יו"ר ועדת הכספים פותח פה

גפני נגד טרכטנברג: "ועדה מיותרת, אין בה חרדי אחד"

על רקע הדיון הראשון של ועדת טרכטנברג, מותח יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני, ביקורת נוקבת על הקמתה: "כולנו יודעים מה צריך לעשות כדי לפתור את הבעיות. אין צורך בועדה", אמר ותקף את העובדה שאף חבר בועדה איננו חרדי. "אם רוצים למשוך זמן - הועדה הזאת טובה" (ארץ)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
פרופ' מנואל טרכטנברג בפתח הישיבה (פלאש 90)

"ועדת טרכטנברג" התכנסה רק הבוקר לדיון פומבי ראשון במצוקה החברתית בישראל, וכבר סופגת ביקורת נוקבת מפיו של יו"ר ועדת הכספים, משה גפני.

במהלך דיון פגרה מיוחד שנערך בכנסת, אמר גפני: "אין צורך בוועדה. ממילא אין שם נציג של החרדים ושל הערבים".

גפני הוסיף ותקף: "כולנו יודעים מה צריך לעשות כדי לפתור את הבעיות. אין צורך בוועדה הזאת. אם רוצים למשוך זמן הוועדה הזאת טובה. בסוף נעשה מה שהכנסת תחליט ולא מה שהוועדה".

ועדת טרכטנברג, בראשותו של הפרופ' מנואל טרכטנברג, הוקמה לפני שבועיים על ידי ראש-הממשלה בנימין נתניהו והיא מונה 14 חברים. מטרת הוועדה היא לגבש המלצות לפתרון בעיית יוקר המחיה ושינוי המצב הכלכלי-חברתי בישראל, כאשר ההמלצות יוגשו בחודש הבא.

בתחילת הדיון הבוקר אומר יו"ר הועדה: "המטרה היא להקשיב לרחשי הלב של החברה בישראל, ולא למגזר כזה או אחר.

"אנו מחויבים להשלים את העבודה תוך שבועות ספורים והדבר נראה כמשימה בלתי אפשרי, אבל אין לנו את הלוקסוס להתעכב.

"קיבלנו כבר יותר מ-1,100 פניות מהציבור תוך שבוע ואנחנו בודקים כל הצעה. אני מתרגש שהצעירים יוצאים לרחובות. הצטרפו אלינו; זו לא תוכנית ריאליטי אלא זו המציאות הישראלית".

בשבוע החולף, קיבלה הועדה מאות פניות הנוגעות לסדרי עבודתה ומהות המסקנות המתבקשות, והבוקר כאמור החלה לשמוע באופן פומבי דוברים שונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר