלה באותה עבירה (בארץ)

יוסי וייס | כיכר השבת |
תוקעים בחצוצרות בערב שבת. (פלאש 90)

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, אופירה דגן טוכמכר, הרשיעה את חברת משתלות וונדי בע"מ ואת מנהלה בעבירה של העסקת עובדים ביום המנוחה השבועית, וגזרה על החברה ומנהלה קנס כספי בסך 60,000 ₪.

כמו כן נקבע, כי תיחתם התחייבות להימנע מעבירה לתקופה של 3 שנים על סך 37,500 ₪, ובאם אם ההתחייבות לא תיחתם יוטל על מנהל החברה מאסר לתקופה של 30 יום.

המדובר בפרשה שהחלה בעקבות חקירות שניהלו במחוז ירושלים ומחוז מרכז של האגף לאכיפת חוקי עבודה במשרד התעשיה, המסחר והתעסוקה, ע"י המפקחים עבד אל חכים פדילה וחסיין אבו גוש, בהם נמצא, כי במשתלות וונדי הועסקו שלושה עובדים אשר הועסקו במנוחה השבועית בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה.

החקירות התנהלו במסגרת פעילות אכיפה יזומה שוטפת אותה מקיים האגף לאכיפת חוקי עבודה במשרד התמ"ת, ומהם עלה כי, המשתלה במושב שילת, העסיקה במספר מועדים בשנים 2008 ו- 2009 עובדים בימי המנוחה השבועית הקבועה להם בניגוד להוראות חוק שעות עבודה ומנוחה.

בהמשך לכך, הוגשו שני כתבי אישום על ידי המחלקה המשפטית במשרד התמ"ת, באמצעות עו"ד אנט שקורי-פליישמן. שני כתבי האישום שהוגשו בגין העבירות של העסקה שלושת העובדים במנוחה השבועית בהתייחס למועדים 28/6/08, 21/3/09, 28/3/09 אוחדו והדיון התקיים בהתייחס לשניהם.

החברה הואשמה בהעסקת העובדים בניגוד לסעיף 9 לחוק שעות בעבודה ומנוחה, והמנהל הואשם כי כמנהל החברה, בתוקף תפקידו כנושא משרה, לא עשה ככל שניתן למניעת העסקתה של העובדים הנ"ל ביום המנוחה השבועית.

הנאשמים הודו בעובדות המפורטות בכתב האישום במסגרת הסדר טיעון. על יסוד הודאתם, הורשעו בעבירות המיוחסות להם בכתב האישום. במסגרת הטיעונים לעונש טענה ב"כ המאשימה, עו"ד אנט שקורי-פליישמן, כי אמנם המדובר בנאשמים שהודו בתחילת ההליך אולם לנאשמים הרשעה קודמת בבית הדין מתאריך קודם בשנת 2008 בהתייחס לאותן עבירות.

כמו כן ציינה ב"כ המאשימה, כי עוד טרם יבשה הדיו מפסק הדין הנ"ל הנאשמים המשיכו לבצע עבירות על חוק שעות עבודה ומנוחה. בנוסף לכך הדגישה ב"כ המאשימה את התכלית החברתית בקביעת העיקרון של קיום יום מנוחה שבועי.

בית הדין קיבל את עמדת המאשימה וקבע כי אכן יש מקום להחמיר עם הנאשמים אשר הרשעתם בהליך זה איננה הרשעתם הראשונה, וגזר על כל אחד מהנאשמים קנס עונשי גבוה. על החברה הושת קנס פלילי בסך 30,000 ₪ ועל המנהל הושת קנס פלילי בסך 30,000 ₪.

כמו כן הורה בית הדין כי תיחתם ע"י הנאשמים התחייבות להימנע מעבירה לפי ס' 9 לחוק שעות עבודה ומנוחה בתוך תקופה של 3 שנים, על סך 37,500 ₪, וכי באם לא תיחתם ההתחייבות יוטל על מנהל החברה (הנאשם) מאסר לתקופה של 30 ימים.

לדברי עו"ד אנט שקורי-פליישמן, מנהלת מחלקה בכירה בתביעה במשרד התמ"ת: "לא יתכן שמעסיקים מורשעים ולפני שיבשה הדיו מפסק הדין כנגדם הם ממשיכים לבצע עבירות. ההרשעה וגזר הדין מעבירים מסר כי בית הדין יחמיר במקרים אלה".

מנהל אגף האכיפה במשרד התמ"ת, חזי אופיר מבהיר, כי "אגף האכיפה נחוש לשמור על זכויות העובדים בשוק העבודה ובכלל זה הזכות ליום מנוחה שבועי לעובד וידאג לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו כנגד מעסיקים הפוגעים בתנאי העסקתם של עובדים כפי שנקבעו בחוקי המגן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר