משה אבוטבול פנה לישי: "תקן את העוול הגדול"

פורום ראשי הערים לצדק חלוקתי פנה לשר הפנים אלי ישי, בדרישה להנהיג תקנה שתקבע כי הארנונה של הרשויות המקומיות תחול ברדיוס של עד 15 ק"מ מגבולות הערים. ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול שמוביל את המהלך אומר: "צריך להיות שוויון ותחרות הוגנת בין הרשויות המקומיות שבהן מתגוררת 90% מאוכלוסיית המדינה, לבין המועצות האזוריות, שבהן מתגוררת 10% מהאוכלוסייה בלבד"

שושי הלר | כיכר השבת |
משה אבוטבול (פלאש 90)

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, העומד בראש פורום ראשי הערים לצדק חלוקתי, פנה לשר הפנים אלי ישי, בדרישה להנהיג תקנה חדשה שבה שיעור הארנונה לעסקים הנהוג ברשויות המקומיות, יחול על עסקים ברדיוס של עד 15 ק"מ מהרשות המקומית - גם אם הם בשטחי המועצות האזוריות. וזאת במטרה למנוע את "ההפליה בין המועצות האזוריות לבין הרשויות המקומיות".

פורום ראשי הערים לצדק חלוקתי, אשר הוקם לפני כחודשיים על ידי משה אבוטבול, מאחד בין ראשי עיריות שונות מהפריפריה, במטרה לתקן "העוול לפיו אוחזות המועצות האזוריות בעתודות קרקע עצומות המניבות להן הכנסות עתק - בעוד ערים רבות הסמוכות להן כורעות תחת גירעונות מחמת מצוקת קרקעות לתעשייה, המהווה מקור הכנסות עיקרי עבורן".

במכתבם לשר הפנים כותבים ראשי עיריות בית שמש, קרית שמונה, דימונה, קרית מלאכי, שלומי, קרית עקרון, ערד, אופקים ועוד, כי "כמעט כל הערים בישראל סובלות מתופעה לא הוגנת הנעשית על ידי המועצות האזוריות, שמקימות אזורי תעשייה, חלקם רשמיים וחוקיים וחלקם פיראטיים - בשטחים חקלאיים, בסמיכות ובפתחי הערים הקרובות אליהן."

‏לטענתם, העיריות נותרות חסרות יכולת להתמודד עם הבריחה החוצה של המפעלים והעסקים המקומיים, בשל תעריפי הארנונה הנמוכים של המועצות האזוריות. דבר היוצר חוסר שוויון בין הרשויות ופוגע קשות בהכנסת הרשויות המקומיות, אשר כידוע אינן יכולות להתקיים מארנונה למגורים בלבד ללא תשלומי הארנונה למסחר ולתעשייה. כאשר בשטחי המועצות האזוריות, מתנהלים עסקים על ידי בעלי עסקים, עובדים ולקוחות שהינם תושבי העיר הסמוכה, ותשלומי הארנונה שלהם הולכים לקופת המועצות השכנות.

דרישת הפורום מהשר ישי היא טיפול מיידי על ידי תקנה חדשה שתקבע כי שיעור הארנונה הנהוג ברשויות המקומיות יחול על העסקים שנמצאים ברדיוס של עד 15 ק"מ מהרשות המקומית.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "הפניה לא הגיעה למשרד, במידה ותגיע היא תיבדק לגופו של עניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר